Την πορεία της απολιγνιτοποίησης στην Ελλάδα υπερασπίστηκε μέσω ανάρτησής του στην πλατφόρμα X ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Τσάφος, υποστηρίζοντας ότι η σταδιακή απομάκρυνση από τον λιγνίτη δεν αποτελεί πρόσφατη εξέλιξη, αλλά μια διαδικασία που ξεκίνησε ήδη από το 2005.

Όπως ανέφερε, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από λιγνίτη βρισκόταν σε συνεχή πτωτική πορεία ήδη από τη δεκαετία του 2010, ενώ όταν το 2019 ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση το χρονοδιάγραμμα για την οριστική έξοδο από τον λιγνίτη, η σχετική παραγωγή είχε ήδη μειωθεί κατά περίπου δύο τρίτα.

Ο κ. Τσάφος υποστήριξε ακόμη ότι η υποχώρηση του λιγνίτη οφείλεται κυρίως σε οικονομικούς λόγους, καθώς το συγκεκριμένο καύσιμο δεν ήταν πλέον ανταγωνιστικό. Σύμφωνα με τον ίδιο, το κενό που δημιουργήθηκε καλύφθηκε από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά στη μεταβολή του ενεργειακού μείγματος της χώρας. Παράλληλα, σημείωσε ότι η αυξημένη διείσδυση των ΑΠΕ έχει ενισχύσει τη θέση της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, υποστηρίζοντας ότι η χώρα αποτελεί σήμερα τον τέταρτο μεγαλύτερο καθαρό εξαγωγέα ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη.

Αναφερόμενος στις τιμές ενέργειας, ο υφυπουργός επισήμανε ότι την περίοδο 2018-2019, όταν ο λιγνίτης εξακολουθούσε να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο ενεργειακό μείγμα, η Ελλάδα κατέγραφε από τις υψηλότερες τιμές χονδρικής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, φτάνοντας, όπως ανέφερε, στην πρώτη θέση κατά μέσο όρο το 2019. Αντίθετα, σύμφωνα με τον ίδιο, φέτος η χώρα εμφανίζει την έκτη χαμηλότερη τιμή χονδρικής στην Ευρώπη, εξέλιξη που απέδωσε στην αυξημένη συμμετοχή των ΑΠΕ στο σύστημα ηλεκτροπαραγωγής.

Διαβάστε ακόμη