Η κυβέρνηση της Ιταλίας σχεδιάζει την πώληση έως και του 4% της Eni SpA μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου επαναγοράς της πετρελαϊκής εταιρείας, μια συμφωνία που θα επιτρέψει στη Ρώμη να μειώσει το τεράστιο χρέος της.

Η κυβέρνηση της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι στοχεύει να κερδίσει περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ (2,2 δισεκατομμύρια δολάρια) από την πώληση του μεριδίου, στο πλαίσιο της ώθησης ιδιωτικοποιήσεων, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα. Οι προτάσεις βρίσκονται ακόμη υπό επεξεργασία και ενδέχεται να αλλάξουν.

Η κυβέρνηση στοχεύει να πωλήσει περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ (21,8 δισεκατομμύρια δολάρια) σε κρατικά μερίδια μέχρι το 2026.

Οι μετοχές της Eni αντέστρεψαν τα προηγούμενα κέρδη και υποχώρησαν έως και 1,2% στα 14,47 ευρώ στις συναλλαγές στο Μιλάνο. Το υπουργείο Οικονομικών αρνήθηκε να σχολιάσει. Το ιταλικό υπουργείο Οικονομικών κατέχει σήμερα μερίδιο 4,7% στην Eni, ενώ ο κρατικός δανειστής Cassa Depositi e Prestiti κατέχει 27,7%.

Ο υπουργός Οικονομικών, Τζιανκάρλο Τζορτζέτι έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι οι πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων είναι προ των πυλών. Δήλωσε την Τετάρτη στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός ότι συζήτησε πωλήσεις μετοχών με ξένα κεφάλαια κατά τη διάρκεια του συνεδρίου.

Το φορτίο χρέους της Ιταλίας ανέρχεται στο 140% της παραγωγής

Η Ιταλία αντιμετωπίζει χαμηλή ανάπτυξη και επίμονα υψηλά επιτόκια φέτος, τα οποία εμποδίζουν τις προσπάθειές της να μειώσει το φορτίο χρέους που ανέρχεται περίπου στο 140% της παραγωγής. Οι προγραμματισμένες πωλήσεις μετοχών θα βοηθήσουν στη μείωση του χρέους και θα αφήσουν στην κυβέρνηση κάποια περιθώρια ανάσας για να ανακατευθύνει άλλα κεφάλαια προς τη μείωση των φόρων και την τήρηση των προεκλογικών υποσχέσεων.

Άλλες εταιρείες που ενδέχεται να δουν μέρος των κρατικών συμμετοχών να τίθεται προς πώληση είναι η Poste Italiane SpA και η σιδηροδρομική εταιρεία Ferrovie dello Stato SpA, σύμφωνα με το Bloomberg.

Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση προωθεί την πώληση του 25% της συμμετοχής στην δανείστρια Banca Monte dei Paschi di Siena SpA και του 41% της ITA Airways στην Deutsche Lufthansa AG, η οποία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και υπό εξέταση από τις αρχές ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.