Οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (βαν) που ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη μειώθηκαν σημαντικά το 2025 σε σύγκριση με το 2024, σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (European Environment Agency).

Η μείωση των εκπομπών από τα νέα αυτοκίνητα και βαν συνδέεται με την αυξανόμενη συμμετοχή των οχημάτων μηδενικών εκπομπών στις νέες ταξινομήσεις. Τα στοιχεία βασίζονται σε πληροφορίες για όλα τα νεοταξινομημένα αυτοκίνητα και βαν που παρείχαν οι χώρες.

Τα δεδομένα δείχνουν ότι το 2025 ταξινομήθηκαν 10,8 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Νορβηγία και την Ισλανδία, αριθμός σχεδόν αμετάβλητος σε σχέση με το 2024. Κατά μέσο όρο, τα οχήματα αυτά εκπέμπουν 96,7 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, δηλαδή 10 γραμμάρια CO2/χλμ. λιγότερα από το 2024.

Η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων οδήγησε σε μείωση των εκπομπών CO2

Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μεριδίου των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV), το οποίο έφθασε το 18,9%, αυξημένο κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2024. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα (plug-in hybrid) αντιπροσώπευαν το 9,7% των νέων ταξινομήσεων. Το υψηλότερο ποσοστό αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων καταγράφηκε στη Νορβηγία (96%), τη Δανία (69%) και την Ισλανδία (43%).

Το 2025 ταξινομήθηκαν επίσης 1,2 εκατομμύρια νέα βαν στην ΕΕ, τη Νορβηγία και την Ισλανδία, αριθμός μειωμένος κατά 9% σε σχέση με το 2024. Οι μέσες εκπομπές τους διαμορφώθηκαν στα 172,1 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, μειωμένες κατά 12,8 γρ. CO2/χλμ. σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Τα αμιγώς ηλεκτρικά βαν αντιπροσώπευαν το 10,3% του συνολικού στόλου νέων οχημάτων (από 6,2% το 2024), ενώ το 1,7% των νέων βαν ήταν επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Τα υψηλότερα ποσοστά αμιγώς ηλεκτρικών βαν καταγράφηκαν στην Ολλανδία (84%), τη Νορβηγία (46%) και τη Δανία (31%).

Διαβάστε ακόμη