Η Diamond Offshore Drilling Inc., εργολάβος υπεράκτιων γεωτρήσεων, δήλωσε ότι ο εξοπλισμός μιας εξέδρας εξόρυξης πετρελαίου υπό μίσθωση στην BP Plc απελευθερώθηκε κατά λάθος κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας και βυθίστηκε στον πυθμένα στα ανοικτά των ακτών του Ηνωμένου Βασιλείου. Κανείς δεν τραυματίστηκε και δεν διέρρευσε αργό πετρέλαιο στον ωκεανό.

Το περιστατικό της 1ης Φεβρουαρίου αφορούσε την εξέδρα Ocean GreatWhite περίπου 125 μίλια (200 χιλιόμετρα) δυτικά των νήσων Σέτλαντ, ανέφερε η εταιρεία σε αμερικανική κατάθεση τη Δευτέρα. Η BP μισθώνει το πλοίο τουλάχιστον μέχρι τον Αύγουστο. Η Diamond Offshore το περιγράφει στον ιστότοπό της ως «μία από τις μεγαλύτερες ημιυποβρύχιες εξέδρες εξαιρετικά βαθιών υδάτων σκληρού περιβάλλοντος» στον κόσμο.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η BP «είναι ενήμερη για το περιστατικό που αφορά την εξέδρα γεωτρήσεων Ocean GreatWhite και παρέχουμε κάθε απαραίτητη υποστήριξη στον φορέα εκμετάλλευσης της εξέδρας Diamond Offshore Drilling», δήλωσε ο Πολ Τακαχάσι, εκπρόσωπος της πετρελαϊκής εταιρείας, σε ηλεκτρονικό μήνυμα. Ο ίδιος παρέπεμψε ερωτήματα σχετικά με το σκάφος στην Diamond Offshore.

Σφραγίστηκε το πηγάδι για αποφυγή διαρροής πετρελαίου

Μια συσκευή-κλειδί στον πυθμένα της θάλασσας σφράγισε το πηγάδι ώστε να μην διαφύγει πετρέλαιο ή φυσικό αέριο, δήλωσε η Diamond Offshore.

Ήταν η αποτυχία ακριβώς μιας τέτοιας συσκευής – γνωστής ως blowout preventer, ή BOP – που συνέβαλε στη θανατηφόρα καταστροφή στο Deepwater Horizon που είχε μισθώσει η BP στον κόλπο του Μεξικού των ΗΠΑ πριν από σχεδόν 14 χρόνια. Στο περιστατικό του 2010, το BOP δεν λειτούργησε σωστά, επιτρέποντας σε εκρηκτικό αέριο να βγει στην επιφάνεια, σκοτώνοντας 11 εργαζόμενους και καταστρέφοντας την εξέδρα.

Η Diamond Offshore δεν έδωσε ακριβέστερες λεπτομέρειες σχετικά με την τοποθεσία του ατυχήματος, αλλά τα υπεράκτια πηγάδια στην περιοχή αυτή συνήθως βρίσκονται κάτω από περισσότερα από 3.500 πόδια νερού.

«Τη στιγμή του συμβάντος, η εξέδρα δεν εκτελούσε καμία δραστηριότητα γεώτρησης», δήλωσε η εταιρεία, προσθέτοντας ότι διερευνά τα αίτια του διαχωρισμού. «Κανένας εργαζόμενος δεν τραυματίστηκε, η εξέδρα διατήρησε τη δομική της ακεραιότητα και η γεώτρηση είναι ασφαλής με το σύστημα αποτροπής έκρηξης στη θέση του».