Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο άνοιξε την Τρίτη 6 Μαΐου τον δρόμο για την ταχεία έγκριση των ηπιότερων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, οι οποίοι θα δώσουν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων περισσότερο χρόνο για να συμμορφωθούν και θα μειώσουν τα πιθανά πρόστιμα.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποίησαν ότι οι υφιστάμενοι στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν φέτος θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόστιμα ύψους έως και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ (17,0 δισεκατομμυρίων δολαρίων), δεδομένου ότι οι στόχοι βασίζονται στην πώληση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων, ένα τμήμα στο οποίο υστερούν έναντι των κινεζικών και αμερικανικών αντιπάλων, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.

Μετά από έντονες πιέσεις, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να επιτραπεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν τους στόχους με βάση τις μέσες εκπομπές τους κατά την περίοδο 2025-2027 και όχι μόνο φέτος.

Οι νομοθέτες της ΕΕ ψήφισαν υπέρ μιας πρότασης για ταχεία έγκριση της αλλαγής, αντί να προχωρήσουν σε πολύμηνη συζήτηση. Θα ψηφίσουν εκ νέου για την ίδια την πρόταση της Επιτροπής την Πέμπτη. Η πρόταση χρειάζεται ακόμη έγκριση από τις κυβερνήσεις της ΕΕ.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε ότι η αλλαγή θα δώσει «ανάσα» στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Volkswagen δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η μεγαλύτερη περίοδος συμμόρφωσης θα εξακολουθούσε να οδηγεί σε επιβάρυνση το 2025.

Η ομάδα του κλάδου των ηλεκτρικών μεταφορών E-Mobility Europe προειδοποίησε ότι η αλλαγή της περιόδου στόχου για τις εκπομπές CO2 το 2025 θα φέρει την Ευρώπη πιο πίσω από την Κίνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα αποτρέψει τις επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης.

Διαβάστε ακόμη