Περίπου 20 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου διήλθαν από τα Στενά του Ορμούζ μέσα στις τελευταίες 24 ώρες, καθώς τα δεξαμενόπλοια συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη βασική αυτή θαλάσσια δίοδο για τον ανεφοδιασμό της Μέσης Ανατολής, δήλωσε την Τετάρτη ο υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ, Κρις Ράιτ.

«Θα έλεγα περίπου 72 πλοία τις τελευταίες 24 ώρες και 20 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου», ανέφερε ο Ράιτ στο Reuters Global Energy Forum στη Νέα Υόρκη, όταν ρωτήθηκε για τον όγκο πετρελαίου που πέρασε από τα Στενά, μετά την αρχική συμφωνία ΗΠΑ–Ιράν για τον τερματισμό του πολέμου.

Ο υπουργός πρόσθεσε ότι «το Ιράν δεν θα έχει πλέον τη δυνατότητα να κλείσει τα Στενά του Ορμούζ στο μέλλον. Αυτό είναι κρίσιμο, ήταν το βασικό του διαπραγματευτικό χαρτί, και του το αφαιρούμε».

Οι διεθνείς τιμές αναφοράς του πετρελαίου υποχώρησαν την Τετάρτη πάνω από 3 δολάρια, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από πριν την έναρξη της σύγκρουσης Ιράν τον Φεβρουάριο, καθώς μειώθηκαν οι ανησυχίες για την προσφορά με περισσότερα εγκλωβισμένα δεξαμενόπλοια να εγκαταλείπουν τα Στενά.

Οι μεταφορές μέσω της στενής αυτής θαλάσσιας οδού, που συνορεύει με το Ιράν, είχαν περιοριστεί για μήνες λόγω της σύγκρουσης, διακόπτοντας τη ροή περίπου του ενός πέμπτου του παγκόσμιου αργού πετρελαίου.

Διαβάστε ακόμη