Η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως καύσιμο για τη ναυτιλία αναμένεται τουλάχιστον να διπλασιαστεί έως το 2030, καθώς η αφθονία της προσφοράς και οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών ενθαρρύνουν παραγγελίες πλοίων που μπορούν να το χρησιμοποιούν, σύμφωνα με στελέχη της βιομηχανίας, που επικαλείται το Reuters.
Μεγάλα έργα εξαγωγής LNG στις ΗΠΑ και το Κατάρ αναμένεται να δημιουργήσουν υπερπροσφορά έως το 2030, μειώνοντας τις τιμές και καθιστώντας το LNG πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με το συμβατικό και πιο ρυπογόνο καύσιμο τύπου fuel oil.
Η ναυτιλία στρέφεται στο LNG
Το LNG προηγείται άλλων καυσίμων στην προσπάθεια απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, που ευθύνεται για σχεδόν 3% των παγκόσμιων εκπομπών, καθώς τα εμπόδια στην παραγωγή και υποδομή για καθαρότερες εναλλακτικές, όπως μεθανόλη και αμμωνία, παραμένουν.
«Οι πλοιοκτήτες θα επιλέξουν τελικά το καύσιμο που προσφέρει το χαμηλότερο κόστος», δήλωσε ο Tuomas Maljanen, αναπληρωτής διευθυντής LΝG και νέων ενεργειακών πηγών στη ναυλομεσιτική εταιρεία Fearnleys. «Το LNG είναι ιδανικό, γιατί η υποδομή υπάρχει και είναι άμεσα διαθέσιμο… και ελπίζουμε στο μέλλον να γίνει και αρκετά οικονομικό».
Η Σιγκαπούρη, κορυφαίος κόμβος ανεφοδιασμού, ηγήθηκε της παγκόσμιας δραστηριότητας LNG bunkering το τρίτο τρίμηνο, ακολουθούμενη από την Κίνα και την Ολλανδία, ενώ προγραμματίζει την έκδοση νέων αδειών ανεφοδιασμού. Οι παγκόσμιες ποσότητες LNG bunkering θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 4 εκατομμύρια τόνους έως το τέλος του 2025 και να διπλασιαστούν έως το 2030, σύμφωνα με την Jo Friedmann, ανώτερη αντιπρόεδρο έρευνας εφοδιαστικής αλυσίδας στη Rystad Energy.
Η γαλλική ενεργειακή εταιρεία TotalEnergies αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση LNG και bio-LNG για ναυτιλιακά καύσιμα θα φτάσει τα 15 εκατομμύρια τόνους έως το 2030.
Σήμερα, περίπου 781 πλοία διπλού καυσίμου μπορούν να χρησιμοποιούν LNG, σύμφωνα με τον οργανισμό πιστοποίησης πλοίων DNV. «Με βάση τις τρέχουσες παραγγελίες, ο αριθμός των πλοίων θα φτάσει τα 1.417 έως το 2030, αλλά αναμένουμε αύξηση καθώς επιβεβαιώνονται νέες παραγγελίες», δήλωσε ο Kristian Hammer, υπεύθυνος προϊόντων και ανώτερος σύμβουλος στη DNV.
Ο ανεφοδιασμός με LΝG μειώνει τις εκπομπές από fuel oil κατά 19% σε επίπεδο «well-to-wake», δηλαδή από την εξόρυξη έως τη χρήση, σύμφωνα με τη Mitsui O.S.K. Lines, που διαθέτει το δεύτερο μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο. Η εταιρεία λειτουργεί 15 πλοία διπλού καυσίμου LΝG και έχει άλλα 42 σε παραγγελία, τονίζοντας ότι «μέχρι να γίνουν διαθέσιμα καύσιμα μηδενικών ή σχεδόν μηδενικών εκπομπών, το LΝG παραμένει μια ρεαλιστική επιλογή απανθρακοποίησης για τη ναυτιλία, όσον αφορά τη διαθεσιμότητα, το κόστος και την ασφάλεια».
Η δανέζικη ναυτιλιακή Maersk, η οποία μέχρι πέρυσι εστίαζε μόνο στη πράσινη μεθανόλη, έχει παραγγείλει 20 κοντέινερ πλοία διπλού καυσίμου LΝG για παράδοση μεταξύ 2028 και 2030. Η TotalEnergies αναμένει ότι το LΝG θα υπερισχύσει άλλων εναλλακτικών καυσίμων, όπως η μεθανόλη και η αμμωνία, καθώς η παραγωγή τους είναι ακόμα περιορισμένη, με λίγες υποδομές bunkering και χαμηλή οικονομική ανταγωνιστικότητα.

Maersk © EPA PHOTO/EPA/STRINGERnone
Διαβάστε ακόμη