Ο ρυθμιστικός φορέας καθαρής ατμόσφαιρας της Καλιφόρνια προχωρά στην εκπόνηση νέων κανόνων για τις εκπομπές αυτοκινήτων στην πολιτεία, καθώς και πιθανών νέων φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά οχήματα, για να αντισταθμίσει τις προσπάθειες της κυβέρνησης Τραμπ να περιορίσει τη ρυθμιστική ισχύ της πολιτείας.
Το California Air Resources Board (CARB) και πέντε άλλες υπηρεσίες συνέστησαν να αντικατασταθεί η ομοσπονδιακή φοροαπαλλαγή των 7.500 δολαρίων για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία πρόκειται να λήξει στα τέλη Σεπτεμβρίου. Παρότι η χρηματοδότηση θα εξαρτάται από τους διαθέσιμους πόρους, κουπόνια, εκπτώσεις ή άλλα κίνητρα θα μπορούσαν να στηρίξουν τις πωλήσεις και να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, αναφέρεται στην έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.
Η σύσταση αυτή είναι μία από πολλές που εντόπισαν οι υπηρεσίες για να στηρίξουν την υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών, σε απάντηση σε εκτελεστικό διάταγμα του κυβερνήτη της Καλιφόρνια, Γκάβιν Νιούσομ, τον Ιούνιο. Η Λιάν Ράντολφ, πρόεδρος του CARB, δήλωσε ότι η υπηρεσία ξεκινά επίσης τη διαδικασία κατάρτισης νέου συνόλου κανόνων εκπομπών για τα αυτοκίνητα, γράφει το Bloomberg.
«Είναι σημαντικό για την Καλιφόρνια να κάνει ό,τι μπορεί εντός της αρμοδιότητάς της για να μην εξαρτάται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση» για τη μείωση των εκπομπών από τις εξατμίσεις, τόνισε. Η προσπάθεια βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, και η Ράντολφ σημείωσε ότι η ολοκλήρωση νέων προτύπων μπορεί να διαρκέσει έως και τρία χρόνια.
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος της συνεχιζόμενης διαμάχης μεταξύ της Καλιφόρνια και της κυβέρνησης Τραμπ για την εξουσία της πολιτείας να ρυθμίζει τις εκπομπές άνθρακα από τα αυτοκίνητα. Τον Ιούνιο, ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπέγραψε μέτρο που καταργεί τις απαλλαγές που είχαν δοθεί από τον πρώην Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν, οι οποίες επέτρεπαν στην Καλιφόρνια να θέτει αυστηρότερα πρότυπα ρύπανσης από τα ομοσπονδιακά.
Σε απάντηση, η Καλιφόρνια και αρκετές άλλες πολιτείες προσέφυγαν δικαστικά για να μπλοκάρουν την ενέργεια αυτή, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση των κανονισμών της Καλιφόρνια που θα απαγόρευαν την πώληση αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες έως το 2035. Ο Νιούσομ ζήτησε επίσης από το CARB να αρχίσει να εργάζεται σε νέους κανόνες για να στηρίξει αυτή την πολιτική ή να δράσει ως εναλλακτική, σε περίπτωση που τα δικαστήρια επικυρώσουν τις ενέργειες της κυβέρνησης Τραμπ.
Η Ράντολφ δήλωσε ότι η Καλιφόρνια ενδέχεται να χάσει αρκετά χρόνια μειώσεων εκπομπών λόγω των ομοσπονδιακών προσπαθειών ανατροπής, τις οποίες χαρακτήρισε «παράνομες».
Άλλες προτάσεις στην έκθεση περιλαμβάνουν την κατασκευή περισσότερων σταθμών φόρτισης κατά μήκος κύριων οδικών αξόνων και την εξέταση επιλογών για την παροχή ειδικής πρόσβασης σε λωρίδες carpool για ηλεκτρικά οχήματα στην πολιτεία, δικαίωμα που λήγει μετά τον Σεπτέμβριο, καθώς το Κογκρέσο δεν επέκτεινε το ομοσπονδιακό πρόγραμμα που επιτρέπει στις πολιτείες να χορηγούν εξαιρέσεις στους κανόνες των carpool lanes.
Διαβάστε ακόμη