Η TotalEnergies αποφάσισε να μην επενδύσει στην πέμπτη εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) Rio Grande στο Τέξας, που αναπτύσσει η αμερικανική εταιρεία NextDecade, ούτε να αγοράσει LNG από την παραγωγή της, σύμφωνα με δύο πηγές που γνωρίζουν το θέμα και μίλησαν στο Reuters. Η γαλλική ενεργειακή εταιρεία προτεραιοποιεί έργα με χαμηλότερο κόστος σε άλλες περιοχές καθώς επανεξετάζει τη στρατηγική της για το παγκόσμιο LNG, όπως είπαν οι πηγές.
Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί μια στροφή για τη TotalEnergies, που είναι μία από τους τρεις κορυφαίους εξαγωγείς LNG στον κόσμο και ο μεγαλύτερος αγοραστής αμερικανικού LNG. Η εταιρεία επικεντρώνεται στην επανεκκίνηση της κατασκευής του έργου LNG στη Μοζαμβίκη αξίας 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων και στην επέκταση του χαρτοφυλακίου της μέσω συμφωνιών στον Καναδά, το Κατάρ και άλλες περιοχές. Η TotalEnergies αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η NextDecade δήλωσε ότι στοχεύει σε τελική επενδυτική απόφαση για το Train 5 στα μέσα Σεπτεμβρίου και εργάζεται για να συνάψει συμφωνίες προμήθειας LNG για επιπλέον 2,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως, για να στηρίξει το έργο. Η NextDecade αντιμετωπίζει αυξανόμενα κόστη κατασκευής λόγω των δασμών στα αμερικανικά προϊόντα χάλυβα, έντονο ανταγωνισμό από την αμερικανική Venture Global και μια αναμενόμενη παγκόσμια υπερπροσφορά LNG που μπορεί να πιέσει τις τιμές από το 2027.
Η TotalEnergies κατέχει μερίδιο 17,5% στην NextDecade και 16,7% στη Φάση 1 του έργου Rio Grande, που περιλαμβάνει τις πρώτες τρεις μονάδες παραγωγής (trains). Τον Απρίλιο υπέγραψε συμφωνία 20 ετών για την αγορά 1,5 εκατομμυρίου τόνων ετησίως από το Train 4.
Σε συνέντευξη στο Reuters τον Φεβρουάριο, ο CEO της TotalEnergies, Patrick Pouyanné, είχε εκφράσει ενδιαφέρον για την υποστήριξη της πέμπτης μονάδας στο Rio Grande.
Ωστόσο, σε τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του Ιουλίου, τόνισε ότι οι μελλοντικές επενδύσεις θα εστιάσουν στη Μοζαμβίκη, το Κατάρ, την Παπούα Νέα Γουινέα και τον Καναδά, λόγω του χαμηλού κόστους. Επίσης σημείωσε ότι το μάρκετινγκ του Train 5 είναι ευθύνη της NextDecade. Ανέφερε ακόμα ότι οι δασμοί στα αμερικανικά προϊόντα χάλυβα αύξησαν τα κόστη του έργου Rio Grande LNG, αλλά λιγότερο από 10%.
Διαβάστε ακόμη