Το επόμενο μεγάλο οργανωτικό βήμα στον ταχέως αναπτυσσόμενο πυλώνα της κυκλικής οικονομίας ετοιμάζει ο Όμιλος Motor Oil δρομολογώντας –σύμφωνα με πληροφορίες του energygame.gr– τη συγχώνευση των θυγατρικών Thalis και ΗΛΕΚΤΩΡ μέσα στο 2026. Οι σχετικές διαδικασίες έχουν ήδη ξεκινήσει σε επίπεδο σχεδιασμού, με στόχο τη δημιουργία ενός ενιαίου και ισχυρού σχήματος περιβαλλοντικών υπηρεσιών, το οποίο θα λειτουργεί υπό κοινή στρατηγική ομπρέλα και θα ενισχύει περαιτέρω τη θέση του Ομίλου σε έναν τομέα που εξελίσσεται σε βασικό μοχλό ανάπτυξης.
Η κίνηση αυτή, όπως σχολιάζουν άτομα με γνώση του θέματος, εντάσσεται σε μια απολύτως «λογική» επιχειρηματική εξέλιξη, καθώς οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται σε συμπληρωτικά πεδία της ίδιας αλυσίδας αξίας. Από τη διαχείριση στερεών αποβλήτων και την ενεργειακή αξιοποίηση, έως την επεξεργασία λυμάτων και τα έργα υδάτινων πόρων, Thalis και ΗΛΕΚΤΩΡ έχουν ήδη διαμορφώσει από κοινού το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο έργων κυκλικής οικονομίας στη χώρα. Το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο των δύο βραχιόνων προσεγγίζει τα 600 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας έργα σε απορρίμματα, λύματα και υποδομές νερού, με ισχυρή παρουσία τόσο σε ΣΔΙΤ όσο και σε συμβάσεις μακροχρόνιας λειτουργίας.
Το timing της συγχώνευσης δεν είναι τυχαίο. Η κυκλική οικονομία έχει αναδειχθεί στον τρίτο, στρατηγικό πυλώνα της Motor Oil, αποκτώντας καθοριστικό βάρος δίπλα στα καύσιμα και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Όπως έχει επισημάνει η διοίκηση του Ομίλου τον Νοέμβριο στο πλαίσιο ενημέρωσης αναλυτών, η Ελλάδα την επόμενη δεκαετία θα χρειαστεί επενδύσεις «σχεδόν 15 δισ. ευρώ» σε υποδομές απορριμμάτων, επεξεργασίας λυμάτων και διαχείρισης υδάτινων πόρων, κεφάλαια που χαρακτηρίζονται κρίσιμα και μετασχηματιστικά για τη συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς στόχους και τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης. Σε αυτό το περιβάλλον, η ενοποίηση των δύο εταιρειών έρχεται να απαντήσει στην ανάγκη κλίμακας, τεχνογνωσίας και επιχειρησιακής συνοχής.
Όπως είχε τονίσει ο αναπληρωτής CEO Πέτρος Τζαννετάκης, η κυκλική οικονομία έχει εξελιχθεί στον τρίτο βασικό πυλώνα του Ομίλου, ένας ισχυρός και σταθερός κινητήρα ανάπτυξης για τη Motor Oil, προσφέροντας ταμειακές ροές που δεν εξαρτώνται από τις διακυμάνσεις των διεθνών εμπορευμάτων. Ταυτόχρονα, δημιουργεί συνέργειες με το διυλιστήριο και τα ενεργειακά έργα του Ομίλου, καθώς διερευνώνται τρόποι μετατροπής των αποβλήτων σε ενεργειακές ροές, ενισχύοντας τη συνολική ανθεκτικότητα και διαφοροποίηση του επιχειρηματικού μοντέλου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ετιαρεία Thalis τοποθετείται ως ο βραχίονας που καλύπτει δραστηριότητες στερεών αποβλήτων, επεξεργασίας λυμάτων και διαχείρισης υδάτων, όπως αυτές αποτυπώνονται στη χαρτογράφηση των αγορών και των επιμέρους δραστηριοτήτων της κυκλικής οικονομίας. Η παρουσία της Θαλής εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πεδίο έργων περιβαλλοντικών και υδατικών υποδομών, σε μια αγορά που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Ομίλου, χαρακτηρίζεται από αυξημένες επενδυτικές ανάγκες τα επόμενα χρόνια, ιδίως στον κύκλο του νερού και των λυμάτων.
Παράλληλα, η ΗΛΕΚΤΩΡ συνιστά τον βασικό βραχίονα διαχείρισης απορριμμάτων της πλατφόρμας και εντάσσεται στο σκέλος του waste management, όπως αυτό αποτυπώνεται στη δομή της κυκλικής οικονομίας του Ομίλου. Στην ίδια παρουσίαση καταγράφεται η δραστηριοποίησή της σε έργα διαχείρισης στερεών αποβλήτων, επεξεργασίας απορριμμάτων και ενεργειακής αξιοποίησης, με τον Όμιλο να εμφανίζει συγκεντρωτικά ανεκτέλεστο ύψους 382 εκατ. ευρώ στο waste management και 598 εκατ. ευρώ στο waste oils. Η παρουσία της ΗΛΕΚΤΩΡ εντάσσεται έτσι σε μια συνολική εικόνα κλιμάκωσης της κυκλικής οικονομίας, όπως αυτή παρουσιάζεται προς την επενδυτική κοινότητα, με έμφαση στο μέγεθος, το backlog και την προοπτική ανάπτυξης του συγκεκριμένου πυλώνα.
Η βαρύτητα που αποκτά ο πυλώνας της κυκλικής οικονομίας στη στρατηγική του Ομίλου αποτυπώνεται με σαφήνεια και στην πορεία της κερδοφορίας του. Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία που παρουσιάζει ο Όμιλος Motor Oil για την εξέλιξη της συγκεκριμένης δραστηριότητας, το EBITDA της κυκλικής οικονομίας διαμορφώθηκε στα 8 εκατ. ευρώ το 2021, αυξήθηκε στα 19 εκατ. ευρώ το 2022 και στα 22 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ σε επίπεδο τελευταίων δώδεκα μηνών (LTM) για το 2025 ανέρχεται πλέον στα 47 εκατ. ευρώ. Η σταθερή αυτή ανοδική τροχιά αποτυπώνει την κλιμάκωση του τομέα και τη σταδιακή μετατροπή του σε διακριτό επιχειρηματικό πυλώνα, όπως αυτός παρουσιάζεται συγκεντρωτικά στο πλαίσιο της στρατηγικής του Ομίλου για την κυκλική οικονομία.
Η προοπτική της συγχώνευσης Thalis και ΗΛΕΚΤΩΡ μέσα στο 2026 έρχεται, έτσι, να «κλειδώσει» μια στρατηγική πορεία που έχει ήδη χαραχθεί. Με ενιαία δομή, αυξημένο μέγεθος και κοινό επενδυτικό βηματισμό, το νέο σχήμα φιλοδοξεί να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στο κύμα έργων που ανοίγει στην ελληνική αγορά κυκλικής οικονομίας τα επόμενα χρόνια, αποτελώντας τον βασικό περιβαλλοντικό βραχίονα ενός Ομίλου που επανατοποθετείται δυναμικά στο ενεργειακό και υποδομικό τοπίο της επόμενης δεκαετίας.
Παράλληλα, με τα έργα περιβαλλοντικών υποδομών, ο Όμιλος ενισχύει συστηματικά και τον τομέα των waste oils, ο οποίος λειτουργεί συμπληρωματικά στο συνολικό αφήγημα της κυκλικής οικονομίας. Οι εταιρείες LPC και VERT διαθέτουν δυνατότητα επεξεργασίας άνω των 43.000 τόνων χρησιμοποιημένων λιπαντικών ετησίως, ενώ η συνολική διαχείριση αποβλήτων από τον Όμιλο ξεπερνά το 1 εκατ. τόνους τον χρόνο. Ο συγκεκριμένος κλάδος έχει ήδη αποκτήσει ουσιαστική οικονομική συμβολή, με EBITDA περίπου 50 εκατ. ευρώ σε run-rate βάση, στα οποία προστέθηκαν επιπλέον 35 εκατ. ευρώ από την ενσωμάτωση της ΗΛΕΚΤΩΡ στο εννεάμηνο.
Διαβάστε ακόμη
