Η Βρετανία υπέγραψε συμβάσεις για δύο εμπορικά έργα δέσμευσης και αποθήκευσης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CCS), τα οποία αναμένεται να δημιουργήσουν περίπου 500 θέσεις εργασίας για εξειδικευμένο προσωπικό, ανακοίνωσε η κυβέρνηση την Πέμπτη, σύμφωνα με το Reuters.
Η Βρετανία στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές ρύπων
Η Βρετανία έχει θέσει ως κλιματικό στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050 και έχει δηλώσει ότι η δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα θα είναι απαραίτητη για τον περιορισμό των εκπομπών από ενεργοβόρους βιομηχανικούς τομείς.
Τα έργα, το εργοστάσιο τσιμέντου Padeswood της Heidelberg Materials στη βόρεια Ουαλία και η μονάδα μετατροπής αποβλήτων σε ενέργεια Protos της Encyclis στο Ellesmere Port στη βορειοδυτική Αγγλία, θα συλλάβουν συνολικά 1,2 εκατομμύρια μετρικούς τόνους CO2 ετησίως.
Οι εκπομπές από τα εργοστάσια θα συλλέγονται και θα μεταφέρονται μέσω αγωγού για αποθήκευση στο έργο της Eni στο Λίβερπουλ Μπέι.
Η Heidelberg Materials δήλωσε ότι το έργο της θα είναι η πρώτη μονάδα δέσμευσης άνθρακα στον κόσμο που θα επιτρέπει την πλήρως αποάνθρακη παραγωγή τσιμέντου. Η κατασκευή θα ξεκινήσει αργότερα φέτος, με την πρώτη παραγωγή τσιμέντου με μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα να αναμένεται το 2029.
«Η εποικοδομητική συνεργασία μας με την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου μας επέτρεψε να επιτύχουμε αυτό το σημαντικό ορόσημο, το οποίο είναι φανταστική είδηση, όχι μόνο για εμάς, αλλά και για τον κλάδο στο σύνολό του», δήλωσε ο Simon Willis, Διευθύνων Σύμβουλος της Heidelberg Materials UK, στην κυβερνητική ανακοίνωση.
Η κυβέρνηση δεν έδωσε καμία οικονομική λεπτομέρεια σχετικά με τις συμβάσεις, αλλά η χρηματοδότηση αποτελεί μέρος των 9,4 δισεκατομμυρίων λιρών (12,65 δισεκατομμύρια δολάρια) που η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να διαθέσει για την τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα κατά τη διάρκεια της περιόδου αναθεώρησης των δαπανών που ανακοινώθηκε τον Ιούνιο.
Η τεχνολογία CCS περιλαμβάνει τη δέσμευση εκπομπών από σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και τη βιομηχανία, ώστε να είναι δυνατή η αποθήκευσή τους υπόγεια. Η τεχνολογία είναι διαθέσιμη εδώ και χρόνια, αλλά τα έργα σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν δυσκολίες να ξεκινήσουν λόγω του υψηλού κόστους.
Διαβάστε ακόμη