Η Ελλάδα έχει την 2η θέση υψηλότερη τιμή αμόλυβδης βενζίνης στην Ευρωζώνη. Η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης την προηγούμενη εβδομάδα ήταν 1,934 ευρώ, ενώ στην Ευρώπη το αντίστοιχο ήταν στα 1,759 ευρώ.

O Νίκος Παπαγεωργίου, Πρόεδρος Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων Αττικής μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» για την ακρίβεια των καυσίμων. Όπως είπε «οι φόροι είναι αυτοί που επιβαρύνουν την τιμή και βλέπουμε την τελική τιμή στα πρατήρια της Ελλάδας να είναι υψηλότεροι από ότι είναι στον μέσο όρο της Ευρώπης».

Χαρακτηριστικά, στη Σλοβακία η τιμή της βενζίνης είναι στο 1,69 ευρώ. «Οι τιμές στην Αυστρία είναι στο 1,54 το πετρέλαιο, η Βουλγαρία είναι στο 1,37 και η Τσεχία στο 1,55 ευρώ», ανέφερε ενδεικτικά ο κ. Παπαγεωργίου.

Ο κ. Παπαγεωργίου εκτίμησε ότι οδεύοντας προς το Πάσχα η τιμή της βενζίνης στα περισσότερα ταμπλό των πρατηρίων θα είναι στα 2 ευρώ.




Όπως σημειώνει το powergame.gr, η μέση τιμή της βενζίνης, χάρη στους υψηλούς φόρους της χώρας την 1η Απριλίου 2024, ήταν, σε απόλυτες τιμές, η δεύτερη υψηλότερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έπειτα από εκείνη της Δανίας (2,086 ευρώ ανά λίτρο). Πάνω από 60% της χρέωσης στη χώρα μας αποτελεί φόρους, με τους Έλληνες να καταβάλλουν από τους πιο υψηλούς φόρους στην ΕΕ.

Η χώρα μας εφαρμόζει υψηλό ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα -ειδικά στη βενζίνη-, ο οποίος φτάνει τα 700 ευρώ ανά χιλιόλιτρο, δηλαδή 0,7 ευρώ ανά λίτρο. Ο ειδικός αυτός φόρος είναι ο τέταρτος υψηλότερος στην ΕΕ και αντιστοιχεί περίπου στο 80% της αξίας του καυσίμου. Επομένως, αυξάνει κατά περίπου 40% την τελική τιμή του προϊόντος, στην οποία επιβάλλεται Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) 24%.

Έτσι, φτάνουμε περισσότερο από το 60% της χρέωσης της τιμής της βενζίνης να συνιστά φόρους. Σημειώνεται ότι σε κάθε χιλιόλιτρο βενζίνης επιβάλλονται και κάποια άλλα τέλη (ΡΑΕ, Τελωνειακών Εργασιών κ.λπ.), συνολικού ύψους 15 ευρώ, ήτοι 0,15 ευρώ ανά λίτρο.

Καλύτερη είναι η κατάσταση στο Diesel κίνησης, όπου ο ΦΠΑ ναι μεν είναι ο ίδιος όπως και στη βενζίνη (24%), αλλά ο ΕΦΚ είναι χαμηλότερος και ανέρχεται σε 410 ευρώ το χιλιόλιτρο (0,41 ευρώ ανά λίτρο). Έτσι, η τιμή του πετρελαίου κίνησης διατηρείται σε χαμηλότερα επίπεδα. Ωστόσο, κι εδώ σχεδόν το 50% της χρέωσης συνιστά φόρους.