Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) καθόρισε με νέα υπουργική απόφαση τον τρόπο κατανομής των εσόδων από τους πλειστηριασμούς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για το έτος 2026, τα οποία κατευθύνονται σε κρίσιμους ενεργειακούς και περιβαλλοντικούς λογαριασμούς και φορείς του Δημοσίου.

Όπως αναγράφεται σε σχετικό ΦΕΚ, στον ΔΑΠΕΕΠ διατίθενται 3 εκατομμύρια ευρώ, για τη διαχείριση του συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπής αερίων θερμοκηπίου.

Τα υπόλοιπα έσοδα κατανέμονται ως εξής: το 32,52% κατευθύνεται στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ, ενώ το 20,118% διοχετεύεται στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης. Ποσοστό 26,53% διατίθεται για την ενίσχυση βιομηχανιών και επιχειρήσεων που εκτίθενται σε κίνδυνο διαρροής άνθρακα, ενώ το 2,57% αποδίδεται στον ΟΦΥΠΕΚΑ για δράσεις αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και διαχείρισης φυσικών πόρων. Επιπλέον, το 2,7% κατευθύνεται σε έργα ηλεκτροκίνησης και το 4,37% στο Πράσινο Ταμείο για περιβαλλοντικές παρεμβάσεις. Το 2% αποδίδεται στην ΕΔΕΥΕΠ, το 0,12% στην ΕΑΓΜΕ, ενώ το 1,78% παραμένει στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την κάλυψη σχετικών δράσεων και αναγκών.

Δείτε εδώ το σχετικό ΦΕΚ

Διαβάστε ακόμη