Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδος (ΣΒΘΣΕ), την Τετάρτη 24 Ιουνίου, στο Valis Resort στην Αγριά Βόλου, σε μια εκδήλωση με ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς συνέπεσε με τη συμπλήρωση 60 ετών συνεχούς παρουσίας και προσφοράς του Συνδέσμου στη βιομηχανία και την επιχειρηματικότητα της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας. Στις εργασίες της συνέλευσης συμμετείχαν εκπρόσωποι της κυβέρνησης, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της ακαδημαϊκής και ερευνητικής κοινότητας, παραγωγικών φορέων και επιχειρήσεων-μελών του Συνδέσμου. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Τσάφος, ο οποίος παρουσίασε τις κυβερνητικές προτεραιότητες για την ενεργειακή πολιτική, δίνοντας έμφαση στη μείωση του ενεργειακού κόστους για τις επιχειρήσεις, στην ενεργειακή ασφάλεια και στην πράσινη μετάβαση.

Όπως ανέφερε, η αύξηση της συμμετοχής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, οι επενδύσεις σε δίκτυα, διασυνδέσεις και αποθήκευση ενέργειας, καθώς και η μετατροπή της Ελλάδας σε καθαρό εξαγωγέα ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελούν βασικούς άξονες της στρατηγικής για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής βιομηχανίας, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «δεν μπορούμε να πετύχουμε την ενεργειακή μετάβαση με την αποβιομηχάνιση».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΒΘΣΕ Αθανάσιος Συριανός τόνισε ότι η βιομηχανία αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής οικονομίας και χαρακτήρισε την ενίσχυσή της «εθνική αναγκαιότητα», επισημαίνοντας ότι η ανταγωνιστικότητα δεν εξαρτάται μόνο από τις επιχειρήσεις αλλά και από τη θεσμική σταθερότητα, τις σύγχρονες υποδομές, την αποτελεσματική δημόσια διοίκηση και την επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε επίσης στην ανάγκη η ενεργειακή μετάβαση να συνοδεύεται από μια ευρύτερη παραγωγική μετάβαση που θα συνδυάζει την ενέργεια, την καινοτομία, την τεχνολογία, τις δεξιότητες και τη βιωσιμότητα.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε και θεματικό πάνελ με τίτλο «Η Ενέργεια ως Παράγοντας Ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Βιομηχανίας», με τη συμμετοχή του υφυπουργού Νίκου Τσάφου, του προέδρου της ΕΒΙΚΕΝ Αντώνη Κοντολέοντος και του διευθυντή Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ομίλου ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ Βασίλη Κατερέλου. Κατά τη συζήτηση αναδείχθηκε η ανάγκη διαμόρφωσης ανταγωνιστικού ενεργειακού κόστους και σταθερού θεσμικού πλαισίου, καθώς και η σημασία της συνεργασίας Πολιτείας, βιομηχανίας και θεσμικών φορέων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής παραγωγής και την επιτυχή υλοποίηση της ενεργειακής μετάβασης.

Διαβάστε ακόμη