Αυξάνονται οι πονοκέφαλοι για την Tesla του δισεκατομμυριούχου Έλον Μασκ. Η κατασκευάστρια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων απέτυχε να εξασφαλίσει την ψήφο των ντόπιων υπέρ της έγκρισης μιας μεγάλης επέκτασης του εργοστασίου της εταιρείας για τις μπαταρίες και το εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων στο Βρανδεμβούργο της Γερμανίας.

Το γερμανικό κρατικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο DW μετέδωσε πρώτο την ψηφοφορία και ότι η Tesla χρειάζεται να κόψει περίπου «250 στρέμματα δάσους στην αγροτική κοινότητα με λιγότερους από 8.000 κατοίκους κοντά σε μια περιοχή προστασίας της φύσης» για την επέκταση, αναφέρει το CNBC.

Τα σχέδια για την επέκταση της Tesla στο Grünheide, το οποίο βρίσκεται στην περιφέρεια του Βρανδεμβούργου περίπου μία ώρα με το αυτοκίνητο από το Βερολίνο, είχαν συμπεριλάβει σχέδια για μια αποθήκη σιδηροδρομικών εμπορευμάτων και εγκαταστάσεις αποθήκευσης που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την Tesla να αποφύγει την εξάρτηση από άλλους παρόχους εφοδιαστικής, συμπεριλαμβανομένων των υφιστάμενων σιδηροδρομικών εμπορευμάτων, και να τη βοηθήσουν να αποφύγει τις διακοπές παραγωγής λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών.

Η ψηφοφορία είναι μη δεσμευτική, σύμφωνα με τους New York Times, οι οποίοι ανέφεραν ότι οι τοπικοί αξιωματούχοι θα προσπαθήσουν να βρουν άλλη λύση.

Την Τετάρτη, ο αντιπρόεδρος δημόσιας πολιτικής της Tesla, Rohan Patel, έγραψε σε μια ανάρτηση στο X, το κοινωνικό δίκτυο που ανήκει στον CEO της Tesla, Έλον Μασκ: «Υπάρχει μηδενικός αντίκτυπος σε οποιαδήποτε μελλοντικά σχέδια επέκτασης. Σεβόμαστε πλήρως το δημοψήφισμα». Η Tesla σχεδιάζει να «διπλασιάσει τη δουλειά μας με την κοινότητα και όλους τους ενδιαφερόμενους», πρόσθεσε.

Το γερμανικό εργοστάσιο σταμάτησε προσωρινά την παραγωγή για περίπου δύο εβδομάδες νωρίτερα φέτος, με τα στελέχη να επικαλούνται τοπική έλλειψη εξαρτημάτων, που προκλήθηκε ή επιδεινώθηκε από τις επιθέσεις μαχητών ΧούUι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.

Το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η Tesla ανέφερε ότι η εν λόγω εγκατάσταση, την οποία αναφέρει ως το εργοστάσιό της στο Βερολίνο-Μπράντενμπουργκ, έχει ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 375.000 οχημάτων Model Y της εταιρείας. Η εταιρεία ανέφερε επίσης στην πιο πρόσφατη τριμηνιαία κατάθεσή της ότι οι διεθνείς εγκαταστάσεις παραγωγής της, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, επιτρέπουν στην Tesla «να αυξήσει την προσιτή τιμή» των οχημάτων της για τους πελάτες στις τοπικές αγορές, «μειώνοντας το κόστος μεταφοράς και κατασκευής και εξαλείφοντας τον αντίκτυπο των δυσμενών δασμών».

Παρόλο που η Tesla παρέμεινε η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό από περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία από ποτέ στην περιοχή και πέραν αυτής. Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων με μπαταρία στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 29% σε ετήσια βάση στην Ευρώπη τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Η Γερμανία και η Γαλλία αντιπροσωπεύουν σήμερα τις δύο μεγαλύτερες αγορές πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Οι πωλήσεις της Tesla αντιπροσώπευαν το 1,7% της συνολικής αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Ιανουάριο, συμπεριλαμβανομένων των πλήρως ηλεκτρικών, υβριδικών και μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι μετοχές της Tesla σημειώνουν πτώση άνω του 20% σε ετήσια βάση, αλλά διαπραγματεύονταν σχεδόν αμετάβλητες την Τετάρτη και έκλεισαν γύρω στα 195 δολάρια ανά μετοχή.