Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 εκατομμύρια το 2025, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 25% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της έκθεσης του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) Global EV Outlook. Το ορόσημο αυτό ακολουθεί την ισχυρή δυναμική του 2024, όταν οι πωλήσεις EV ξεπέρασαν τα 17 εκατομμύρια και κατέλαβαν για πρώτη φορά πάνω από το 20% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων.

Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 35% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας νέα ρεκόρ σε όλες τις μεγάλες αγορές. Η Κίνα συνεχίζει να ηγείται της παγκόσμιας μετάβασης στα EV, με σχεδόν τις μισές από τις πωλήσεις αυτοκινήτων της το 2024 να είναι ηλεκτρικά – πάνω από 11 εκατομμύρια μονάδες, που ισοδυναμούν με τις συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις EV το 2022. Οι αναδυόμενες αγορές της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη, με αύξηση 60% στις συνδυασμένες πωλήσεις EV το 2024.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες σημείωσαν μια πιο μέτρια αύξηση 10% στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν λίγο πάνω από το 10% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Στην Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς των EV παρέμεινε σταθερό στο 20% περίπου, αν και η ανάπτυξη σταμάτησε εν μέσω της μείωσης των επιδοτήσεων και της πολιτικής στήριξης.

Τι είπε ο Φατίχ Μπιρόλ του IEA

Ο εκτελεστικός διευθυντής του IEA, Φατίχ Μπιρόλ (Fatih Birol) υπογράμμισε την ανθεκτικότητα της παγκόσμιας ζήτησης EV, σημειώνοντας ότι τα EV αναμένεται να ξεπεράσουν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι το 2030, παρά τις οικονομικές αβεβαιότητες. Η πτώση των τιμών και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός, ιδίως στην Κίνα, έχουν καταστήσει τα EV ολοένα και πιο προσιτά. Στην Κίνα, τα δύο τρίτα των EV που θα πωληθούν το 2024 θα είναι φθηνότερα από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ακόμη και χωρίς κίνητρα.

Ωστόσο, οι διαφορές στις τιμές παραμένουν σε άλλες αγορές: στη Γερμανία, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) ήταν περίπου 20% ακριβότερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα, και στις ΗΠΑ, η πριμοδότηση ήταν περίπου 30%. Παρά το υψηλότερο κόστος αγοράς, τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν φθηνότερα στη λειτουργία. Στην Ευρώπη, ακόμη και με το πετρέλαιο στα 40 δολάρια/βαρέλι, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με οικιακή φόρτιση κοστίζουν περίπου το μισό από τη λειτουργία τους σε σχέση με τα βενζινοκίνητα οχήματα.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών αυξήθηκαν επίσης παγκοσμίως κατά 80%, φθάνοντας σχεδόν το 2% των συνολικών πωλήσεων φορτηγών. Η κυριαρχία της Κίνας στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίστηκε, εξάγοντας 1,25 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2024, συμβάλλοντας στη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων σε πολλές αναδυόμενες αγορές.

Διαβάστε ακόμη