Ο κινεζικός κολοσσός των smartphones, Xiaomi επεκτείνεται στην ηλεκτροκίνηση. Παρουσίασε επίσημα την τεχνολογία Xiaomi EV, με τις πέντε βασικές τεχνολογίες του – E-Motor, Battery, Xiaomi Hyper Die-Casting, Xiaomi Pilot Autonomous Driving και Smart Cabin. Από την ανάπτυξη των θεμελιωδών βασικών τεχνολογιών πυρήνα, η Xiaomi στοχεύει να επαναπροσδιορίσει την τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Xiaomi, το πρώτο προϊόν της Xiaomi EV – το πολυαναμενόμενο Xiaomi SU7, έχει «προ-κυκλοφορήσει», με το σχεδιασμό, τις επιδόσεις, την εμβέλεια, την ασφάλεια και άλλες λεπτομέρειες να κάνουν παγκόσμιο ντεμπούτο. Τοποθετημένο ως ένα «full-size sedan υψηλής απόδοσης οικολογικής τεχνολογίας», το Xiaomi SU7 στοχεύει να διευρύνει τα όρια των επιδόσεων, του οικοσυστήματος και του κινητού έξυπνου χώρου.

Ο Lei Jun, ιδρυτής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Xiaomi δήλωσε ότι η είσοδος της Xiaomi στην αυτοκινητοβιομηχανία σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα από τη βιομηχανία smartphone και ένα κρίσιμο βήμα προς το κλείσιμο του βρόχου του έξυπνου οικοσυστήματος Human x Car x Home. Ο Lei Jun εξέφρασε περαιτέρω ότι η αυτοκινητοβιομηχανία που μετράει έναν αιώνα ζωής προσφέρει σήμερα ελάχιστα περιθώρια ελιγμών: «Η Xiaomi αποφάσισε να επενδύσει δέκα φορές, ξεκινώντας από την ανάπτυξη των θεμελιωδών βασικών τεχνολογιών, δεσμευόμενη να κατασκευάσει ένα εξαιρετικό όχημα. Μέσα από 15 έως 20 χρόνια προσπάθειας, η Xiaomi στοχεύει να γίνει μία από τις πέντε κορυφαίες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες».

Xiaomi SU7 © mi.com

Xiaomi SU7 © mi.com

Επαναπροσδιορισμός της τεχνολογίας της αυτοκινητοβιομηχανίας

Ο Lei Jun δήλωσε ότι με την ενσωμάτωση της βιομηχανικής κατασκευής, του έξυπνου λογισμικού και της τεχνητής νοημοσύνης, το Xiaomi EV θα επαναπροσδιορίσει πλήρως την αυτοκινητοβιομηχανία, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό άλμα στο τεχνολογικό της τοπίο.

Η Xiaomi EV έχει δεσμευτεί για μια προσέγγιση από κάτω προς τα πάνω, ξεκινώντας από την ανάπτυξη θεμελιωδών βασικών τεχνολογιών και τη σε βάθος ανεξάρτητη έρευνα σε βασικούς τεχνολογικούς τομείς. Με τη δέσμευση «δεκαπλάσια επένδυση, συνειδητή κατασκευή ενός σπουδαίου αυτοκινήτου», η Xiaomi EV έχει επενδύσει πάνω από 10 δισεκατομμύρια CNY στην αρχική φάση έρευνας και ανάπτυξης. Η ομάδα Ε&Α περιλαμβάνει πάνω από 3.400 μηχανικούς και πάνω από χίλιους τεχνικούς εμπειρογνώμονες σε κρίσιμους τομείς τόσο στην Κίνα όσο και στο εξωτερικό. Σε αυτό το συνέδριο παρουσιάστηκαν τα επιτεύγματα στην ανάπτυξη των πέντε βασικών τεχνολογιών της Xiaomi EV. Σε βασικούς τομείς όπως ο ηλεκτροκινητήρας, η μπαταρία, η υπερ-χύτευση Xiaomi Hyper Die-Casting, η αυτόνομη οδήγηση Xiaomi Pilot και η έξυπνη καμπίνα, πολλές τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν από την Xiaomi EV έγιναν πρώτες στο είδος τους σε παγκόσμιο ή εγχώριο επίπεδο.

Ηλεκτροκινητήρες της Xiaomi

Στο συνέδριο, η Xiaomi παρουσίασε τους ανεξάρτητα αναπτυγμένους και κατασκευασμένους ηλεκτροκινητήρες της, HyperEngine V6/V6s και HyperEngine V8s. Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες, που χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνολογίες, όπως η τεχνολογία αμφίδρομης πλήρους ψύξης λαδιού, ο σχεδιασμός κυκλώματος λαδιού σχήματος S και ο σχεδιασμός κλιμακωτών ελασμάτων χάλυβα πυριτίου, ανταγωνίζονται τις επιδόσεις των παραδοσιακών μεγάλων κινητήρων V8 και V6 από την εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ανεβάζοντας τα όρια των επιδόσεων της βιομηχανίας σε νέα ύψη.

Ειδικότερα, οι HyperEngine V8, με μέγιστη ταχύτητα 27.200 στροφών ανά λεπτό, απόδοση 425kW και μέγιστη ροπή 635N-m, θέτουν παγκόσμιο ρεκόρ για τους ηλεκτροκινητήρες. Για να καταστεί δυνατή η επίτευξη του προτύπου των 27.200 στροφών ανά λεπτό, το HyperEngine V8s χρησιμοποιεί την πρώτη πλάκα χάλυβα πυριτίου εξαιρετικά υψηλής αντοχής στη βιομηχανία με αντοχή σε εφελκυσμό 960MPa, διαθέτοντας αντοχή που ξεπερνά τις κύριες προσφορές της βιομηχανίας περισσότερο από δύο φορές.

Μπαταρία μέσω της τεχνολογίας ανεστραμμένων κυψελών

Η Xiaomi έχει επίσης αναπτύξει η ίδια την τεχνολογία ενσωματωμένης μπαταρίας CTB μέσω της καινοτόμου τεχνολογίας ανεστραμμένων κυψελών, του πολυλειτουργικού ελαστικού ενδιάμεσου στρώματος και ενός μινιμαλιστικού συστήματος καλωδίωσης- διαθέτει απόδοση ενσωμάτωσης μπαταρίας 77,8%, την υψηλότερη των μπαταριών CTB παγκοσμίως, συνολική βελτίωση της απόδοσης κατά 24,4% και μείωση του ύψους κατά 17mm, με μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας έως 150 kWh και θεωρητική εμβέλεια επαναφόρτισης CLTC που υπερβαίνει τα 1200 km.

Για να διασφαλιστεί η σταθερή απόδοση κατά τη διάρκεια ταξιδιών μεγάλης εμβέλειας, η Xiaomi χρησιμοποιεί κορυφαία πρότυπα σχεδιασμού ασφαλείας στον κλάδο. Η βαλβίδα ανακούφισης πίεσης με κατεύθυνση προς τα κάτω απελευθερώνει γρήγορα την ενέργεια σε ακραίες καταστάσεις, μεγιστοποιώντας την ασφάλεια της καμπίνας επιβατών. Ένα στιβαρό σύστημα φυσικής προστασίας 14 επιπέδων περιλαμβάνει τρία στρώματα άνω στήριξης, τρία στρώματα πλευρικής προστασίας και οκτώ στρώματα κάτω προστασίας.

Το Xiaomi EV είναι εξοπλισμένο με ένα αυτοαναπτυγμένο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας (BMS) με ASIL-D, το υψηλότερο επίπεδο λειτουργικής ασφάλειας. Αυτό το BMS περιλαμβάνει τρεις ανεξάρτητες οθόνες και συναγερμούς θερμικής διαφυγής, καθώς και ένα σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης όλο το εικοσιτετράωρο. Κάθε μπαταρία της Xiaomi διαθέτει κορυφαία αξιοπιστία στον κλάδο και υποβάλλεται στις πιο αυστηρές δοκιμές ασφαλείας μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων 1050+ επαληθεύσεων ασφαλείας και 96 φορές το διεθνές πρότυπο διάρκειας δοκιμών αντοχής.

Η Xiaomi παρουσίασε το αυτοαναπτυγμένο σύμπλεγμα Xiaomi Hyper Die-Casting T9100 και το ιδιόκτητο υλικό κράματος χύτευσης, το Xiaomi Titans Metal, καθιστώντας την τη μόνη εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία που διεξάγει ταυτόχρονα αυτοέρευνες τόσο για τη χύτευση μεγάλων διαστάσεων όσο και για τα υλικά.

Η αυτόνομη οδήγηση

Στον τομέα της τεχνολογίας ευφυούς λογισμικού, η Xiaomi έχει επιδείξει το μοναδικό της πλεονέκτημα ως παγκόσμιος τεχνολογικός ηγέτης, προωθώντας την ολοκλήρωση των βιομηχανιών αυτοκινήτων και καταναλωτικών ηλεκτρονικών με ευφυή οικοσυστήματα. Όσον αφορά την αυτόνομη οδήγηση, η Xiaomi έχει πρωτοστατήσει σε τρεις βασικές τεχνολογίες: Adaptive BEV Technology, Road-Mapping Foundational Model και Super-Res Occupancy Network Technology.

Η Adaptive BEV Technology είναι μια πρωτοποριακή καινοτομία στον κλάδο που επικαλείται διαφορετικούς αλγόριθμους αντίληψης ανάλογα με το σενάριο. Το πλέγμα αντίληψης έχει ελάχιστη κοκκομετρία 5 cm και μέγιστη 20 cm, με εύρος αναγνώρισης που εκτείνεται από 5 cm έως 250 m. Αυτή η τεχνολογία εξασφαλίζει ευρύτερη ορατότητα σε αστικά σενάρια, εκτεταμένη όραση σε σενάρια υψηλών ταχυτήτων και μεγαλύτερη ακρίβεια σε σενάρια στάθμευσης.

Το θεμελιώδες μοντέλο οδικής χαρτογράφησης φέρνει επανάσταση στις παραδοσιακές μεθόδους αντίληψης των οδικών συνθηκών. Αυτό το μοντέλο όχι μόνο τις αναγνωρίζει σε πραγματικό χρόνο και μεταβαίνει έξυπνα σε μια πιο λογική τροχιά οδήγησης, αλλά μπορεί επίσης να πλοηγείται ομαλά σε πολύπλοκες διασταυρώσεις χωρίς να βασίζεται σε χάρτες υψηλής ευκρίνειας χάρη στη μάθηση από σύνθετα σενάρια διασταυρώσεων και έμπειρες συνήθειες των οδηγών.

Όσον αφορά την αναγνώριση εμποδίων, η τεχνολογία Super-Res Occupancy Network της Xiaomi επιτυγχάνει απεριόριστες κατηγορίες αναγνώρισης για ακανόνιστα εμπόδια. Σε σύγκριση με τα παραδοσιακά δίκτυα που ερμηνεύουν τα εμπόδια ως μπλοκ, ο καινοτόμος διανυσματικός αλγόριθμος της Xiaomi προσομοιώνει όλα τα ορατά αντικείμενα ως συνεχείς καμπύλες επιφάνειες. Αυτό βελτιώνει την ακρίβεια αναγνώρισης σε επίπεδο μόλις 0,1m. Επιπλέον, η αυτοαναπτυγμένη λειτουργία μείωσης θορύβου με ένα κλικ της Xiaomi εξαλείφει την επίδραση της βροχής και του χιονιού στην αναγνώριση, μειώνοντας σημαντικά την πιθανότητα λανθασμένης αναγνώρισης.

Εκτός από το Βασικό Μοντέλο Οδικής Χαρτογράφησης, η Xiaomi έχει επίσης αναπτύξει ανεξάρτητα το πρώτο στον κόσμο έτοιμο για παραγωγή «End-to-End Sensing and Decision-Making AI Model» για αυτόματο παρκάρισμα. Αυτό το μοντέλο επιτρέπει την παρατήρηση σε πραγματικό χρόνο και τη δυναμική προσαρμογή κατά τη στάθμευση σε δύσκολα σενάρια, όπως εγκαταστάσεις στάθμευσης που περιλαμβάνουν ανελκυστήρες..

Έξυπνη καμπίνα του Xiaomi EV

Η έξυπνη καμπίνα του Xiaomi EV υιοθετεί μια “ανθρωποκεντρική” αρχιτεκτονική αλληλεπίδρασης και διαθέτει μια κεντρική κονσόλα 3K 16,1 ιντσών, μια head-up οθόνη HUD 56 ιντσών, ένα περιστρεφόμενο ταμπλό 7,1 ιντσών και δύο βάσεις επέκτασης της πλάτης του καθίσματος που επιτρέπουν την τοποθέτηση δύο συσκευών tablet. Είναι εξοπλισμένο με το τσιπ Snapdragon 8295 στο αυτοκίνητο με υπολογιστική ισχύ AI έως και 30 TOPS, επιτρέποντας μια απόλυτη διαδραστική εμπειρία με τη σύνδεση πέντε διαφορετικών οθονών.

Ολοκλήρωση του έξυπνου οικοσυστήματος «Human x Car x Home»

Στα τέλη Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους, η Xiaomi ανακοίνωσε μια ολοκληρωμένη αναβάθμιση της στρατηγικής του ομίλου της, μεταβαίνοντας από το «Smartphone x AIoT» στο έξυπνο οικοσύστημα «Human x Car x Home», με τα αυτοκίνητα να αποτελούν κρίσιμο στοιχείο της στρατηγικής εστίασης της Xiaomi.

Το έξυπνο οικοσύστημα «Human x Car x Home» είναι μια ολοκληρωμένη ενσωμάτωση σεναρίων που περιλαμβάνουν ανθρώπους, αυτοκίνητα και σπίτια, διευκολύνοντας την απρόσκοπτη συνδεσιμότητα των συσκευών υλικού, τον συντονισμό σε πραγματικό χρόνο και την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των εταίρων του κλάδου. Ο Lei Jun ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια αυτού του συνεδρίου ότι με την προσθήκη του Xiaomi EV, το έξυπνο οικοσύστημα “Human x Car x Home” έχει ολοκληρωθεί επίσημα.

Το οικοσύστημα επιτρέπει την αμοιβαία συνεργασία και εξέλιξη μεταξύ ατόμων, συσκευών και ευφυών υπηρεσιών εντός του οικοσυστήματος. Αξιοποιώντας τη διασυνδεσιμότητα HyperConnect cross-device, το Xiaomi HyperOS ενσωματώνει απρόσκοπτα πάνω από 200 κατηγορίες προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου του Xiaomi EV. Η κάλυψη του οικοσυστήματος επεκτείνεται σε πάνω από το 95% των καθημερινών σεναρίων των χρηστών, επιτρέποντας στην ευφυΐα να εξυπηρετεί περίπλοκα κάθε άτομο. Ταυτόχρονα, με την ενδυνάμωση του AI, το Xiaomi HyperMind χρησιμεύει ως κέντρο για έξυπνη συλλογιστική και μπορεί να αντιληφθεί και να μάθει από τη χρήση, παρέχοντας αυτοματοποιημένες, προληπτικές λύσεις.

Ο Lei Jun δήλωσε ότι η είσοδος της Xiaomi στην αυτοκινητοβιομηχανία σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα. Αυτό αντιπροσωπεύει μια μακροπρόθεσμη δέσμευση και μια βαθιά επένδυση σε θεμελιώδεις βασικές τεχνολογίες, μια στιγμή ενηλικίωσης για τις σύγχρονες βιομηχανικές ευφυείς κατασκευαστικές ικανότητες της Xiaomi και, κυρίως, ένα κρίσιμο βήμα για την ολοκλήρωση του έξυπνου οικοσυστήματος «Human x Car x Home». Ο Lei Jun τόνισε: «Η είσοδος της Xiaomi στην αυτοκινητοβιομηχανία σηματοδοτεί ένα νέο ξεκίνημα για τη Xiaomi, πιστεύω ότι μια μέρα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Xiaomi θα είναι ένα οικείο θέαμα στους δρόμους όλου του κόσμου».