Επιστολή προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και αρκετούς υπουργούς έστειλαν οι φορείς που εκπροσωπούν τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας ζητώντας να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας τους. «Οι αποφάσεις και οι παραλείψεις των προηγούμενων ετών έχουν οδηγήσει τη βιωσιμότητα των ελληνικών οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε άμεσο κίνδυνο. Η ανοχή και η αναμονή έχουν εξαντληθεί», αναφέρουν.

Σύμφωνα με την επιστολή, τα βασικά τους αιτήματα είναι τα εξής:

  1. Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής αγοράς μεταφορών: Άμεσα κίνητρα για επιχειρηματική αναδιοργάνωση, ανάπτυξη συνεργειών και σύγχρονων συνεργατικών σχημάτων, ώστε οι ελληνικές μεταφορικές επιχειρήσεις να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
  2. Κίνητρα και χρηματοδοτικά εργαλεία για ανανέωση στόλου ΦΔΧ: Με υιοθέτηση των προτάσεων της ΟΦΑΕ για σύγχρονο, ασφαλές και περιβαλλοντικά αποδοτικό στόλο που θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της χώρας και θα αποτρέψει την τεχνολογική υποβάθμιση.
  3. Άμεση δημιουργία ειδικού φορέα ελέγχου μεταφορών: Θωράκιση του συστήματος με πλήρη και ουσιαστικό έλεγχο των οχημάτων που δραστηριοποιούνται στη χώρα, ώστε να παταχθεί η παράνομη μεταφορά και ο αθέμιτος ανταγωνισμός.
  4. Άμεση αναθεώρηση του νέου ΚΟΚ: Εξορθολογισμός παραβάσεων και κυρώσεων που σήμερα επιβάλλουν δυσανάλογες και καταστροφικές επιβαρύνσεις στον κλάδο.
  5. Επιδοτήσεις ΕΦΚ καυσίμου: Επιστροφή φόρου, όπως ήδη εφαρμόζεται στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, για εξισορρόπηση των ανισοτήτων κόστους.
  6. Φορολογικά κίνητρα για ενίσχυση ανταγωνιστικότητας: Μείωση συνολικής φορολογικής επιβάρυνσης (προκαταβολή φόρου, ΦΠΑ, συντελεστής φορολογίας).
  7. Υπέρογκο κόστος ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και συνεχείς αυξητικές αναπροσορμογές των λοιπών επιβαρύνσεων (π.χ. επίναυλος καυσίμων)
  8. Προβλήματα πρόσβασης φορτηγών και προσωρινής εναπόθεσης ρυμουλκούμενων στα κεντρικά λιμάνια της χώρας
  9. Μείωση κόστους οδικών τελών (διόδια) για τα φορτηγά: Προσαρμογή στο ευρωπαϊκό πρότυπο, με μείωση τουλάχιστον 25%, λόγω της καίριας σημασίας των οδικών μεταφορών για την Εφοδιαστική Αλυσίδα.
  10. Απελευθέρωση πρόσβασης βαρέων οχημάτων στην Παλιά Εθνική Οδό: Τερματισμός αδικαιολόγητων και αντιπαραγωγικών περιορισμών που οδηγούν σε παράλογες παρακάμψεις και αυξημένο κόστος.
  11. Επιτάχυνση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του Μεταφορικού Πάρκου Φυλής, που θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό και την ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα.
  12. Κατάργηση υπερβολικών κι ανυπόστατων οδικών απαγορεύσεων κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων: Ειδικά σε Παρασκευές και Κυριακές αλλά και σε κάθε πρόβλεψη κακών καιρικών φαινομένων.
  13. Οδικές υποδομές στους αυτοκινητοδρόμους (ιδιαιτέρως στην Εγνατία Οδό): Άμεση εξασφάλιση χώρων στάθμευσης, εξυπηρέτησης, ανάπαυσης οδηγών και ανεφοδιασμού οχημάτων, κάτι που αποτελεί νομική και θεσμική υποχρέωση της Ελλάδας ως κράτος-μέλος της ΕΕ.
  14. Καταστολή παράνομων μεταφορών, ΜΚΕ: Συστηματικός έλεγχος αλλοδαπών οχημάτων που υφαρπάζουν το μεγαλύτερο μέρος του μεταφορικού έργου χωρίς κανέναν έλεγχο ή οικονομική συνεισφορά στη χώρα.
  15. Θεσμικά μέτρα για την αντιμετώπιση της οξείας έλλειψης επαγγελματιών οδηγών φορτηγών: Ανάγκη λήψης θεσμικών μέτρων για την επιδότηση απόκτησης επαγγελματικής άδειας C/CE και ΠΕΙ, ADR καθώς και κάθε περιοδικής επαγγελματικής κατάρτισης μέσω κρατικών εργαλείων.
  16. Πλήρης αποκατάσταση της διαδικασίας έκδοσης/ανανέωσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου. Η επαναλαμβανόμενη αδυναμία έκδοσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου στερεί το δικαίωμα εργασίας από επαγγελματίες οδηγούς που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς μεταφορές.
  17. Απαγόρευση φορτοεκφορτώσεων από οδηγούς σε εγκαταστάσεις μεγάλων εμπορικών εταιρειών: Το έργο των οδηγών δεν είναι να εκτελούν καθήκοντα εργατών αποθήκης, ούτε να εκτίθενται σε κινδύνους για την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων.
  18. Περιορισμός της ευθύνης Εθνικού Μεταφορέα (Εθνικό CMR).
  19. Μείωση ποσοστώσεων ανταλλαγής διμερών αδειών με τρίτες χώρες και κατάργηση των τριγωνικών αδειών: Προσαρμογή στις πραγματικές ανάγκες και στις αρχές υγιούς ανταγωνισμού της αγοράς και αμοιβαιότητας των διεθνών πρωτοκόλλων συνεργασίας.
  20. Υποχρεωτική καταγραφή αριθμού κυκλοφορίας εισερχόμενων και εξερχόμενων αλλοδαπών φορτηγών: Πλήρης ιχνηλασιμότητα και έλεγχος του μεταφορικού έργου που εκτελείται στη χώρα.

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την επιστολή τους.

Διαβάστε ακόμη