Εκτός από τις καθυστερήσεις στην παραλαβή πρώτων υλών ή εξαρτημάτων που έχει οδηγήσει ευρωπαϊκές βιομηχανίες σε περιορισμό της παραγωγής, η έκρυθμη κατάσταση στη διώρυγα του Σουέζ έχει ευρύτερες παρενέργειες σύμφωνα με τους αναλυτές. Για παράδειγμα, το 30% – 33% της παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών καυσίμων περνάει μέσα από τη διώρυγα με αποτέλεσμα να προβλέπονται καθυστερήσεις σε παραδόσεις. Έτσι ακόμα και οι αεροπορικές εταιρείες μπορεί να νιώσουν τις επιπτώσεις της σημερινής κατάστασης αφού αρκετά πλοία αναγκάστηκαν να αλλάξουν διαδρομή.

Πόσο διάστημα θα διατηρηθεί αυτή η κατάσταση; Μπορεί να πάρει αρκετές εβδομάδες καθώς δε λύνεται με «έναν – δύο βομβαρδισμούς»! Όσο μαζεύονται στην Ευρώπη άδεια κοντέινερ που δεν επιστρέφουν στην Ασία για να γεμίσουν και να ξαναγυρίσουν, τόσο θα χειροτερεύουν οι συνθήκες. Σε απλά ελληνικά, το πρόβλημα θα το νιώσουμε εντονότερα γύρω στα μέσα Μαρτίου γιατί τα κοντέινερ δεν θα είναι στο δρόμο για την Ευρώπη ή τις ΗΠΑ… Πάντως δεν προβλέπονται μεγάλες ελλείψεις και δεν πρόκειται να επαναληφθούν οι ουρές για χαρτί υγείας που ζήσαμε τους πρώτους μήνες της πανδημίας!