Την πορεία υλοποίησης των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων της χώρας παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας. Σύμφωνα με τη συνέντευξη του στον Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1, καθορίζονται τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα για την παράδοση του Ε65, την επέκταση του Μετρό, τις ρυθμιστικές παρεμβάσεις στον Κηφισό, την πρόοδο του Flyover και τα εργοτάξια του ΒΟΑΚ.
Αναλυτικότερα ο Χρίστος Δήμας επεσήμανε:
Για τον Ε65
Χ.ΔΗΜΑΣ: Ο Ε65 είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός αυτοκινητόδρομος καθώς συνδέει την Στερεά Ελλάδα με την Θεσσαλία και την Δυτ. Μακεδονία ακόμα και την Ήπειρο. Τα τελευταία 45 χιλιόμετρα που είναι από τα Μετέωρα μέχρι τα Γρεβενά θα δώσουν πολύ μεγαλύτερη συνδεσιμότητα σε περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου. Μέσα στον Ιούλιο θα δοθούν στην κυκλοφορία τα τελευταία 45 χιλιόμετρα.
Για τον Κηφισό
Χ.ΔΗΜΑΣ: Δημοπρατήσαμε πέρυσι τον τριπλό κόμβο του Σκαραμαγκά, υπολογίζουμε τις επόμενες δύο με τρεις εβδομάδες να υπογράψουμε τη σύμβαση για τον τριπλό αυτό κόμβο άρα ο διαγωνισμός προχώρησε πολύ γρήγορα και με πολύ καλούς ρυθμούς. Είναι πολύ σημαντικό και για τον Κηφισό καθώς θα μπορέσει να δώσει μια εναλλακτική διέξοδο στα βαρέα οχήματα από το να περνάνε από τον αστικό ιστό της πόλης. Στην πραγματικότητα συνδέουμε τον περιφερειακό του Αιγάλεω με την Εθνική οδό μέσω της Λεωφόρο Σχιστού. Η γέφυρα Σχιστό θα γίνει με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, καταργούμε κάποια φανάρια άρα θα βοηθήσει πάρα πολύ στην εξομάλυνση της κυκλοφορίας. Παράλληλα έχουμε και άλλες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό στην Αττική εντός του 2026 θα έχουμε ολοκληρώσει την παρέμβασή μας στον κόμβο της Μεταμόρφωσης ειδικότερα το σημείο όπου η Αττική Οδός ενώνεται και την Εθνικό Οδό. Εδώ κάνουμε μια σημειακή παρέμβαση όπου ουσιαστικά θα μπαίνουν από δύο ξεχωριστές λωρίδες τα αυτοκίνητα είτε έρχονται από το Ελ.Βενιζέλος είτε έρχονται από την Ελευσίνα.
Για το Μετρό
Χ.ΔΗΜΑΣ: Ο μετροπόντικας Αθηνά ολοκλήρωσε τη διαδρομή του φτιάχνοντας το σύνολο της σήραγγας από την Κατεχάκη φτάνοντας μέχρι το φρέαρ του Ευαγγελισμού. Ο δεύτερος μετροπόντικάς έχει ξεκινήσει από την Λεωφόρο Βείκου, έχει περάσει την Κυψέλη και καλώς εχόντων των πραγμάτων μέχρι το τέλος του έτους θα έχει κι αυτός ολοκληρώσει κι αυτός τη διαδρομή του άρα και το μετρό προχωράει. Ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο καθώς 15 νέοι σταθμοί θα βοηθήσουν πάρα πολύ στην εξομάλυνση του κυκλοφοριακού. Το έργο αυτό έχει κάποιες καθυστερήσεις, όταν έγινε ο διαγωνισμός ίσως να ήταν υπερβολικά φιλόδοξο το χρονοδιάγραμμα, σε κάθε περίπτωση είναι ένα έργο που προχωράει πλέον με ικανοποιητικούς ρυθμούς.
Για την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά
Χ.ΔΗΜΑΣ: Η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, οι πέντε επιπλέον σταθμοί, θα γίνουνε μέσα στο καλοκαίρι του 2026. Τους 17 μήνες που λειτουργεί το μετρό στη Θεσσαλονίκη έχουμε καταφέρει και έχουμε μειώσει αισθητά τα αυτοκίνητα τα οποία εισέρχονται στο κέντρο της πόλης λύνοντας σημαντικά την κυκλοφοριακή συμφόρηση που υπήρχε. Βέβαια έχουν συνδυαστεί όχι μόνο η λειτουργία του μετρό αλλά και τα πολύ σημαντικά μέτρα από την Τροχαία όπως και μέτρα από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όλα αυτά συνολικά έχουνε βοηθήσει και έχουμε μείωση πάνω από 15% των οχημάτων στο κέντρο της πόλης.
Χ.ΔΗΜΑΣ: Με τους πέντε νέους σταθμούς του Μετρό προς την Καλαμαριά υπολογίζουμε να έχουμε αύξηση των χρηστών του μετρό πάνω από 10.000 ημερησίως άρα η αύξηση της μείωσης των οχημάτων που θα εισέρχονται στο κέντρο της πόλης θα είναι ακόμα μεγαλύτερη. Εκτός από το μετρό πολύ σημαντική παρέμβαση είναι και η αντικατάσταση όλου του στόλου των λεωφορείων τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για σύγχρονα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, πλήρως προσβάσιμα για όλους τους πολίτες.
Για το Flyover στη Θεσσαλονίκη
Χ.ΔΗΜΑΣ: Οι εργασίες κινούνται με πολύ γρήγορο ρυθμό, έχουμε ξεπεράσει το 50% των εργασιών και υπολογίζουμε ότι μέσα στους επόμενους 10 περίπου μήνες θα έχει ολοκληρωθεί και θα μπορέσει να δοθεί στην κυκλοφορία. Η υπερυψωμένη λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας έχει πολύ μεγάλη σημασία καθώς θα μπορέσει να διπλασιάσει τον όγκο των οχημάτων τα οποία εξυπηρετούνται από 5 σε 10 χιλιάδες αυτοκίνητα και αυτό θα συμβάλει καθοριστικά στην ακόμα πιο ομαλή ροή της κυκλοφορίας στην Θεσσαλονίκη.
Για τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη
Χ.ΔΗΜΑΣ: Ο ΒΟΑΚ είναι η τελευταία εκκρεμότητα της ελληνικής πολιτείας όσον αφορά τους αυτοκινητοδρόμους. Το κομμάτι Χανιά Ηράκλειο το συμβασιοποιήσαμε στις 9 Μαΐου του 2025 έκτοτε ενεργοποιήσαμε την προαίρεση Χανιά -Κίσαμος άρα την επέκταση από τα Χανιά στα δυτικά μέχρι την άκρη της δυτικής Κρήτης επτά μήνες νωρίτερα απ’ ότι προβλεπόταν. Έχουμε ήδη εργοτάξια έξω από τις πόλεις των Χανίων, του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου, το σημαντικότερο όμως είναι πως πλέον στην Κρήτη υλοποιούμε πολύ σημαντικά μέτρα οδικής ασφάλειας. Ήδη έχουν υλοποιηθεί παρεμβάσεις από τα Χανιά ως το Κολυμβάρι και από το ΧΥΤΑ Ηρακλείου ως τα Ελληνοπεράματα. Το καλοκαίρι θα έχουμε συμπληρώσει 131 χιλιόμετρα από τα Χανιά ως την Κίσαμο μέτρα οδικής ασφάλειας.
Διαβάστε ακόμη
