Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «ποντάρει» στα μεγάλα έργα παραχωρήσεων για τη μελλοντική της ανάπτυξη, με την Εγνατία Οδό, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, καθώς και σημαντικά έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων και απορριμμάτων να αποτελούν τα επόμενα βήματα που θα ενισχύσουν σταδιακά την κερδοφορία και θα διασφαλίσουν μακροπρόθεσμες ροές εσόδων. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας που καταγράφηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2025 θεωρείται διατηρήσιμη, ακριβώς επειδή στηρίζεται στον στρατηγικό τομέα των παραχωρήσεων.
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση, τα καθαρά κέρδη για τους μετόχους ανήλθαν σε 68,1 εκατ. ευρώ έναντι 49,8 εκατ. το 2024, με αύξηση 22,5% στα κέρδη ανά μετοχή, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 0,68 ευρώ. Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 1,96 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 43,6%, ενώ η λειτουργική κερδοφορία κατέγραψε εκρηκτική αύξηση 84,4%, φτάνοντας τα 317,5 εκατ. ευρώ.
Καθοριστικό ρόλο είχε η Αττική Οδός, που συνεισέφερε 89 εκατ. ευρώ στο EBITDA, με την κυκλοφορία στους αυτοκινητοδρόμους του Ομίλου να παραμένει αυξητική. Η δυναμική κερδοφορία ενίσχυσε τις λειτουργικές ταμειακές ροές, οι οποίες σχεδόν τριπλασιάστηκαν στα 219,3 εκατ. ευρώ, έναντι 93,3 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Στο τέλος Ιουνίου, τα ελεύθερα ταμειακά διαθέσιμα έφτασαν τα 1,46 δισ. ευρώ, ενώ μετά και την επιτυχημένη έκδοση 7ετούς εταιρικού ομολόγου, η συνολική ρευστότητα του Ομίλου ανέρχεται σε περίπου 2 δισ. ευρώ. Ο καθαρός δανεισμός περιορίστηκε σε 117 εκατ. ευρώ, από 153 εκατ. στο τέλος του 2024.
Στον κατασκευαστικό τομέα, το υπογεγραμμένο ανεκτέλεστο ανήλθε σε 6,3 δισ. στο τέλος του εξαμήνου, ενώ μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου είχαν υπογραφεί νέες συμβάσεις ύψους 700 εκατ. Περίπου το 75% του συνόλου αφορά σε ιδιωτικά έργα και ίδιες επενδύσεις του Ομίλου, στοιχείο που ενισχύει την ανθεκτικότητα και διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου.
Διαβάστε ακόμη