Η κυβέρνηση εξετάζει αλλαγές στον τρόπο είσπραξης των δημοτικών τελών, με στόχο τον διαχωρισμό τους από τους λογαριασμούς ρεύματος και τη δημιουργία ενός νέου μηχανισμού είσπραξης, κατά τα πρότυπα του ΕΝΦΙΑ. Όπως ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κατατέθηκε νομοτεχνική βελτίωση που προετοιμάζει ουσιαστικά τη μετάβαση σε διαφορετικό «κανάλι» πληρωμής των τελών προς τους δήμους.

Όπως εξήγησε ο κ. Λιβάνιος, με τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ, και των υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προβλέπεται «να υπάρξει ένα σύστημα καταβολής δημοτικών τελών όχι μέσω της ΔΕΗ αλλά μέσω και άλλων τρόπων» εν ευθέτω χρόνο.

Απαραίτητη προϋπόθεση για το επόμενο αυτό βήμα είναι η δημιουργία του ανάλογου μηχανισμού είσπραξης από τους Δήμους, όπως με τον ΕΝΦΙΑ που πληρώνεται μέσω της ΑΑΔΕ. Σύμφωνα με τον κ. Λιβάνιο, πρόκειται για ένα αίτημα τόσο των εταιρειών ενέργειας, όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Στόχος η εφαρμογή του νέου συστήματος από την 1η Ιανουαρίου 2028.

Διαβάστε ακόμη