Τέσσερα δισ. δολάρια σκοπεύει να αντλήσει η κινεζική CATL, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Αυτό προκύπτει από το ενημερωτικό δελτίο που κατέθεσε ο κινεζικός όμιλος στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Η έκδοση θα μπορούσε να συγκεντρώσει το ισοδύναμο ποσό των 5,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η CATL στοχεύει στη μεγαλύτερη δημόσια εγγραφή στον κόσμο μέχρι στιγμής φέτος. Η διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 20 Μαΐου.
Η CATL είναι επί του παρόντος εισηγμένη στο χρηματιστήριο της ηπειρωτικής Κίνας στη Σαγκάη, όπου αποτιμάται σε ισοδύναμο άνω των 155 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, μόνο λίγες ξένες τράπεζες
και διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων έχουν τη δυνατότητα να διαπραγματεύονται μετοχές στη Σαγκάη. Ως αποτέλεσμα, η μετοχική δομή της CATL είναι μέχρι στιγμής κυρίως κινεζική. Με τη δευτερογενή εισαγωγή στο Χονγκ Κονγκ, ο όμιλος μπαταριών ανοίγεται σε μεγάλη κλίμακα στους ξένους επενδυτές. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης, ένας από τους πιθανούς επενδυτές στη νέα έκδοση μετοχών είναι το κρατικό επενδυτικό ταμείο του Κουβέιτ.
Το λεγόμενο πρόγραμμα Stock Connect μεταξύ των χρηματιστηρίων του Χονγκ Κονγκ και της Σαγκάης δίνει επίσης στους επενδυτές στην ηπειρωτική Κίνα τη δυνατότητα να αγοράζουν μετοχές εισηγμένες στο
Χονγκ Κονγκ και να μεταφέρουν έτσι περιουσιακά στοιχεία από την ηπειρωτική Κίνα στο Χονγκ Κονγκ. Για τους λόγους αυτούς, η διοίκηση της CATL γύρω από τον ιδρυτή και πρόεδρο Zeng Yuqun, έναν από
τους πλουσιότερους Κινέζους, ελπίζει ότι η έκδοση μετοχών στο Χονγκ Κονγκ θα αυξήσει σημαντικά τη ζήτηση από τους επενδυτές και συνεπώς και την αποτίμηση της CATL.
Η CATL θέλει να χρηματοδοτήσει την ευρωπαϊκή επέκταση
Ο κατασκευαστής μπαταριών από την πόλη Ningde της νότιας Κίνας πιστεύει ότι είναι καλά προετοιμασμένος για τον αγώνα για τους συντομότερους χρόνους φόρτισης και τις μεγαλύτερες αποστάσεις. Στην πορεία προς την ΑΜΚ, η εταιρεία παρουσίασε μια σειρά καινοτομιών, τροφοδοτώντας τη ζήτηση των επενδυτών. Τον Απρίλιο, ο παγκόσμιος ηγέτης της κινεζικής αγοράς παρουσίασε στη Σαγκάη την τελευταία γενιά της μπαταρίας ταχείας φόρτισης «Shenxing». Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή θα πρέπει να επιτυγχάνει αυτονομία 500 χιλιομέτρων σε πέντε λεπτά φόρτισης. Οι μπαταρίες διπλής ισχύος θα πρέπει να επιτρέπουν εμβέλεια έως και 1000 χιλιόμετρα. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε επίσης ότι οι κυψέλες ιόντων νατρίου «Naxtra», οι οποίες λέγεται ότι αντέχουν στην ακραία ζέστη ή το κρύο, είναι έτοιμες για μαζική παραγωγή.
Με το ενημερωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, η εταιρεία θέλει όχι μόνο να θέσει τα θεμέλια για μια επιτυχημένη δημόσια εγγραφή στο Χονγκ Κονγκ, αλλά και να ξεπεράσει τον μεγάλο κινεζικό ανταγωνιστή της BYD από τη Σενζέν. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, η τελευταία είχε παρουσιάσει ένα σύστημα ταχείας φόρτισης, με το οποίο τα αυτοκίνητα της BYD υποτίθεται ότι επιτυγχάνουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων σε πέντε λεπτά. Σε αντίθεση με την BYD, η CATL δεν κατασκευάζει η ίδια αυτοκίνητα, αλλά προμηθεύει πολλούς διεθνείς και κινεζικούς κατασκευαστές με μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της αμερικανικής ηλεκτρικής πρωτοπόρου Tesla.
Οι επιχειρήσεις με τις ΗΠΑ γίνονται όλο και πιο δύσκολες
Σύμφωνα με την SNE Research, η CATL κατέχει μερίδιο παγκόσμιας αγοράς λίγο κάτω από το 38%, με την BYD να βρίσκεται πολύ πιο πίσω με ποσοστό λίγο κάτω από 17%. Η CATL έχει εντείνει πρόσφατα
τις δημόσιες σχέσεις της και επιδιώκει πλέον μεγαλύτερη εγγύτητα με τα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης, καθώς η δημόσια εγγραφή προορίζεται επίσης να συμβάλει στη χρηματοδότηση της επέκτασης στην
Ευρώπη και η εταιρεία θέλει να γίνει ακόμη πιο γνωστή εκεί. Το μεγάλο εργοστάσιο που τέθηκε πρόσφατα σε λειτουργία στην Ουγγαρία θα προμηθεύει στο μέλλον κορυφαίους πελάτες όπως η Mercedes-Benz.
Η CATL άνοιξε επίσης το πρώτο της εργοστάσιο εκτός Κίνας στο Άρνσταντ της Θουριγγίας το 2023. Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και άλλα εργοστάσια: Ο συνδιευθύνων σύμβουλος της CATL Pan Jian
δήλωσε στην Handelsblatt στη Σαγκάη τον Φεβρουάριο: «Μακροπρόθεσμα, δεν είναι βιώσιμο να εξάγουμε μόνο από την Κίνα σε αγορές τελικών καταναλωτών όπως η Ευρώπη». Οι ευρωπαϊκές αγορές γίνονται επίσης όλο και πιο σημαντικές για τον κατασκευαστή μπαταριών, επειδή η κινεζική αγορά αυτοκινήτων υποφέρει από τη συνεχιζόμενη αδυναμία της κινεζικής κατανάλωσης και από έναν πόλεμο τιμών στην αγορά μπαταριών. Και στις ΗΠΑ, οι επιχειρήσεις γίνονται όλο και πιο δύσκολες – παρά την προσωρινή συμφωνία στη δασμολογική διαμάχη.
Τον Ιανουάριο, η CATL μπήκε στη μαύρη λίστα του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, επειδή η εταιρεία φέρεται να έχει διασυνδέσεις με τον κινεζικό στρατό, κάτι που η ίδια αρνείται. Σε αντάλλαγμα, ορισμένοι
διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων των ΗΠΑ απαγορεύεται τώρα από την Κίνα να εγγράφονται σε μετοχές της CATL.
Διαβάστε ακόμη