Επιστολή προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και αρκετούς υπουργούς έστειλαν οι φορείς που εκπροσωπούν τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας ζητώντας να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας τους. «Οι αποφάσεις και οι παραλείψεις των προηγούμενων ετών έχουν οδηγήσει τη βιωσιμότητα των ελληνικών οδικών εμπορευματικών μεταφορών σε άμεσο κίνδυνο. Η ανοχή και η αναμονή έχουν εξαντληθεί», αναφέρουν.
Σύμφωνα με την επιστολή, τα βασικά τους αιτήματα είναι τα εξής:
- Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής αγοράς μεταφορών: Άμεσα κίνητρα για επιχειρηματική αναδιοργάνωση, ανάπτυξη συνεργειών και σύγχρονων συνεργατικών σχημάτων, ώστε οι ελληνικές μεταφορικές επιχειρήσεις να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
- Κίνητρα και χρηματοδοτικά εργαλεία για ανανέωση στόλου ΦΔΧ: Με υιοθέτηση των προτάσεων της ΟΦΑΕ για σύγχρονο, ασφαλές και περιβαλλοντικά αποδοτικό στόλο που θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της χώρας και θα αποτρέψει την τεχνολογική υποβάθμιση.
- Άμεση δημιουργία ειδικού φορέα ελέγχου μεταφορών: Θωράκιση του συστήματος με πλήρη και ουσιαστικό έλεγχο των οχημάτων που δραστηριοποιούνται στη χώρα, ώστε να παταχθεί η παράνομη μεταφορά και ο αθέμιτος ανταγωνισμός.
- Άμεση αναθεώρηση του νέου ΚΟΚ: Εξορθολογισμός παραβάσεων και κυρώσεων που σήμερα επιβάλλουν δυσανάλογες και καταστροφικές επιβαρύνσεις στον κλάδο.
- Επιδοτήσεις ΕΦΚ καυσίμου: Επιστροφή φόρου, όπως ήδη εφαρμόζεται στα περισσότερα κράτη-μέλη της ΕΕ, για εξισορρόπηση των ανισοτήτων κόστους.
- Φορολογικά κίνητρα για ενίσχυση ανταγωνιστικότητας: Μείωση συνολικής φορολογικής επιβάρυνσης (προκαταβολή φόρου, ΦΠΑ, συντελεστής φορολογίας).
- Υπέρογκο κόστος ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και συνεχείς αυξητικές αναπροσορμογές των λοιπών επιβαρύνσεων (π.χ. επίναυλος καυσίμων)
- Προβλήματα πρόσβασης φορτηγών και προσωρινής εναπόθεσης ρυμουλκούμενων στα κεντρικά λιμάνια της χώρας
- Μείωση κόστους οδικών τελών (διόδια) για τα φορτηγά: Προσαρμογή στο ευρωπαϊκό πρότυπο, με μείωση τουλάχιστον 25%, λόγω της καίριας σημασίας των οδικών μεταφορών για την Εφοδιαστική Αλυσίδα.
- Απελευθέρωση πρόσβασης βαρέων οχημάτων στην Παλιά Εθνική Οδό: Τερματισμός αδικαιολόγητων και αντιπαραγωγικών περιορισμών που οδηγούν σε παράλογες παρακάμψεις και αυξημένο κόστος.
- Επιτάχυνση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του Μεταφορικού Πάρκου Φυλής, που θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό και την ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα.
- Κατάργηση υπερβολικών κι ανυπόστατων οδικών απαγορεύσεων κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων: Ειδικά σε Παρασκευές και Κυριακές αλλά και σε κάθε πρόβλεψη κακών καιρικών φαινομένων.
- Οδικές υποδομές στους αυτοκινητοδρόμους (ιδιαιτέρως στην Εγνατία Οδό): Άμεση εξασφάλιση χώρων στάθμευσης, εξυπηρέτησης, ανάπαυσης οδηγών και ανεφοδιασμού οχημάτων, κάτι που αποτελεί νομική και θεσμική υποχρέωση της Ελλάδας ως κράτος-μέλος της ΕΕ.
- Καταστολή παράνομων μεταφορών, ΜΚΕ: Συστηματικός έλεγχος αλλοδαπών οχημάτων που υφαρπάζουν το μεγαλύτερο μέρος του μεταφορικού έργου χωρίς κανέναν έλεγχο ή οικονομική συνεισφορά στη χώρα.
- Θεσμικά μέτρα για την αντιμετώπιση της οξείας έλλειψης επαγγελματιών οδηγών φορτηγών: Ανάγκη λήψης θεσμικών μέτρων για την επιδότηση απόκτησης επαγγελματικής άδειας C/CE και ΠΕΙ, ADR καθώς και κάθε περιοδικής επαγγελματικής κατάρτισης μέσω κρατικών εργαλείων.
- Πλήρης αποκατάσταση της διαδικασίας έκδοσης/ανανέωσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου. Η επαναλαμβανόμενη αδυναμία έκδοσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου στερεί το δικαίωμα εργασίας από επαγγελματίες οδηγούς που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς μεταφορές.
- Απαγόρευση φορτοεκφορτώσεων από οδηγούς σε εγκαταστάσεις μεγάλων εμπορικών εταιρειών: Το έργο των οδηγών δεν είναι να εκτελούν καθήκοντα εργατών αποθήκης, ούτε να εκτίθενται σε κινδύνους για την εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων.
- Περιορισμός της ευθύνης Εθνικού Μεταφορέα (Εθνικό CMR).
- Μείωση ποσοστώσεων ανταλλαγής διμερών αδειών με τρίτες χώρες και κατάργηση των τριγωνικών αδειών: Προσαρμογή στις πραγματικές ανάγκες και στις αρχές υγιούς ανταγωνισμού της αγοράς και αμοιβαιότητας των διεθνών πρωτοκόλλων συνεργασίας.
- Υποχρεωτική καταγραφή αριθμού κυκλοφορίας εισερχόμενων και εξερχόμενων αλλοδαπών φορτηγών: Πλήρης ιχνηλασιμότητα και έλεγχος του μεταφορικού έργου που εκτελείται στη χώρα.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την επιστολή τους.
Διαβάστε ακόμη
