Οι επιδόσεις σε κρύο καιρό, η αργή φόρτιση και το άγχος για την εμβέλεια βρέθηκαν στο επίκεντρο της μεγαλύτερης συνάντησης της βιομηχανίας μπαταριών στη Νότια Κορέα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Τα ζητήματα αυτά αποτελούν σημαντικές πηγές ανησυχίας για τους υποψήφιους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων και κινδυνεύουν ακόμη και να εμποδίσουν την ευρεία υιοθέτηση καθαρότερων, πιο πράσινων αυτοκινήτων. Τα πρόσφατα κρύα κύματα σε όλο το βόρειο ημισφαίριο δείχνουν τις προκλήσεις: Οι ιδιοκτήτες Tesla στο Σικάγο περίμεναν για ώρες στους σταθμούς Supercharger, καθώς τα οχήματα χρειάστηκαν περισσότερο από το κανονικό χρόνο για να φορτίσουν, ενώ ορισμένοι οδηγοί στην Κίνα αναγκάστηκαν να σπρώξουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα για χιλιόμετρα αφού οι μπαταρίες τους εξαντλήθηκαν σε χιονισμένες, ψυχρές συνθήκες.

Η SK On Co., προμηθευτής μπαταριών για τις Ford Motor Co., Volkswagen AG και Hyundai Motor Co., αντιμετωπίζει το πρόβλημα με την μπαταρία φωσφορικού σιδήρου-λιθίου Winter Pro. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες LFP χάνουν συνήθως έως και το 70% της αυτονομίας τους όταν οι θερμοκρασίες πέφτουν έως και μείον 20C . Η νέα μπαταρία Winter Pro επεκτείνει τη χωρητικότητα φόρτισης κατά 16% και ενισχύει την ενεργειακή πυκνότητα κατά 19%.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης μια αναβάθμιση για την μπαταρία SF, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα EV το 2021 και μπορεί να φτάσει σε 80% φόρτιση σε 18 λεπτά. Η τελευταία επανάληψη, η μπαταρία SF+, μπορεί να επιτύχει το κατόρθωμα αυτό σε μόλις 15 λεπτά. Η SK On βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με κατασκευαστές αυτοκινήτων για την προμήθεια τόσο των μπαταριών ταχύτερης φόρτισης όσο και των μπαταριών που λειτουργούν καλύτερα το χειμώνα, σύμφωνα με τον Γιανγκμουν Ριου, αντιπρόεδρο εμπορικού σχεδιασμού.

«Υπάρχουν πολλές ανησυχίες μεταξύ των δυνητικών καταναλωτών σχετικά με τη φόρτιση, ειδικά για τη γρήγορη φόρτιση», δήλωσε ο Ριου σε συνέντευξή του στην έκθεση InterBattery της περασμένης εβδομάδας. «Ταυτόχρονα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να κυκλοφορήσουν φθηνότερα EV, ζητώντας και φθηνότερες μπαταρίες, όπως οι κυψέλες LFP, για να αυξηθεί η υιοθέτηση των EV».

Ενώ οι κυψέλες LFP είναι φθηνότερες από άλλες χημικές μπαταρίες, έχουν μικρότερη αυτονομία οδήγησης ανά φόρτιση – ένα σημαντικό πρόβλημα για τους ανθρώπους που ζουν σε μέρη χωρίς ολοκληρωμένη υποδομή φόρτισης. Αυτό προκάλεσε την ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων, ιδίως μπαταριών στερεάς κατάστασης, οι οποίες φορτίζουν ταχύτερα, συγκρατούν περισσότερη ενέργεια, είναι μικρότερες και είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν πυρκαγιές από τις αντίστοιχες μπαταρίες LFP.