Οι πλωτοί τερματικοί σταθμοί που διευκόλυναν τις εισαγωγές φυσικού αερίου διαδραμάτισαν ζωτικό ρόλο στο να βοηθήσουν την Ευρώπη να ξεπεράσει την ενεργειακή κρίση. Τώρα, αυτοί οι ίδιοι τερματικοί σταθμοί θα μπορούσαν να συμβάλουν στην εκκίνηση της υποτονικής αγοράς υδρογόνου στην ήπειρο, σύμφωνα με δημοσίευμα του BloombergNEF.

Η Hoegh LNG, ένας σημαντικός παίκτης στις πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου, αναπτύσσει μια νέα λύση: ένα υβριδικό πλοίο ικανό να παραδίδει ταυτόχρονα τόσο φυσικό αέριο όσο και υδρογόνο. Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός διαθέτει τρεις μεγαλύτερες δεξαμενές αφιερωμένες στο υγροποιημένο φυσικό αέριο και μια μικρότερη, ειδική δεξαμενή για αμμωνία, η οποία λειτουργεί ως φορέας για το υδρογόνο. Το πλοίο θα είναι επίσης εξοπλισμένο με μια μονάδα για τη μετατροπή της αμμωνίας επί του πλοίου σε πράσινο υδρογόνο. Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της Hoegh,Thomas Thorkildsen, αυτά τα υβριδικά πλοία θα μπορούσαν να είναι επιχειρησιακά ήδη από το 2028.

Το πράσινο υδρογόνο αποτελεί κρίσιμη συνιστώσα των στόχων της Ευρώπης για τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια. Ωστόσο, το υψηλό κόστος παραγωγής έχει αποτρέψει τους δυνητικούς αγοραστές από το να δεσμευτούν για το καύσιμο. Η προσέγγιση της Hoegh αντιμετωπίζει αυτό το ζήτημα ξεκινώντας από μικρότερα μεγέθη, αναγνωρίζοντας τον συνεχή ρόλο του φυσικού αερίου κατά τη διάρκεια της ενεργειακής μετάβασης.

Ο κλάδος θεωρεί την αμμωνία ως ένα βιώσιμο μέσο αποθήκευσης και μεταφοράς για το πράσινο υδρογόνο, με τη δυνατότητα τα εμπορικά πρότυπα να αντανακλούν τελικά εκείνα του LNG. Το BloombergNEF προβλέπει ότι το κόστος παραγωγής τόσο της αμμωνίας όσο και του πράσινου υδρογόνου αναμένεται να μειωθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, καθιστώντας τα ανταγωνιστικά σε σχέση με τα εναλλακτικά ορυκτά καύσιμα.

Ενώ η Ευρώπη δίνει προτεραιότητα στους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς απομακρύνεται από το ρωσικό αέριο αγωγών, ο Thorkildsen υπογραμμίζει το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την παράλληλη μεταφορά υδρογόνου. Αυτά τα υβριδικά πλοία, με την ικανότητά τους να παραδίδουν τόσο φυσικό αέριο όσο και υδρογόνο, προσφέρουν μια τέλεια λύση για την προώθηση της εκκολαπτόμενης αγοράς υδρογόνου. Παρέχουν την κρίσιμη ευελιξία της διατήρησης των προμηθειών φυσικού αερίου, ενώ ταυτόχρονα διευκολύνουν την εισαγωγή του πράσινου υδρογόνου.

Στην ουσία, αυτά τα υβριδικά πλωτά τερματικά θα μπορούσαν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ της σημερινής εξάρτησης της Ευρώπης από το φυσικό αέριο και των φιλοδοξιών της για ένα καθαρό ενεργειακό μέλλον που θα τροφοδοτείται με πράσινο υδρογόνο. Η δυνατότητα ταυτόχρονης παροχής και των δύο καυσίμων προσφέρει μια πρακτική και προσαρμόσιμη λύση για την πλοήγηση στην ενεργειακή μετάβαση.

Διαβάστε ακόμα: