Στο στόχαστρο της Κομισιόν αναμένεται να μπουν τις επόμενες εβδομάδες οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες  στο πλαίσιο της έρευνας για το αν πρέπει να επιβληθούν τιμωρητικοί δασμοί για την προστασία των Ευρωπαίων κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), δήλωσαν τρία άτομα που συμμετέχουν στη διαδικασία, όπως αναφέρει το Reuters.

Οι επιθεωρητές θα επισκεφθούν τις BYD, Geely και SAIC, δήλωσαν δύο πηγές, με μία από αυτές να λέει ότι οι ερευνητές δεν θα επισκεφθούν μη κινεζικές μάρκες που παράγονται στην Κίνα, όπως η Tesla, η Renault και η BMW.

Η έρευνα, η οποία ξεκίνησε τον Οκτώβριο και έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει 13 μήνες, επιδιώκει να διαπιστώσει εάν τα φθηνότερα, κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα επωφελούνται αθέμιτα από τις κρατικές επιδοτήσεις. Η έρευνα, η οποία χαρακτηρίζεται προστατευτική από την Κίνα, έχει κλιμακώσει τις εντάσεις μεταξύ του Πεκίνου και της ΕΕ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, η BYD και η SAIC δεν απάντησαν αμέσως σε αιτήματα για σχόλια. Η Geely αρνήθηκε να σχολιάσει, αλλά επικαλέστηκε τη δήλωσή της τον Οκτώβριο ότι η εταιρεία ακολουθεί όλους τους νόμους και υποστηρίζει τον θεμιτό ανταγωνισμό της αγοράς παγκοσμίως.

Μια πηγή δήλωσε ότι οι ερευνητές έχουν φτάσει στην Κίνα, ενώ μια άλλη δήλωσε ότι οι επισκέψεις έχουν προγραμματιστεί για αυτόν τον μήνα και τον Φεβρουάριο.

Οι επισκέψεις είναι για εργασίες επαλήθευσης – επιτόπιες επιθεωρήσεις που ελέγχουν τις απαντήσεις που έδωσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ερωτηματολόγια – είπε μια πηγή. Τα έγγραφα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έρευνα λένε ότι βρίσκεται στο «στάδιο έναρξης», με τις επισκέψεις επαλήθευσης να αναμένονται έως τις 11 Απριλίου.

Οι πηγές ζήτησαν να μην κατονομαστούν καθώς οι λεπτομέρειες της επίσκεψης είναι εμπιστευτικές.

Την περασμένη εβδομάδα, η Κίνα ξεκίνησε έρευνα αντιντάμπινγκ για το κονιάκ που εισάγεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ένα βήμα που φάνηκε να στοχεύει στη Γαλλία, η οποία υποστηρίζει την έρευνα για το EV. Τα δημοφιλή κινεζικά μοντέλα που εξάγονται στην Ευρώπη περιλαμβάνουν το MG της SAIC και το Volvo της Geely.

Αυξημένο κατά 8% το μερίδιο των κινεζικών οχημάτων στην αγορά EVs της ΕΕ

Το μερίδιο των κινεζικών οχημάτων στην αγορά EV της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει αυξηθεί στο 8% και θα μπορούσε να φτάσει το 15% το 2025, με τα εν λόγω EV να πωλούνται συνήθως 20% φθηνότερα από τα μοντέλα που κατασκευάζονται στην ΕΕ.

Τον Οκτώβριο, η κινεζική Great Wall Motor δήλωσε ότι ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που υπέβαλε απαντήσεις στην έρευνα της ΕΕ για τις επιδοτήσεις.

Οι σχέσεις μεταξύ της Κίνας και της ΕΕ έχουν επιβαρυνθεί από παράγοντες όπως οι στενότεροι δεσμοί του Πεκίνου με τη Μόσχα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η ΕΕ επιδιώκει να μειώσει την εξάρτησή της από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, ιδίως για υλικά και προϊόντα που απαιτούνται για την πράσινη μετάβαση.

Ταυτόχρονα, οι κινεζικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, από τον ηγέτη της αγοράς BYD έως τους μικρότερους αντιπάλους Xpeng και Nio, εντείνουν τις προσπάθειές τους να επεκταθούν στο εξωτερικό, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται στο εσωτερικό και η εγχώρια ανάπτυξη εξασθενεί. Πολλές από αυτές έχουν θέσει ως προτεραιότητα τις πωλήσεις στην Ευρώπη.

Η Κίνα εκτιμάται ότι ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο πέρυσι, αποστέλλοντας 5,26 εκατομμύρια οχήματα αξίας περίπου 102 δισεκατομμυρίων δολαρίων, δήλωσε αυτή την εβδομάδα μια κινεζική ένωση αυτοκινήτων.