Ανακοίνωση εξέδωσε σήμερα, Τετάρτη 20 Μαΐου, η Εnaon EDA, σε συνέχεια των κλήσεων που έλαβε χθες το Κέντρο της Άμεσης Επέμβασής της για την έντονη οσμή που προκάλεσε ανησυχία στους πολίτες διάφορων περιοχών της Αττικής. Η εταιρεία ενημερώνει ότι η διαδικασία των ελέγχων ολοκληρώθηκε χθες στις 22:30 και δεν διαπιστώθηκε καμία διαρροή Φυσικού Αερίου ούτε υπήρξε οποιοδήποτε εύρημα που να σχετίζεται με το δίκτυο διανομής.

Τα αρμόδια συνεργεία επιφυλακής μετέβησαν άμεσα στις περιοχές της Αττικής από όπου προήλθαν μαζικές κλήσεις πολιτών, για τους απαραίτητους τεχνικούς ελέγχους. Η εταιρεία ενίσχυσε τη δομή της Άμεσης Επέμβασης και κινητοποίησε ειδικό εξοπλισμό για τη διενέργεια των ελέγχων.

Το Κέντρο Άμεσης Επέμβασης της Enaon EDA έλαβε περισσότερες από 356 κλήσεις πολιτών από περιοχές όπως Βούλα, Βουλιαγμένη, Βάρη, Γλυφάδα, Ηλιούπολη, Αργυρούπολη, Π. Φάληρο, Νέα Σμύρνη, Βύρωνας.

Συνολικά, περισσότερα από 28 τεχνικά συνεργεία της εταιρείας μετέβησαν στις προαναφερθείσες περιοχές για τη διενέργεια των απαραίτητων ελέγχων, ενώ κινητοποιήθηκαν επιπλέον δύο οχήματα εξοπλισμένα με την τεχνολογία Cavity Ring-Down Spectroscopy (CRDS) του συστήματος Picarro Surveyor για επιπρόσθετους ελέγχους. Η τεχνολογία αυτή είναι έως και 1.000 φορές πιο αποδοτική όσον αφορά την ευαισθησία και την ακρίβεια σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους, επιτρέποντας ταχύτατη και αξιόπιστη ανίχνευση σε μεγάλες περιοχές ελέγχου.

Η εταιρεία βρίσκεται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές και λειτουργεί πάντοτε με γνώμονα τη δημόσια ασφάλεια, την προστασία του προσωπικού της και την ακεραιότητα των υποδομών της, συμβάλλοντας στην αδιάλειπτη και ασφαλή διανομή φυσικού αερίου.

Υπενθυμίζεται ότι για οποιοδήποτε θέμα ασφαλείας αφορά στο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Άμεσης Επέμβασης της Enaon EDA στην τηλεφωνική γραμμή 800 1187 878 που λειτουργεί σε 24ωρη βάση.

Έντονη οσμή την Τρίτη σε περιοχές της Αττικής

Η έντονη και δυσάρεστη οσμή έγινε αισθητή λίγο πριν από το μεσημέρι της Τρίτης, προκαλώντας ανησυχία σε κατοίκους και κινητοποίηση των αρχών. Από τις 11:40, το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων είχε δεχθεί αρκετές κλήσεις για οσμή υγραερίου σε περιοχές της Αττικής.

Άμεσα αναπτύχθηκαν οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος για τη διενέργεια ελέγχων στα σημεία από όπου προέρχονταν οι αναφορές. Σύμφωνα με μαρτυρίες κατοίκων, η οσμή ήταν ιδιαίτερα έντονη από το Λαγονήσι έως τη Δραπετσώνα και από τη Γλυφάδα έως τη Νέα Σμύρνη, την Καλλιθέα και τον Άγιο Δημήτριο.

Ο δήμαρχος Αγίου Δημητρίου, Στέλιος Μαμαλάκης, μιλώντας στο ΕΡΤnews, ανέφερε ότι η οσμή έγινε πολύ έντονη περίπου στη 1:30 το μεσημέρι, γεγονός που προκάλεσε ανησυχία. Όπως είπε, δόθηκε εντολή εκκένωσης του Δημαρχείου, ενώ ζητήθηκε από τους διευθυντές των σχολείων να κρίνουν ανά περίπτωση αν απαιτείται αντίστοιχη κίνηση. Παράλληλα, αρκετοί δήμοι συνέστησαν στους κατοίκους να παραμείνουν σε εσωτερικούς χώρους με κλειστά παράθυρα.

Σύμφωνα με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με βάση τα έως τώρα δεδομένα των σταθερών μετρητών, δεν υπάρχει ένδειξη αυξημένων ρύπων. Οι έλεγχοι, πάντως, συνεχίζονται, καθώς οι αρμόδιες αρχές αναζητούν την πηγή της οσμής.

Ο κ. Μαμαλάκης πρόσθεσε ότι, έπειτα από επικοινωνία των αρμόδιων υπουργών, ενημερώθηκε πως η οσμή δεν φαίνεται να οφείλεται σε διαρροή φυσικού αερίου. Αντίστοιχο περιστατικό, όπως ανέφεραν κάτοικοι των ίδιων περιοχών, είχε καταγραφεί περίπου πριν από έναν μήνα.

Ο δήμαρχος Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος, σημείωσε ότι το φαινόμενο δεν είναι τοπικό αλλά ευρύτερο, προσθέτοντας ότι και σε προηγούμενο αντίστοιχο περιστατικό δεν είχε δοθεί σαφής απάντηση για την αιτία.

Σε επιφυλακή παραμένει και το Λιμενικό Σώμα, με οδηγία προς τα περιπολούντα σκάφη να επιδεικνύουν αυξημένη προσοχή στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχει εντοπιστεί ύποπτο περιστατικό, ένδειξη θαλάσσιας ρύπανσης ή άλλο συμβάν που να συνδέεται με τη δυσοσμία.

Οι αρμόδιες αρχές συνεχίζουν τις έρευνες, σε συνεργασία με εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να διαπιστωθεί αν το φαινόμενο έχει τεχνική, περιβαλλοντική ή άλλη αιτία.

Όπως ανέφερε μιλώντας  στο Mega o καθηγητής Χημείας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Μιχάλης Χάλαρης, υπήρξε έλλειψη ενεργοποίησης των αρμόδιων μηχανισμών και υπηρεσιών, όπως του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, οι οποίες θα έπρεπε να προβούν σε άμεσες μετρήσεις και αναλύσεις της ποιότητας του αέρα.

«Εάν είχε ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός πλήρως θα είχαν γίνει μετρήσεις και αναλύσεις.  Από τη στιγμή που υπάρχει, να το πω έτσι, επαπειλούμενο φαινόμενο, δεν ξέρουμε ποια είναι η προέλευση, δεν ξέρουμε τίποτα. Απλώς υπήρχε έντονη οσμή. Θα έπρεπε η αρμόδια υπηρεσία που ενεργοποιείται σε τέτοιες περιπτώσεις, και επειδή δεν μιλάμε για το λεκανοπέδιο της Αττικής, εννοούμε του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής, να στείλουν τις αρμόδιες υπηρεσίες τους, να κάνουν αναλύσεις της ποιότητας του αέρα για ρύπους και να δούμε».

Ο κ. Χάλαρης απέρριψε την πιθανότητα η μυρωδιά να οφείλεται σε διαρροή φυσικού αερίου ή υγραερίου, ενώ εκτίμησε πως η προέλευση της μπορεί να προέρχεται από φυτοπλαγκτόν, λόγω των κλιματικών αλλαγών στον Αργοσαρωνικό.

Τέλος, ο καθηγητής σημείωσε ότι η αντίδραση της Πολιτικής Προστασίας, η οποία προχώρησε σε εκκενώσεις σχολείων και άλλων χώρων χωρίς να γνωρίζει την αιτία της οσμής, ήταν αναποτελεσματική, καθώς – όπως υποστήριξε – σε περιπτώσεις διασποράς χημικού παράγοντα δεν γίνονται εκκενώσεις, αλλά συστήνεται παραμονή σε κλειστό χώρο

Διαβάστε ακόμη