Η ανταπόκριση του επενδυτικού κοινού στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στη ΔΕΗ του αύριο, σημείωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Στάσσης, κηρύσσοντας την εκκίνηση της σημερινής συνεδρίασης του Euronext Athens, η οποία σηματοδοτεί την έναρξη διαπραγμάτευσης των νέων μετοχών.

Υπογράμμισε πως η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία, γεγονός το οποίο γεμίζει με μεγαλύτερη ευθύνη τη διοίκηση του Ομίλου. Παράλληλα, τα αντληθέντα κεφάλια θα αποτελέσουν κινητήριο δύναμη ώστε η ΔΕΗ να επιταχύνει τις επενδύσεις της. «Τα κεφάλαια που αντλήσαμε επιταχύνουν τον μετασχηματισμό μας, να επενδύσουμε μαζικά στα δίκτυα ενέργειας και στα data centrers, δημιουργώντας αξία για τους πελάτες μας και τους μετόχους μας».

Εισαγωγή νέων μετοχών της ΔΕΗ στο Χρηματιστήριο (Euronext) © powergame.gr

Επομένως, πλέον βρίσκεται σε ακόμη πιο πλεονεκτική θέση για να εκμεταλλευτεί τις επενδυτικές ευκαιρίες, με στόχο να γίνει πρωταθλητής στην Κεντρική και νοτιοανατολική Ευρώπη. «Η σχετική ημέρα δεν είναι το τέλος μιας διαδρομής, αλλά η αρχή μιας νέας», κατέληξε ο κ. Στάσσης, συμπληρώνοντας πως πρόκειται παράλληλα για ψήφο εμπιστοσύνης της διεθνούς κοινότητας στο Euronext Athens.

«Σταθμό στην ελληνική κεφαλαιαγορά» χαρακτήρισε την ΑΜΚ ο Γιάννoς Κοντόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Euronext Athens. Υπογράμμισε πως πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες κεφαλαιακές εκδόσεις στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Σημείωσε πως το ύψος των προσφορών που υποβλήθηκαν, και το οποίο έφτασε τα 18 δισ. ευρώ, καταδεικνύει ότι η ελληνική χρηματαγορά μπορεί να υποστηρίξει συναλλαγές τέτοιου μεγέθους.

Από την πλευρά της η Βασιλική Λαζαράκου, Πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, σημείωσε ότι πρόκειται για ιστορική στιγμή για το Χρηματιστήριο Αθηνών. Τόνισε πως η εμπιστοσύνη των διεθνών θεσμικών επενδυτών αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης όχι μόνο για τη ΔΕΗ αλλά και για την ελληνική οικονομία, συνιστώντας παράλληλα αναγνώριση των προοπτικών της.

Η τιμή της μετοχής της ΔΕΗ έκλεισε με κέρδη 1,32% την Τρίτη, στα 21,48 ευρώ, φτάνοντας σε νέα υψηλά επίπεδα 18 ετών.

Εισαγωγή νέων μετοχών της ΔΕΗ στο Χρηματιστήριο (Euronext) © powergame.gr

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Euronext Athens

H Διοίκηση της Euronext Athens υποδέχθηκε σήμερα τη Διοίκηση, στελέχη και συνεργάτες του Ομίλου ΔΕΗ, με αφορμή την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση των νέων μετοχών της εταιρείας που προέκυψαν από την πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΔΕΗ Γεώργιος Στάσσης κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης.

«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη άντληση κεφαλαίων της τελευταία 10ετίας και μια από τις μεγαλύτερες που έχουν καταγραφεί ποτέ στην ιστορία του Χρηματιστηρίου Αθηνών – Euronext Athens πλέον, ενώ ταυτόχρονα, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες και πιο επιτυχημένες κεφαλαιακές εκδόσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Το γεγονός ότι η διεθνής και εγχώρια επενδυτική κοινότητα προσέφερε ποσό άνω των €18δισ. αποτελεί ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι η αγορά μας έχει το βάθος, την ωριμότητα και τη δομή να υποστηρίξει και να φέρει σε πέρας συναλλαγές τέτοιου μεγέθους» ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Euronext Athens Γιάννος Κοντόπουλος προσθέτοντας μεταξύ άλλων: « Η διαδρομή και η εντυπωσιακή ανάπτυξη της ΔΕΗ τα τελευταία χρόνια συνιστούν πλέον ένα διεθνές case study εταιρικού μετασχηματισμού και δημιουργίας αξίας. Σήμερα, η ΔΕΗ συγκρίνεται ισότιμα με τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς ενεργειακούς ομίλους. Από έναν εσωστρεφή οργανισμό, εξελίχθηκε σε έναν σύγχρονο, εξωστρεφή και πράσινο ενεργειακό ηγέτη. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στη Διοίκηση της ΔΕΗ καθώς η επιτυχία αυτή αποτελεί το επιστέγασμα ενός τολμηρού, συνεκτικού και υποδειγματικού transformation, που άλλαξε ριζικά την πορεία και την εικόνα της εταιρείας».

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΔΕΗ, Γεώργιος Στάσσης επεσήμανε: «Η σημερινή ημέρα αποτελεί ιστορικό ορόσημο για τη ΔΕΗ και μια ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης της ελληνικής και διεθνούς επενδυτικής κοινότητας στο όραμά μας για τη νέα ΔΕΗ. Καταδεικνύει επίσης με τον πιο ουσιαστικό τρόπο την εμπιστοσύνη της διεθνούς επενδυτικής κοινότητας στο Euronext Athens και την Ελλάδα γενικότερα. Τα κεφάλαια που αντλήσαμε μάς δίνουν τη δυνατότητα να επιταχύνουμε την επέκτασή μας στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, επενδύοντας σε κρίσιμες ενεργειακές και ψηφιακές υποδομές, πάντα με τον πελάτη στο επίκεντρο. Ευχαριστούμε θερμά τους μετόχους μας, τους επενδυτές και την ελληνική κυβέρνηση και δεσμευόμαστε να αξιοποιήσουμε αυτή την εμπιστοσύνη για να δημιουργήσουμε ακόμα μεγαλύτερη αξία για τους μετόχους μας, τους πελάτες μας και την ελληνική οικονομία και κοινωνία. Η σημερινή ημέρα δεν είναι το τέλος της διαδρομής, είναι η αρχή μιας νέας. Με πίστη στο σχέδιό μας και με τη δική σας στήριξη, όλοι μαζί οι εργαζόμενοι του Ομίλου χτίζουμε τη νέα ΔΕΗ».

Τέλος, η Πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Βασιλική Λαζαράκου τόνισε μεταξύ άλλων: «Η επιτυχής ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ, η οποία συνοδεύτηκε με την  μεγαλύτερη προσφορά κεφαλαίων στην ιστορία του ελληνικού χρηματιστηρίου, επιβεβαιώνει την αυξημένη εμπιστοσύνη των διεθνών επενδυτών στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και ταυτόχρονα αναδεικνύει τις σημαντικές δυνατότητες χρηματοδότησης που προσφέρει πλέον η Euronext Athens. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, θα συνεχίσει να εργάζεται για τη διασφάλιση ενός σύγχρονου, αξιόπιστου και πλήρως εναρμονισμένου με τα ευρωπαϊκά πρότυπα θεσμικού πλαισίου το οποίο στηρίζει και ενισχύει την ανάπτυξη της ελληνικής κεφαλαιαγοράς».

ΔΕΗ

Εισαγωγή νέων μετοχών της ΔΕΗ στο Χρηματιστήριο (Euronext) © ΔΕΗ

Παράλληλα, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, με ανάρτησή του στα social media, αναφέρθηκε στην τεράστια επιτυχία που είχε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ, ενώ τόνισε πως ο Αλέξης Τσίπρας «χρωστάει μια απάντηση».

Υπενθυμίζεται πως ο κ. Τσίπρας είχε ασκήσει κριτική στην πολιτική της ΔΕΗ και της κυβέρνησης, με αφορμή την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, πριν την πραγματοποίησή της.

Ολόκληρη η ανάρτηση του κ. Χατζηδάκη για την ΑΜΚ της ΔΕΗ και τον Αλέξη Τσίπρα

Θα βρει άραγε σήμερα το βράδυ ο κ. Τσίπρας να πει έστω μια κουβέντα για τη μεγάλη επιτυχία της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ; Διότι τα γεγονότα είναι αμείλικτα. Η ΔΕΗ ολοκλήρωσε τη μεγαλύτερη διαδικασία άντλησης κεφαλαίων στην ιστορία του Ελληνικού Χρηματιστηρίου. Με συνολικές προσφορές που έφτασαν τα 18 δισ. ευρώ για άντληση 4,25 δισ. ευρώ. Το καλοκαίρι του 2019 η ΔΕΗ ήταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Ανάμεσα στα άλλα, είχε υποχρεωθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, μέσω των περιβόητων δημοπρασιών ΝΟΜΕ, να πουλάει ρεύμα κάτω του κόστους στους ανταγωνιστές της! Στις Ευρωεκλογές του 2019, ένα μήνα πριν αναλάβω το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η αξία της ΔΕΗ ήταν κάτω από 300 εκατ. ευρώ. Και σήμερα, πριν από την συμπερίληψη της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, 7,9 δις. ευρώ. Το Δημόσιο τότε κατείχε 51%, σήμερα 35%. Το 35% που κατέχει σήμερα έχει ήδη 18 φορές μεγαλύτερη αξία από το 51% που κατείχε το 2019. Κι αυτό χωρίς να υπολογίσουμε τη νέα πολύ σημαντική αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου.

Διερωτώμαι: Αν ίσχυε η εικόνα καταστροφής που συστηματικά παρουσιάζουν ο κ. Τσίπρας και άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, θα υπήρχε άραγε τέτοια κοσμοσυρροή σοβαρών διεθνών και Ελλήνων επενδυτών; Θα έβαζαν κορυφαία επενδυτικά funds 18 δισ. ευρώ προσφορές σε μια ελληνική επιχείρηση, αν πίστευαν ότι επενδύουν σε μια οικονομία χωρίς προοπτική και σε μια εταιρεία χωρίς μέλλον; Ενοχλεί άραγε όσους υποστηρίζουν τη χρεοκοπημένη ΔΕΗ του ΣΥΡΙΖΑ ότι μετατρέπεται σήμερα σε εθνικό και περιφερειακό ενεργειακό πρωταθλητή; Τους ενοχλεί ότι η ΔΕΗ είναι ένας όμιλος που διεκδικεί ρόλο στην Κεντρική και στην Νοτιοανατολική Ευρώπη; Θα προτιμούσαν μια ΔΕΗ που χάνει ευκαιρίες αντί να επενδύει στις ΑΠΕ, στην αποθήκευση ενέργειας και στα data centers;

Ας δούμε, όμως, με την ευκαιρία, μια συνολικότερη εικόνα για την αγορά ενέργειας. Στηρίζομαι γι’ αυτό και σε στοιχεία που παρουσίασε ο Υφυπουργός Νίκος Τσάφος. Από το 2019 μέχρι το 2025, η Ελλάδα κατόρθωσε να αυξήσει σε τέτοιο βαθμό τη διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ώστε, με βάση το μέγεθός της, να είναι πλέον 3η στον κόσμο σε διείσδυση από φωτοβολταϊκά και 9η από αιολικά. Η χώρα μας, από καθαρός εισαγωγέας ηλεκτρικής ενέργειας επί ΣΥΡΙΖΑ (εισάγαμε το 18% των αναγκών μας), έχει εξελιχθεί από το 2024 σε καθαρό εξαγωγέα ηλεκτρικής ενέργειας και το 2026 είμαστε ο 4ος μεγαλύτερος εξαγωγέας ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη. Κέρδος προφανώς για την εθνική οικονομία.

Πάμε τώρα στο πιο κρίσιμο ερώτημα που το άφησα για το τέλος: «Και τι μας νοιάζουν εμάς όλα αυτά; Αυτά είναι για τους επενδυτές και τους παραγωγούς ενέργειας, δεν είναι για τον λαό. Τον λαό τον νοιάζουν οι τιμές της ενέργειας». Απαντώ, λοιπόν: Αν είχε χρεοκοπήσει η ΔΕΗ στις 23 Σεπτεμβρίου 2019, με βάση τις προειδοποιήσεις του ορκωτού ελεγκτή, θα τον ένοιαζε και θα τον παραένοιαζε τον λαό φυσικά. Διότι αυτή ήταν η «φιλολαϊκή» πολιτική που παραλάβαμε. Πιο συγκεκριμένα, στην αγορά χονδρικής ηλεκτρικής ενέργειας, είχαμε την ακριβότερη τιμή σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση! Σήμερα έχουμε την 7η φθηνότερη. Αλλά ακόμα σημαντικότερο, ας δούμε τις τιμές της λιανικής: Επί ΣΥΡΙΖΑ, οι τιμές λιανικής στην Ελλάδα ήταν -19% από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, επί Νέας Δημοκρατίας είναι -20%! Επίσης, το β’ εξάμηνο του 2025, είχαμε την 10η φθηνότερη τιμή ρεύματος σε όλη την ΕΕ. Τα στοιχεία είναι επίσημα και δεν αμφισβητούνται. Τι έχει συμβεί στην πραγματικότητα; Ο ΣΥΡΙΖΑ, προσπαθώντας όπως όπως να συγκρατήσει τις τιμές, έφτασε τη ΔΕΗ στα όρια της χρεοκοπίας, ενώ η Νέα Δημοκρατία συγκρατεί τις τιμές περισσότερο από τον ΣΥΡΙΖΑ, αφήνοντας παράλληλα περιθώρια τόσο στη ΔΕΗ όσο και στο σύνολο των επενδυτών στην αγορά ενέργειας να επενδύσουν περαιτέρω, να εκσυγχρονιστούν, να δώσουν έμφαση στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Με αυτή την πολιτική, την πολιτική δηλαδή της προώθησης των επενδύσεων στα δίκτυα και στις Ανανεώσιμες Πήγες Ενέργειας, η αγορά ενέργειας εκσυγχρονίζεται και με αυτό τον τρόπο μπαίνουν γερές βάσεις, μέσω των οποίων, θα υπάρχει σταθερό κέρδος στις τσέπες τόσο των επιχειρήσεων όσο και των νοικοκυριών. Πάντοτε λαμβάνοντας υπόψη το περιβάλλον και τις γενικότερες τάσεις στις διεθνείς ενεργειακές αγορές.

Ακόμα μια φορά, από τη μια πλευρά ο λαϊκισμός, αλλά και η εξυπηρέτηση τελικά συμφερόντων ανταγωνιστικών προς τη δημόσια ΔΕΗ και από την άλλη μια σύγχρονη πολιτική που, παρά τα επιπόλαια και αδίστακτα συνθήματα, υπηρετεί τόσο τη ΔΕΗ όσο και τους καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμη