Δημοσιεύτηκε η έκθεση «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) με τα πιο πρόσφατα στοιχεία σχετικά με τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης.

Εκτός από την αποκάλυψη του αριθμού των οχημάτων που κυκλοφορούν, η έκθεση αυτή περιλαμβάνει και άλλα βασικά στοιχεία, όπως η μέση ηλικία των οχημάτων, οι τύποι ισχύος των οχημάτων, η ιδιοκτησία των οχημάτων και πολλά άλλα.

Τα highlights της έκθεσης

  • Το 2022 θα κυκλοφορούν 252 εκατομμύρια αυτοκίνητα στους δρόμους της ΕΕ, δηλαδή 1% αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στη Ρουμανία (+3,3%).
  • Παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες θα φτάσουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα το 2022, μόνο το 1,2% των αυτοκινήτων στους δρόμους της ΕΕ είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες, μόνο έξι χώρες έχουν μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μεγαλύτερο από 2%
  • Υπάρχουν πάνω από 30 εκατομμύρια φορτηγά στους δρόμους της ΕΕ, αύξηση 1,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Γαλλία κατέχει την πρώτη θέση με τον μεγαλύτερο αριθμό φορτηγών σε κυκλοφορία (6,3 εκατομμύρια φορτηγά). Ακολουθεί η Ιταλία με 4,4 εκατομμύρια φορτηγά.
  • Στους δρόμους της ΕΕ κυκλοφορούν σχεδόν 6,5 εκατομμύρια μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα, αυξημένα κατά 1,9% σε σύγκριση με το 2021. Με σχεδόν 1,3 εκατομμύρια φορτηγά, η Πολωνία διαθέτει μακράν τον μεγαλύτερο στόλο φορτηγών.
  • Στους δρόμους της ΕΕ κυκλοφορούν πλέον πάνω από 720.000 λεωφορεία, σχεδόν τα μισά από τα οποία βρίσκονται σε τρεις χώρες: Πολωνία (128.677), Ιταλία (100.014) και Γαλλία (94.074).Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα με μπαταρία αποτελούν πάνω από το 10% των λεωφορείων σε τρεις χώρες της ΕΕ (Ιρλανδία, Λουξεμβούργο και Κάτω Χώρες)
  • Τα λεωφορεία στους δρόμους της ΕΕ είναι κατά μέσο όρο 12,5 ετών. Τα ελληνικά λεωφορεία έχουν ηλικία άνω των 18 ετών, καθιστώντας τα τα παλαιότερα στην περιοχή. Μόνο επτά χώρες στην ΕΕ έχουν στόλο λεωφορείων ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.
  • Τα αυτοκίνητα της ΕΕ είναι σήμερα κατά μέσο όρο 12,3 ετών. Η Ελλάδα και η Εσθονία έχουν τους παλαιότερους στόλους αυτοκινήτων, με οχήματα ηλικίας περίπου 17 ετών. Τα νεότερα αυτοκίνητα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο (7,9 ετών).
  • Η Πολωνία έχει την υψηλότερη πυκνότητα αυτοκινήτων στην ΕΕ (703 ανά 1.000 κατοίκους), ενώ η Κύπρος έχει την υψηλότερη πυκνότητα επαγγελματικών οχημάτων και λεωφορείων (137 ανά 1.000 κατοίκους). Αντίθετα, η χαμηλότερη πυκνότητα αυτοκινήτων βρίσκεται στη Λετονία (410). Η Λιθουανία και η Γερμανία έχουν τις χαμηλότερη πυκνότητα εμπορικών οχημάτων και λεωφορείων (52).

Η έκθεση καταδεικνύει ότι, ενώ οι νομοθετικοί στόχοι μπορούν να βοηθήσουν στην καθοδήγηση της αλλαγής, αυτό αποτελεί μόνο ένα μέρος του παζλ για την απαλλαγή των οδικών μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές. Η Ευρώπη χρειάζεται ένα ευρύ σύνολο συνθηκών-πλαίσιο, όπως υποδομές φόρτισης και κίνητρα αγοράς και φορολόγησης, για να τονωθεί η ζήτηση για νέα μοντέλα και να αναπληρωθούν τα οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους με τα καθαρότερα και πιο πράσινα μοντέλα.

Αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους © acea

Αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους © acea

Λεωφορεία που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους © acea

Λεωφορεία που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους © acea

 

Όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους © acea

Όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους © acea

Οι διαφορετικές πηγές ενέργειας των αυτοκινήτων στην Ευρώπη © acea

Οι διαφορετικές πηγές ενέργειας των αυτοκινήτων στην Ευρώπη © acea

 

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την έκθεση της ACEA εδώ.