Η ιταλική αρχή ανταγωνισμού (AGCM) επέβαλε πρόστιμο 1 εκατομμυρίου ευρώ (1,16 εκατομμύρια δολάρια) στην κινεζική εταιρεία Shein, που δραστηριοποιείται στον τομέα της γρήγορης μόδας στο διαδίκτυο, για παραπλάνηση των πελατών σχετικά με τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των προϊόντων της.

Αυτή είναι η δεύτερη οικονομική κύρωση που επιβάλλει η ευρωπαϊκή αρχή ανταγωνισμού στην Shein σε διάστημα λίγο περισσότερο από ένα μήνα, μετά το πρόστιμο 40 εκατομμυρίων ευρώ που επέβαλε η Γαλλία στην εταιρεία στις 3 Ιουλίου για ψευδείς εκπτώσεις και παραπλανητικές περιβαλλοντικές δηλώσεις.

Το ιταλικό πρόστιμο επιβλήθηκε στην Infinite Styles Services Co. Limited, μια εταιρεία με έδρα το Δουβλίνο που διαχειρίζεται τον ιστότοπο της Shein στην Ευρώπη, μετά από έρευνα για «greenwashing» που ξεκίνησε η AGCM τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Η Shein δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχόλιο, σύμφωνα με το Reuters.

Η AGCM δήλωσε ότι τα μηνύματα περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και κοινωνικής ευθύνης στον ιστότοπο της Shein «ήταν μερικές φορές ασαφή, γενικά και/ή υπερβολικά εμφατικά, ενώ σε άλλες περιπτώσεις ήταν ελλιπή και παραπλανητικά».

Οι ισχυρισμοί της Shein σχετικά με τον κυκλικό σχεδιασμό και την ανακυκλωσιμότητα των προϊόντων «διαπιστώθηκε ότι ήταν ψευδείς ή, στην καλύτερη περίπτωση, συγκεχυμένοι», ενώ τα περιβαλλοντικά προσόντα της συλλογής «evoluSHEIN by design» ήταν υπερβολικά, σύμφωνα με την ρυθμιστική αρχή.

Η Shein προωθεί τη συλλογή «evoluSHEIN by design» ως ρούχα που κατασκευάζονται με πιο βιώσιμες και υπεύθυνες μεθόδους παραγωγής.

Η AGCM δήλωσε ότι οι καταναλωτές θα μπορούσαν να παραπλανηθούν και να πιστέψουν ότι η συλλογή είναι κατασκευασμένη από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και είναι πλήρως ανακυκλώσιμη, «ένα γεγονός που, λαμβάνοντας υπόψη τις ίνες που χρησιμοποιούνται και τα υπάρχοντα συστήματα ανακύκλωσης, δεν είναι αληθές».

Η αρχή έθεσε επίσης θέμα με τις «αόριστες και γενικές» δεσμεύσεις της Shein να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 25% έως το 2030 και να φτάσει στο μηδενικό ισοζύγιο έως το 2050, σημειώνοντας ότι αυτές έρχονται σε αντίθεση με την αύξηση των εκπομπών της το 2023 και το 2024.

Η ιταλική ρυθμιστική αρχή δήλωσε ότι η συνολική της αξιολόγηση επηρεάστηκε από την «αυξημένη υποχρέωση επιμέλειας» που βαρύνει την Shein, «επειδή δραστηριοποιείται σε έναν ιδιαίτερα ρυπογόνο τομέα και με ιδιαίτερα ρυπογόνες μεθόδους», όπως η γρήγορη μόδα.

Η AGCM είναι αρμόδια για την προστασία των καταναλωτών καθώς και για τον ανταγωνισμό.

Όταν ξεκίνησε η έρευνα της AGCM πέρυσι, η Shein δήλωσε ότι ήταν «έτοιμη να συνεργαστεί ανοιχτά με τις αρμόδιες ιταλικές αρχές, παρέχοντας την απαραίτητη υποστήριξη και πληροφορίες για την αντιμετώπιση τυχόν ερωτήσεων».

Η Shein, που ιδρύθηκε στην Κίνα, είναι γνωστή για τα φθηνά της μπλουζάκια και φορέματα. Η μεταχείριση των εργαζομένων της και το περιβαλλοντικό της ιστορικό τέθηκαν υπό αυξημένη εξέταση πέρυσι, μετά από αναφορές ότι σχεδίαζε να εισαγάγει τις μετοχές της στο χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Διαβάστε ακόμη