Το Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε τη λειτουργία του, προσφέροντας στους πολίτες τη δυνατότητα να το γνωρίσουν μέσα από δωρεάν μετακινήσεις έως και την Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου. Κατά την πρώτη περίοδο λειτουργίας, οι επιβάτες θα έχουν την υποστήριξη προσωπικού της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της ΤΗΕΜΑ σε όλους τους σταθμούς, που θα παρέχει πληροφορίες για τη χρήση του νέου μέσου. Η κανονική λειτουργία του Μετρό θα ξεκινήσει με ειδική τιμολογιακή πολιτική, καθώς το εισιτήριο για το πρώτο εξάμηνο θα διαμορφωθεί στα 0,60 ευρώ. Το δίκτυο θα εξυπηρετεί τους πολίτες καθημερινά από τις 05:30 το πρωί έως τις 00:30 τη νύχτα, ενώ τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου η λειτουργία των συρμών θα παρατείνεται, εξασφαλίζοντας ευελιξία στις βραδινές μετακινήσεις.

Ένα έργο που αλλάζει τη Θεσσαλονίκη

Η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης σηματοδοτεί την ολοκλήρωση μιας πολυετούς προσπάθειας, με την πόλη να αποκτά ένα από τα πιο σύγχρονα μέσα σταθερής τροχιάς στην Ευρώπη. Ήταν τον Απρίλιο του 2006 όταν υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής, και μετά από 18 χρόνια προκλήσεων και καθυστερήσεων, το έργο παραδίδεται στην κυκλοφορία. Το Μετρό δεν είναι μόνο μια νέα υποδομή για την πόλη, αλλά και ένα έργο-ορόσημο που ενισχύει την καθημερινότητα, μειώνει την κυκλοφοριακή συμφόρηση και συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται στη στρατηγική για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, δίνοντας έμφαση στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και τη δημιουργία νέων ευκαιριών ανάπτυξης.

Με την κανονική λειτουργία του δικτύου, το Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο που οι κάτοικοι και οι επισκέπτες κινούνται στην πόλη, καθιστώντας το έναν βασικό πυλώνα των αστικών μετακινήσεων. Οι προετοιμασίες των τελευταίων ημερών ήταν πυρετώδεις, στην κορύφωση της μεγάλης προσπάθειας που καταβλήθηκε όλο τον προηγούμενο χρόνο, για να είναι όλα στην εντέλεια, έργα, δοκιμές, προσωπικό λειτουργίας, τα πάντα όλα. Το διήμερο των μοναδικών εκδηλώσεων, άρχισε από εχθές το απόγευμα, όταν η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ξενάγησε στο Σταθμό Βενιζέλου, την ΠτΔ Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Σύμβολο προόδου το Μετρό 

Σύμβολο προόδου για τη Μακεδονία και ολόκληρη την Ελλάδα χαρακτήρισε το Μετρό Θεσσαλονίκης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στην τελετή έναρξης λειτουργίας. Μάλιστα, δεσμεύτηκε προσωπικά ότι στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί η επέκταση στην Καλαμαριά και θα ακολουθήσει η επέκταση και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη.

«Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα, άλλωστε, μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο. Το ίδιο το Μετρό το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Και ένα έργο χειροπιαστό το οποίο έως και τη τελευταία στιγμή, είμαι σίγουρος, ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Για να το πω διαφορετικά. Το είπαμε και το κάναμε. Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας», είπε ο κ. Μητσοτάκης.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του ο πρωθυπουργός μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τους αρμόδιους υπουργούς μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδοτεί έναρξη λειτουργίας του μετρό.

Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.

Χωρίς εισιτήριο το Μετρό Θεσσαλονίκης έως την Τρίτη

Μετά την επίσημη έναρξη λειτουργίας, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ανοίξει τις πύλες του στο κοινό, που θα έχει την ευκαιρία, με δωρεάν μετακινήσεις, να γνωρίσει το καινούργιο μέσο μεταφοράς της συμπρωτεύουσας, καθώς μάλιστα, σε κάθε σταθμό, προσωπικό της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. αλλά και της ΤΗΕΜΑ, θα παρέχει πληροφορίες στους επιβάτες. Μέχρι και την Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου, οι πολίτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Μετρό, χωρίς να πληρώνουν εισιτήριο, το κόστος του οποίου, για ένα εξάμηνο, θα είναι στο 0,60 ευρώ. Το Μετρό, θα λειτουργεί από τις 05:30 (πρωί) ως τις 00:30 (μετά τα μεσάνυχτα), ενώ τα βράδια Παρασκευής και Σαββάτου, η κυκλοφορία των συρμών, θα παρατείνεται τις βραδινές ώρες.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, έργο που κόστισε 3 δισ. ευρώ μαζί με την Επέκταση Καλαμαριάς, που θα παραδοθεί τέλος του 2025, έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Το βασικό δίκτυο περιλαμβάνει 13 σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
  • Η γραμμή εκτείνεται σε μήκος 9,6 χλμ. και περιλαμβάνει δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
  • Στο δίκτυο λειτουργούν 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι κινούνται χωρίς οδηγό αλλά διαθέτουν συνοδό για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
  • Οι σταθμοί είναι εξοπλισμένοι με συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, για τη μέγιστη ασφάλεια και άνεση.
  • Oι συχνότητες δρομολογίων στις ώρες αιχμής θα είναι 3,5 λεπτά, με δυνατότητα μείωσης σε 90 δευτερόλεπτα μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά και την παραλαβή επιπλέον 15 συρμών

Εκδοτήρια , εισιτήρια και κάρτες Μετρό

  • Υπάρχουν 13 εκδοτήρια και συνολικά 104 αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων διανεμημένα σε όλους τους σταθμούς του μετρό.
  • Η έκδοση και επαναφόρτιση εισιτηρίων γίνεται γρήγορα και εύκολα μέσω των μηχανημάτων, τα οποία δέχονται πληρωμές με μετρητά, χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.
  • Στα στελεχωμένα εκδοτήρια της εταιρείας λειτουργίας THEMA (https://www.thessmetro.gr), που βρίσκονται στους σταθμούς του μετρό, θα γίνεται προσωποποίηση καρτών για τους επιβάτες.

 

Διαβάστε ακόμη