Η Hyundai Motor Türkiye θα ξεκινήσει την παραγωγή του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού οχήματός της στο εργοστάσιο του Ιζμίτ στην Τουρκία το δεύτερο εξάμηνο του 2026, σηματοδοτώντας ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος της εταιρείας.
«Ειλικρινά, είμαστε περήφανοι, χαρούμενοι αλλά και ενθουσιασμένοι, γιατί θα γίνουμε η δεύτερη μάρκα που θα παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε αυτά τα εδάφη», δήλωσε ο Μουράτ Μπερκέλ, γενικός διευθυντής πωλήσεων, μάρκετινγκ και υπηρεσιών μετά την πώληση της Hyundai Motor Türkiye, σε συνέντευξή του στο τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu.
Όπως ανέφερε, η έναρξη της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί σημείο καμπής για τις δραστηριότητες της Hyundai στην Τουρκία, υπογραμμίζοντας ότι η εταιρεία έχει ήδη ολοκληρώσει σχεδόν όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες για την προσαρμογή των γραμμών παραγωγής σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Ο Μπερκέλ χαρακτήρισε το 2025 ιδιαίτερα ισχυρή χρονιά για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, τόσο ως προς την παραγωγή όσο και ως προς τις εγχώριες πωλήσεις και τις εξαγωγές. Εκτίμησε ότι η τουρκική αγορά θα κλείσει τη χρονιά με περίπου 1,35 εκατ. πωλήσεις οχημάτων, αριθμός που συνιστά ιστορικό υψηλό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, οι μηνιαίες πωλήσεις ξεπέρασαν τις 100.000 μονάδες σε όλους τους μήνες, με εξαίρεση τους δύο πρώτους, γεγονός που, όπως είπε, καταδεικνύει τη σταθερή ανοδική δυναμική της αγοράς. «Με βάση τα πιο πρόσφατα δεδομένα, στην Τουρκία αντιστοιχεί σήμερα ένα όχημα ανά 200 κατοίκους, ενώ στην Ευρώπη ο μέσος όρος ξεπερνά τα 500», σημείωσε. «Λαμβάνοντας υπόψη τον πληθυσμό και το υφιστάμενο δυναμικό, εκτιμώ ότι η αγορά αυτοκινήτου θα ξεπεράσει τα 1,5 εκατ. οχήματα μέσα στα επόμενα χρόνια».
Ωστόσο, επισήμανε ότι τα υψηλά επιτόκια και η περιορισμένη πρόσβαση σε χρηματοδότηση εξακολουθούν να αποτελούν τους βασικούς ανασταλτικούς παράγοντες για την περαιτέρω ανάπτυξη, τονίζοντας ότι δεν χορηγούνται καταναλωτικά δάνεια για οχήματα με τιμή άνω των 2 εκατ. λιρών.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη μείωση του μεριδίου πωλήσεων εγχώριας παραγωγής, το οποίο από 46% το 2020 έχει υποχωρήσει στο περίπου 29% φέτος. «Η υψηλή συμμετοχή των εγχώριων οχημάτων στις πωλήσεις είναι κρίσιμη όχι μόνο για τον όγκο παραγωγής, αλλά και για την απασχόληση και τη μείωση του εμπορικού ελλείμματος», ανέφερε, καλώντας σε μέτρα στήριξης της τοπικής παραγωγής.
Η Hyundai πούλησε 59.618 οχήματα στους πρώτους 11 μήνες του 2025, εκ των οποίων περισσότερα από 37.000 ήταν μοντέλα που παράγονται στην Τουρκία. Ο Μπερκέλ εκτίμησε ότι οι συνολικές πωλήσεις της χρονιάς θα ξεπεράσουν τις 66.000 μονάδες, ενώ ο στόχος της εταιρείας είναι να φτάσει τις 100.000 ετήσιες πωλήσεις έως το 2030.
Μεγαλώνει ταχέως η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Τουρκία
Παράλληλα, σημείωσε ότι η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Τουρκία αναπτύσσεται με πολύ ταχύτερους ρυθμούς από ό,τι αρχικά αναμενόταν. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά περίπου 100% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 166.000 μονάδες στο ενδεκάμηνο του 2025. Πριν από πέντε χρόνια, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιστοιχούσαν μόλις στο 1% της αγοράς, ενώ φέτος το ποσοστό ανέρχεται στο 14%, με την Hyundai να προβλέπει ότι θα φτάσει το 35%-40% έως το 2030.
Ο Μπερκέλ απέδωσε το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών στα περιβαλλοντικά οφέλη, τη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και την προηγμένη τεχνολογία, προσθέτοντας ότι τα περίπου 40.000 σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα καλύπτουν πλέον τις ανάγκες της αγοράς.
Το εργοστάσιο του Ιζμίτ, που ιδρύθηκε το 1997 ως η πρώτη μονάδα παραγωγής της Hyundai εκτός Κορέας, αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη μετάβαση της Τουρκίας στην ηλεκτροκίνηση. «Με το ηλεκτρικό μοντέλο που θα παράγεται τοπικά από τον Αύγουστο του 2026, ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρικών μας μοντέλων θα ανέλθει σε επτά», δήλωσε, προσθέτοντας ότι περισσότερα από τα μισά από τα 13 μοντέλα της Hyundai θα είναι τότε ηλεκτρικά.
Παράλληλα, η εταιρεία θα συνεχίσει την παραγωγή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ από το 2027 θα εισαγάγει τεχνολογία υβριδικών επόμενης γενιάς. Στα σχέδια περιλαμβάνεται και η κυκλοφορία μοντέλων EREV, με αυτονομία άνω των 965 χιλιομέτρων, επίσης από το 2027. «Η παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τη δεξιοτεχνία της τουρκικής αγοράς είναι εξαιρετικά σημαντική τόσο για το εμπορικό μας σήμα όσο και για την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία», κατέληξε.
Διαβάστε ακόμη
