Η Nikola Corporation, αμερικανική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων βαρέως τύπου με μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου, εγκαινίασε την πρώτη εγκατάσταση σε ένα δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στη νότια Καλιφόρνια.

Η εγκατάσταση – που βρίσκεται στο Οντάριο της Καλιφόρνιας – αποτελεί μέρος της μάρκας HYLA της Nikola και μπορεί να ανεφοδιάζει καθημερινά έως και 40 από τα ηλεκτρικά φορτηγά κατηγορίας 8 με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου της εταιρείας. Στόχος της Nikola είναι να δημιουργήσει ένα δίκτυο έως και 60 τέτοιων σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου μέσα στα επόμενα χρόνια και σχεδιάζει να έχει θέσει σε λειτουργία εννέα από αυτούς μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους.

Ενώ ο σταθμός στο Οντάριο αποτελεί μέρος ενός ιδιωτικού δικτύου προς το παρόν, η εταιρεία σχεδιάζει τους σταθμούς HYLA για να μπορούν να εξυπηρετούν όλα τα φορτηγά ΟΕΜ Class 8 με 700 bar, δήλωσε ο Ole Hoefelmann, πρόεδρος ενέργειας της Nikola, στο περιοδικό pv.

Η διαδικασία έναρξης λειτουργίας αυτού του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού παρείχε επίσης στην εταιρεία μαθήματα, σύμφωνα με τον Hoefelmann. Για παράδειγμα, “είναι ωφέλιμο να φέρουμε αξιωματούχους της δημοτικής κυβέρνησης, όπως οι πολεοδόμοι και οι πυροσβεστικές υπηρεσίες, στη συζήτηση για το έργο όσο το δυνατόν νωρίτερα”, είπε. “Είναι σπουδαίοι συνεργάτες και ενδιαφέρονται περισσότερο να φέρουν λύσεις χαμηλών εκπομπών στις κοινότητές τους”.

Από το 2023, στις Ηνωμένες Πολιτείες υπήρχαν 59 σταθμοί λιανικού ανεφοδιασμού υδρογόνου, κυρίως στην Καλιφόρνια, αλλά ελάχιστοι ήταν εξοπλισμένοι για την εξυπηρέτηση βαρέων οχημάτων. Ωστόσο, οι Ηνωμένες Πολιτείες ηγούνται επί του παρόντος στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και πρωτοκόλλων για την κάλυψη των απαιτήσεων των βαρέων φορτηγών μεταφορών, δήλωσε ο Hoefelmann, προσθέτοντας ότι τους επόμενους μήνες η εταιρεία αναμένει να δει ορισμένες από αυτές τις καινοτόμες λύσεις στο πεδίο.

Οι αδειοδοτήσεις αποτελούν εμπόδιο για τους κατασκευαστές υποδομών υδρογόνου

Άλλες εταιρείες εξετάζουν επίσης πιο προσεκτικά την ικανότητα ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Το 2022, η Daimler Truck North America, η NextEra Energy Resources και η BlackRock Renewable Power υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, με αρχική επένδυση 650 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο περιελάμβανε την εξέταση της δημιουργίας υποδομών φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα μεσαίου και βαρέως τύπου με μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Ωστόσο, μια πρόκληση που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν οι εταιρείες του χώρου αφορά τις διαδικασίες αδειοδότησης και εμπόδια όπως οι εκτεταμένοι χρόνοι αναμονής ή οι ασαφείς διαδικασίες συνεχίζουν να αποθαρρύνουν τους κατασκευαστές υποδομών, πρόσθεσε ο Hoefelmann.

Οι νομοθέτες της Καλιφόρνιας παρείχαν ένα καλό παράδειγμα για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτό: Το νομοσχέδιο 1291 της Γερουσίας, το οποίο ψηφίστηκε το 2022, απαιτεί από όλες τις πόλεις και τις κομητείες της Καλιφόρνια να αναπτύξουν και να επιταχύνουν, απλοποιημένες διαδικασίες αδειοδότησης για σταθμούς καυσίμων υδρογόνου, δήλωσε ο Hoefelmann.

Η εταιρεία με έδρα την Αριζόνα ξεκίνησε τη σειριακή παραγωγή του ηλεκτρικού φορτηγού με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου το περασμένο καλοκαίρι και έχει επίσης λάβει κάποια ρυθμιστική υποστήριξη, λαμβάνοντας 58,2 εκατομμύρια δολάρια από τις ρυθμιστικές αρχές πέρυσι για την ανάπτυξη του δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου βαρέων οχημάτων.

Το μεγαλύτερο από αυτά ήταν μια επιχορήγηση ύψους 41,9 εκατομμυρίων δολαρίων από την Επιτροπή Μεταφορών της Καλιφόρνιας και το Υπουργείο Μεταφορών της Καλιφόρνιας για την κατασκευή έξι σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στη Νότια Καλιφόρνια. Επίσης, το περασμένο καλοκαίρι, η εταιρεία ανακοίνωσε την εθελοντική ανάκληση περισσότερων από 200 ηλεκτροκίνητων οχημάτων κατηγορίας 8 Tre με μπαταρία μετά από πυρκαγιά που έπληξε αρκετά φορτηγά στα κεντρικά γραφεία της στο Φοίνιξ.

Τώρα, η Nikola εστιάζει στη διασφάλιση μιας ισχυρής αλυσίδας εφοδιασμού υδρογόνου και υποδομής ανεφοδιασμού, η οποία πιστεύει ότι είναι ζωτικής σημασίας για να κυκλοφορήσουν περισσότερα ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στους δρόμους. Η εταιρεία αναμένει ότι μόλις ολοκληρώσει τη θέση σε λειτουργία εννέα σταθμών ανεφοδιασμού τους επόμενους μήνες, θα διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα ανεφοδιασμού υδρογόνου βαρέων οχημάτων στον κόσμο.