Ο κινεζικός κολοσσός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD επεκτείνει τον τομέα δραστηριοποίησής του – και παρουσίασε το πρώτο του δικό του τάμπλετ. Η πλήρως εσωτερικά ανεπτυγμένη συσκευή θα χρησιμοποιηθεί στο νέο plug-in υβριδικό SUV Tai 7 της υπο-μάρκας Fang Cheng Bao, όπως ανακοίνωσε η BYD.

Η Fang Cheng Bao είναι η premium θυγατρική της BYD στην Κίνα, ενώ στην Ευρώπη τα πρώτα μοντέλα της υπο-μάρκας κυκλοφόρησαν αυτό το διάστημα με το όνομα Denza, αναφέρει η Handelsblatt. Η σειρά Tai απευθύνεται κυρίως σε πελάτες σε μεγάλες πόλεις. Το τάμπλετ της BYD μπορεί να συνδεθεί με το λειτουργικό σύστημα του οχήματος και να επιτρέπει την απρόσκοπτη συνεργασία μεταξύ της οθόνης του αυτοκινήτου και της φορητής συσκευής.

Με αυτόν τον τρόπο, η BYD ακολουθεί μια τάση που κερδίζει ραγδαία έδαφος στην κινεζική αγορά αυτοκινήτων: τα συνδεδεμένα καταναλωτικά ηλεκτρονικά. Κατασκευαστές όπως η Xiaomi και η Huawei ξεχωρίζουν εδώ με την πολυετή εμπειρία τους και διεισδύουν όλο και περισσότερο στην αυτοκινητοβιομηχανία με την τεχνογνωσία τους. Από την άλλη πλευρά, αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Nio προσπαθούν να ενισχύσουν τη δέσμευση των πελατών τους με δικά τους smartphones. Σε παρόμοια κατεύθυνση στοχεύει τώρα και η BYD με την παραγωγή τάμπλετ.

Το διπλό προφίλ της BYD 

Η εταιρεία από το Σενζέν έχει ένα ιδιαίτερο πλεονέκτημα: η BYD δεν είναι μόνο ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών στην Κίνα, αλλά και ένας κολοσσός στην κατασκευή καταναλωτικών ηλεκτρονικών κατ’ ανάθεση.

Στην αλυσίδα εφοδιασμού της Apple, ο όμιλος διαδραματίζει κεντρικό ρόλο εδώ και περίπου 15 χρόνια, όπως έγραψε πρόσφατα η «Wall Street Journal». Σύμφωνα με εκτιμήσεις της βιομηχανίας, περίπου κάθε τρίτο iPad συναρμολογείται πλέον από θυγατρική της BYD – περισσότεροι από 100.000 υπάλληλοι και 10.000 μηχανικοί εργάζονται στον όμιλο μόνο για τη λεγόμενη «επιχείρηση φρούτων».

Αν και η BYD δεν συμμετέχει άμεσα στην παραγωγή του iPhone, ο όμιλος προμηθεύει εξαρτήματα όπως το πλαίσιο τιτανίου για τα μοντέλα Pro. Η BYD έχει επίσης εξαγοράσει δύο κινεζικά εργοστάσια του Αμερικανού κατασκευαστή ηλεκτρονικών Jabil Circuit, τα οποία είναι στενά συνδεδεμένα με την αλυσίδα εφοδιασμού της Apple, και έτσι έχει επεκτείνει τη θέση της.

Με το βήμα της εσωτερικής ανάπτυξης τάμπλετ, οι Κινέζοι αυξάνουν για άλλη μια φορά το βάθος της προστιθέμενης αξίας τους. Αναπτύσσοντας και παράγοντας όλο και περισσότερα εξαρτήματα και τεχνολογίες η ίδια, η BYD θέλει να μειώσει τις εξαρτήσεις – τόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία όσο και στον τομέα των καταναλωτικών ηλεκτρονικών. Για την BYD, αυτό δεν είναι ένα περιθωριακό έργο: η αγορά για συνδεδεμένες οθόνες οχημάτων και φορητές συσκευές αναπτύσσεται ραγδαία, λόγω της τάσης για ολοένα και πιο ψηφιοποιημένα ταμπλό.

Οι αναλυτές της Bloomberg Intelligence εκτιμούν ότι τα «έξυπνα οχήματα» μπορούν να δημιουργήσουν παγκόσμια ετήσια έσοδα ύψους 742 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην αλυσίδα αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας έως το 2030 – και έτσι να ανοίξουν νέες, επαναλαμβανόμενες πηγές εσόδων για κατασκευαστές όπως η BYD, αλλά και η Volkswagen, η Ford και η Mercedes-Benz, καθώς και για τους προμηθευτές.

Διαβάστε ακόμη