Με το παραδοσιακό χτύπημα του καμπανακιού στην Euronext Athens σηματοδοτήθηκε σήμερα η έναρξη διαπραγμάτευσης των 130,8 εκατ. νέων κοινών ονομαστικών μετοχών της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, οι οποίες εκδόθηκαν στο πλαίσιο της επιτυχούς αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 530 εκατ. ευρώ.
Η εισαγωγή των νέων μετοχών ολοκληρώνει μία από τις μεγαλύτερες χρηματιστηριακές συναλλαγές των τελευταίων ετών στην ελληνική αγορά και ανοίγει τον δρόμο για τη συμμετοχή της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 1 δισ. ευρώ του ΑΔΜΗΕ, που θα χρηματοδοτήσει το νέο επενδυτικό πρόγραμμα ηλεκτρικών διασυνδέσεων και ενεργειακών υποδομών του Διαχειριστή.
Κατά τη διάρκεια της τελετής, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Euronext Athens, Γιάννος Κοντόπουλος, υπογράμμισε τη σημασία της συναλλαγής τόσο για την κεφαλαιαγορά όσο και για τον ενεργειακό τομέα, καθώς η επιτυχής ολοκλήρωσή της δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την επιτάχυνση κρίσιμων έργων που βρίσκονται στον πυρήνα της ενεργειακής μετάβασης της χώρας.
Οι νέες μετοχές, ονομαστικής αξίας 2,12 ευρώ η καθεμία, προήλθαν από αύξηση κεφαλαίου με καταβολή μετρητών και κατάργηση των δικαιωμάτων προτίμησης των υφιστάμενων μετόχων, μέσω συνδυασμένης δημόσιας προσφοράς στην Ελλάδα και ιδιωτικής τοποθέτησης σε διεθνείς επενδυτές. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται σε 769,27 εκατ. ευρώ και διαιρείται σε 362.864.197 κοινές ονομαστικές μετοχές με δικαίωμα ψήφου.
Από τα συνολικά αντληθέντα κεφάλαια, περίπου 510 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν στη συμμετοχή της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών στην αύξηση κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ, ενώ το υπόλοιπο ποσό αφορά δαπάνες και έξοδα της συναλλαγής.
Η δημόσια εγγραφή κατέγραψε εξαιρετικά υψηλή ζήτηση, καθώς για την άντληση 262 εκατ. ευρώ μέσω της δημόσιας προσφοράς υποβλήθηκαν προσφορές που προσέγγισαν τα 3,5 δισ. ευρώ. Περίπου 2,8 δισ. ευρώ προήλθαν από το διεθνές βιβλίο προσφορών, επιβεβαιώνοντας το έντονο ενδιαφέρον ξένων θεσμικών επενδυτών για τις προοπτικές του ελληνικού συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
«Θέλω να ευχαριστήσω την ελληνική κυβέρνηση για την εμπιστοσύνη που έδειξε στον ΑΔΜΗΕ, καθώς και όλους τους ανθρώπους του Ομίλου που εργάστηκαν για την επιτυχία αυτής της προσπάθειας. Ευχαριστώ επίσης τους μετόχους μας, τους θεσμικούς επενδυτές αλλά και τους πολίτες που στήριξαν την αύξηση κεφαλαίου. Δεσμευόμαστε ότι θα τιμήσουμε αυτή την εμπιστοσύνη, συνεχίζοντας με συνέπεια την υλοποίηση των επενδύσεων που έχει ανάγκη η χώρα και συμβάλλοντας ενεργά στην ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης κατά τη διάρκεια της τελετής.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, έχει χαρακτηρίσει την επιτυχή κεφαλαιακή ενίσχυση ως «αλλαγή πίστας» για τον Διαχειριστή, τονίζοντας ότι αποτελεί αναγνώριση της προόδου που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια και ταυτόχρονα ψήφο εμπιστοσύνης προς την ελληνική οικονομία από μεγάλα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια.
Τα κεφάλαια που θα εισρεύσουν στον ΑΔΜΗΕ αναμένεται να επιταχύνουν την υλοποίηση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των Δωδεκανήσων και των νησιών του Βορείου Αιγαίου, καθώς και τη νέα ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας, έργα που θεωρούνται κομβικά για την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας, την ενσωμάτωση περισσότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την περαιτέρω ενοποίηση της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού.
Με τη σημερινή έναρξη διαπραγμάτευσης των νέων μετοχών, ο ΑΔΜΗΕ εισέρχεται ουσιαστικά στην επόμενη φάση του αναπτυξιακού του σχεδίου, με στόχο να ενισχύσει τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και να διεκδικήσει πρωταγωνιστική θέση στις διασυνοριακές ενεργειακές υποδομές της περιοχής.
Παπασταύρου: Ψήφος εμπιστοσύνης από τις αγορές στον ΑΔΜΗΕ
Ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών έδωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, κάνοντας λόγο για μια εξέλιξη με τριπλό θετικό αποτύπωμα: χρηματοοικονομικό, ενεργειακό και κοινωνικό. Όπως ανέφερε, η επιτυχία της έκδοσης δεν αποτυπώνεται μόνο στο υψηλό ποσοστό υπερκάλυψης, αλλά και στην ποιότητα των επενδυτών που επέλεξαν να τοποθετηθούν στην εταιρεία, με κορυφαίους διεθνείς επενδυτικούς οίκους να εκδηλώνουν ενδιαφέρον συμμετοχής.
Ο υπουργός συνεχάρη τις διοικήσεις του ΑΔΜΗΕ και της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, καθώς και τις τράπεζες που συντόνισαν τη διαδικασία, επισημαίνοντας παράλληλα ότι διασφαλίστηκε πλήρως η προστασία των επενδυτών που συμμετείχαν μέσω της ελληνικής δημόσιας προσφοράς.
Σύμφωνα με τον κ. Παπασταύρου, ο ΑΔΜΗΕ αποτελεί τη «ραχοκοκαλιά» του ενεργειακού συστήματος της χώρας, καθώς χωρίς ισχυρά δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας η Ελλάδα δεν μπορεί να εξελιχθεί σε περιφερειακό ενεργειακό κόμβο, στο πλαίσιο της στρατηγικής που έχει χαράξει η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο αναπτυξιακό πρόγραμμα του Διαχειριστή, το οποίο, όπως τόνισε, θα αποφέρει άμεσα οφέλη για τους καταναλωτές. Στο επίκεντρο βρίσκονται οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις των Δωδεκανήσων και των νησιών του Βορείου Αιγαίου, έργα που αναμένεται να άρουν μια διαχρονική κοινωνική ανισότητα για τους κατοίκους των μη διασυνδεδεμένων νησιών, ενώ παράλληλα θα ενισχύσουν την ασφάλεια εφοδιασμού και την ενεργειακή επάρκεια των περιοχών αυτών.
Ο υπουργός υπογράμμισε ακόμη ότι τα έργα των διασυνδέσεων εκτιμάται πως θα δημιουργήσουν συνολικό οικονομικό όφελος που προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ, ενώ θα συμβάλουν και στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος των νησιωτικών περιοχών, μέσω της αναβάθμισης των ενεργειακών υποδομών και της ενίσχυσης της αξιοπιστίας του ηλεκτρικού συστήματος.
«Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου δεν αφορά μόνο τον ΑΔΜΗΕ. Αφορά συνολικά την ελληνική οικονομία, την ελληνική κεφαλαιαγορά και τελικά τον ίδιο τον Έλληνα πολίτη», ήταν το βασικό μήνυμα που έστειλε ο κ. Παπασταύρου.
Διαβάστε ακόμη
