Ακόμα περισσότερο διευρύνει την ηγετική θέση της η Volkswagen στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αν και παραμένει υπό πίεση όσον αφορά τα κέρδη. Σύμφωνα με πληροφορίες της Handelsblatt, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων της βασικής μάρκας αυξήθηκαν κατά 14,3% σε περίπου 193.000 οχήματα το πρώτο εξάμηνο του 2025. Στην Ευρώπη, η Volkswagen αυξήθηκε μάλιστα κατά περισσότερο από 70% σε σχέση με το προηγούμενο έτος – αφήνοντας πολύ πίσω την αμερικανική ανταγωνίστρια Tesla όσον αφορά τις ταξινομήσεις.
Ο όμιλος Volkswagen δεν θα ανακοινώσει επίσημα τα στοιχεία των παραδόσεων για το πρώτο εξάμηνο του έτους μέχρι το πρωί της Τετάρτης. Η μάρκα Volkswagen είναι η μεγαλύτερη μάρκα στην αυτοκρατορία της VW και αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των παραδόσεων του ομίλου DAX.
Η Tesla χάνει μερίδιο αγοράς – Ο Musk αναλαμβάνει τις ευρωπαϊκές πωλήσεις
«Οι ρυθμοί ανάπτυξης που έχουμε επιτύχει στην Ευρώπη είναι πραγματικά σπουδαίοι», δήλωσε ο επικεφαλής πωλήσεων της Volkswagen, Martin Sander, σε συνέντευξή του στην Handelsblatt. Ωστόσο, ο μάνατζερ ανησυχεί για τις ΗΠΑ και την Κίνα – οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων έχουν πρόσφατα μειωθεί και στις δύο αγορές. Συνολικά, οι πωλήσεις της βασικής μάρκας VW αυξήθηκαν κατά 4,5% σε 2,32 εκατομμύρια οχήματα το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Η Volkswagen είναι εδώ και καιρό ο ηγέτης της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία. Το ηλεκτρικό σεντάν ID.7 είναι σήμερα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα. Στην Ευρώπη, τρία μοντέλα – το ID.3, το ID.4 και το ID.7 – συγκαταλέγονται σήμερα στα πέντε πρώτα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τις περισσότερες ταξινομήσεις. Ωστόσο, το Model Y της Tesla εξακολουθεί να είναι το νούμερο ένα όσον αφορά τις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Tesla ήταν το αδιαμφισβήτητο Νο1 όσον αφορά τις παραδόσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Από φέτος, ωστόσο, η Volkswagen κατέχει την πρώτη θέση στις στατιστικές των ηλεκτρικών ταξινομήσεων στην Ευρώπη. Την περασμένη εβδομάδα, η Tesla ανακοίνωσε πτώση των πωλήσεων κατά 13,5% για το πρώτο εξάμηνο του έτους, αλλά δεν έδωσε σαφή στοιχεία για την Ευρώπη. Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, περιέγραψε πρόσφατα δημοσίως την Ευρώπη ως την «πιο αδύναμη αγορά» της Tesla. Η εταιρεία είναι ισχυρή οπουδήποτε αλλού.
Αποκλειστικά στοιχεία από τον πάροχο υπηρεσιών του κλάδου Dataforce δείχνουν λεπτομερώς το χάσμα μεταξύ Volkswagen και Tesla. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η Tesla έχασε ένα τρίτο του όγκου των ταξινομήσεών της στην Ευρώπη από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ η Volkswagen αυξήθηκε κατά 90% την ίδια περίοδο. Τα στοιχεία για τον Ιούνιο δεν είναι ακόμη πλήρως διαθέσιμα στην πλατφόρμα.
Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι η Tesla συνήθως ανεβάζει τα στοιχεία των πωλήσεών της στην Ευρώπη στο τέλος ενός τριμήνου. Μόνο τον Μάρτιο οι δύο μάρκες ήταν de facto ισότιμες στην Ευρώπη. Κατά τα άλλα, η μάρκα VW ήταν σταθερά μπροστά από τους Αμερικανούς στην εγχώρια ήπειρό της. Τον Απρίλιο, η Tesla κατέγραψε μάλιστα λίγο κάτω από 8.000 νέες ταξινομήσεις – το χαμηλότερο μηνιαίο νούμερο από τον Οκτώβριο του 2022. Η Volkswagen πούλησε πάνω από τρεις φορές περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον ίδιο μήνα.
Η Tesla φαίνεται να έχει ήδη βγάλει συμπεράσματα από τις αδύναμες επιδόσεις της. Σύμφωνα με την οικονομική υπηρεσία Bloomberg, το αφεντικό της Tesla, ο Musk, έχει πλέον αναλάβει προσωπικά την ευθύνη για την παραγωγή και τις πωλήσεις στην Ευρώπη. Ο επί χρόνια έμπιστός του, Omead Afshar, είχε προηγουμένως αποχωρήσει από την εταιρεία. Το μοναδικό ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Tesla βρίσκεται στο Grünheide κοντά στο Βερολίνο.
Ο Constantin Gall, διευθύνων σύμβουλος και ειδικός σε θέματα κινητικότητας στην εταιρεία συμβούλων EY, πιστεύει ότι ο ανταγωνισμός για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τη Γερμανία είναι πλέον εφάμιλλος της Tesla. «Τα χαρτιά ανακατεύονται αυτή τη στιγμή στην ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων», λέει ο Gall. Πάνε «οι μέρες που υπήρχε τεράστιο τεχνολογικό χάσμα μεταξύ της πρωτοπόρου στην ηλεκτροκίνηση Tesla και των ευρωπαϊκών ανταγωνιστών της». Αντίθετα, οι επενδύσεις που έχουν γίνει από τη Volkswagen και άλλους κατασκευαστές σε πιο ελκυστικά προϊόντα, ταχύτερους χρόνους φόρτισης και καλύτερο λογισμικό αποδίδουν τώρα. «Η πρόκληση τώρα, ωστόσο, είναι να κερδίσουμε χρήματα με αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», λέει ο Gall.
Οι εκπτώσεις ωθούν τα νούμερα της Volkswagen – αλλά ασκούν πίεση στα περιθώρια κέρδους
Η Volkswagen εξαγόρασε τη δική της ηλεκτρική ανάπτυξη κυρίως μέσω υψηλών εκπτώσεων. Η εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ μόλις παρέτεινε μια εκπτωτική εκστρατεία για τα μοντέλα ID μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Αυτό σημαίνει ότι το ID.3 τιμολογείται κάτω από το ψυχολογικά σημαντικό όριο των 30.000 ευρώ. Τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα ID.4, ID.5 και ID.7 έχουν επίσης μειώσει σημαντικά την τιμή τους. Τα κίνητρα αγοράς όχι μόνο ενισχύουν τις πωλήσεις, αλλά εξασφαλίζουν επίσης καλύτερη αξιοποίηση της παραγωγικής ικανότητας στα εργοστάσια ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volkswagen στο Emden και στο Zwickau.
Η Volkswagen πρέπει επειγόντως να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, προκειμένου να συμμορφωθεί με τα αυστηρά όρια CO2 του στόλου της ΕΕ. Καθώς ο κανονισμός εφαρμόζεται σε επίπεδο ομίλου, η βασική μάρκα VW με τις υψηλές πωλήσεις έχει να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο. Παρόλο που το μέλος του ΔΣ Sander δεν προσδιορίζει συγκεκριμένους στόχους CO2 για τη μάρκα, ξεκαθαρίζει: «Με τον μεγάλο όγκο ηλεκτρικών οχημάτων που θα διαθέσουμε στην αγορά το 2025, θα συμβάλλουμε σημαντικά στη συμμόρφωση του Ομίλου Volkswagen με το CO2».
Όσο σημαντικές και αν είναι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τα όρια CO2 και την εικόνα, η επιχείρηση δεν είναι ακόμα αρκετά κερδοφόρα για τη Volkswagen. Το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της μάρκας Sander τόνισε ότι η μάρκα κερδίζει χρήματα με τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα. Ωστόσο, το ποσοστό είναι κάτω από την απόδοση-στόχο του 6,5% που θέλει να επιτύχει η Volkswagen μέχρι το 2029. Κατά το πρώτο τρίμηνο, η λειτουργική απόδοση των πωλήσεων της μάρκας VW μειώθηκε στο 0,5%, έναντι 3,9% το προηγούμενο έτος. Αυτό οφείλεται στις προβλέψεις για τις υποχρεώσεις CO2 και στα υψηλά έξοδα αναδιάρθρωσης. Ο Όμιλος θα δημοσιεύσει τα στοιχεία του εξαμήνου στις 25 Ιουλίου. Η βασική μάρκα VW θα ακολουθήσει τρεις ημέρες αργότερα με μια λεπτομερή εικόνα των βασικών οικονομικών μεγεθών.
Διαβάστε ακόμη