Ολιγοήμερη αναβολή πήρε η εμπορική λειτουργία του πρώτου πλωτού τερματικού σταθμού αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου στην Ελλάδα από την Gastrade στην Αλεξανδρούπολη.

Η παράταση κρίθηκε αναγκαία, καθώς κατά το στάδιο των δοκιμών εντοπίστηκαν ορισμένα τεχνικά ζητήματα και αποφασίστηκε οι δοκιμές να επαναληφθούν από την αρχή. Μετά από τις απαραίτητες διορθώσεις, προκειμένου το έργο να εναρμονιστεί με τα πρότυπα της εταιρείας, η εμπορική λειτουργία του FSRU θα ξεκινήσει, εκτός απροόπτου, μέσα στο Μάιο, αντί στις 30 Απριλίου όπως αναμενόταν προηγουμένως.

Ενδεικτικό της σημασίας του έργου είναι το γεγονός ότι ήδη 13 χρήστες έχουν δεσμεύσει το 78% της διαθέσιμης δυναμικότητας του σταθμού για τα πρώτα πέντε έτη της λειτουργίας του.

Ο τερματικός σταθμός αποτελείται από μια μεγάλη πλωτή βιομηχανική μονάδα αποθηκευτικής δυναμικότητας 153.500 κυβικών μέτρων. και τρεις μονάδες αεριοποίησης, που θα λειτουργούν είτε με κύκλωμα θαλασσινού νερού είτε με καύση φυσικού αερίου, με μέγιστη ημερήσια δυναμικότητα αεριοποίησης περίπου 22,5 εκατ. κυβικών μέτρων και μέγιστη ετήσια δυναμικότητα 5,5 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού. αερίου.

Το έργο, προϋπολογισμού 380 εκατ. ευρώ, έχει συνδεθεί με υποθαλάσσιο και χερσαίο αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου υψηλής πίεσης και θα παραδίδει φυσικό αέριο στο Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και στη συνέχεια σε τελικούς καταναλωτές σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Βόρεια Μακεδονία, Σερβία καθώς επίσης σε Μολδαβία, Ουκρανία, Ουγγαρία και Σλοβακία.

Με το έργο συνδέεται και η πρωτοβουλία για τον Κάθετο Διάδρομο φυσικού αερίου. Η πλήρης ενεργοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου, μέσω της κατάλληλης αναβάθμισης των δικτύων μεταφοράς φυσικού αερίου της χώρας μας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Ουγγαρίας και της Σλοβακίας θα επιτρέψει τη μεταφορά φυσικού αερίου από το Νότο προς Βορρά και αντίστροφα, μέσα από τα ευρωπαϊκά συστήματα μεταφοράς, αξιοποιώντας τις ενισχυμένες δυνατότητες του τερματικού σταθμού της Gastrade.

Το έργο έχει κυρίως εξαγωγικό χαρακτήρα και στόχος είναι να εξάγεται το 70% των ποσοτήτων που έρχονται στον τερματικό σταθμό. Με την εμπορική του λειτουργία θα αναδείξει το ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της ανατολικής Ευρώπης, θωρακίζοντας την ασφάλεια εφοδιασμού και τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας ενέργειας.