Ο νέος CEO της Stellantis, Αντόνιο Φιλόσα, προσπαθεί να αυξήσει τις πωλήσεις των μοντέλων της πολυεθνικής δίνοντας προτεραιότητα στην αύξηση των πωλήσεων οχημάτων έναντι των κερδών, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής των πωλήσεων στους στόλους με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους και των επενδύσεων σε προσιτά μοντέλα, για να ανακτήσει το μερίδιο αγοράς στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και να επαναφέρει την 4η στον κόσμο αυτοκινητοβιομηχανία σε τροχιά, δήλωσαν στο Reuters τέσσερις πηγές που γνωρίζουν το θέμα.

Ο Φιλόσα, ο οποίος ανέλαβε τον Ιούνιο, ξεκίνησε αυτό που μια πηγή περιέγραψε ως επιχείρηση «εκτάκτου ανάγκης» για να διορθώσει το χάος που άφησε ο προκάτοχός του Κάρλος Ταβάρες – ο οποίος επιδίωξε υψηλά περιθώρια κέρδους μέσω ενός συνδυασμού μείωσης κόστους και αυξήσεων τιμών που πυροδότησαν μαζική φυγή υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων, αναφέρει το Reuters.

Ο Ταβάρες αναγκάστηκε να αποχωρήσει στα τέλη του περασμένου έτους, καθώς οι πωλήσεις της Stellantis το 2024 μειώθηκαν κατά 15% στις ΗΠΑ – ο κύριος μοχλός κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας – ενώ οι πωλήσεις σε ολόκληρο τον κλάδο αυξήθηκαν κατά 2,2%.

Ο άμεσος στόχος του Φιλόσα είναι να επιτύχει πωλήσεις και έσοδα φέτος πάνω από τις χαμηλές προσδοκίες των αναλυτών – οι καλύτερες από τις οποίες δείχνουν αμετάβλητα αποτελέσματα σε σχέση με το 2024 – ανέφερε η ίδια πηγή.

Τα πρώτα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η στρατηγική του αρχίζει να αποδίδει, καθώς οι πωλήσεις της Stellantis αυξήθηκαν κατά 6% στη Βόρεια Αμερική το τρίτο τρίμηνο, η πρώτη αύξηση εδώ και οκτώ τρίμηνα.

Οι λεπτομέρειες σχετικά με τη βραχυπρόθεσμη στρατηγική πωλήσεων και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της μάρκας, που αναφέρονται εδώ για πρώτη φορά, έρχονται σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία αγωνίζεται να ανακτήσει το χαμένο μερίδιο αγοράς.

Τα σχέδια στοχεύουν στην αποκατάσταση της αξιοπιστίας απέναντι στους οδηγούς, τους επενδυτές και τους αντιπροσώπους, διατηρώντας παράλληλα σε λειτουργία τα εργοστάσια αυτοκινήτων.

Το Reuters μίλησε με συνολικά έξι πηγές – δύο άτομα από την εταιρεία, δύο άτομα από το εξωτερικό που γνωρίζουν το θέμα και δύο εκπροσώπους των κύριων μετόχων της Stellantis – οι οποίοι μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας, καθώς δεν είχαν εξουσιοδότηση να συζητήσουν το θέμα δημόσια.

Η στρατηγική της Stellantis εφαρμόζεται σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία προσαρμόζεται στους δασμούς των ΗΠΑ, ενώ παράλληλα αγωνίζεται με την ακριβή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τον επιθετικό κινεζικό ανταγωνισμό.

Υπό τον Φιλόσα, «η Stellantis επιταχύνει τις ενέργειες… για να διορθώσει προηγούμενες στρατηγικές και επιχειρησιακές αποφάσεις», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Το σχέδιο έχει την υποστήριξη μεγάλων επενδυτών -της Exor της οικογένειας Agnelli, της οικογένειας Peugeot και της γαλλικής κυβέρνησης-, ανέφεραν τρεις πηγές.

Οι τακτικές του Φιλόσα περιλαμβάνουν την προσφυγή σε πωλήσεις στόλου στις ΗΠΑ – πωλήσεις με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους σε εταιρείες ενοικίασης, εταιρείες και κυβερνητικές υπηρεσίες που οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ιστορικά χρησιμοποιήσει για να εκποιήσουν στοιχεία για τις πωλήσεις αποθεμάτων και ελαστικών, ανέφερε μια πηγή του κλάδου, ενώ η Stellantis επενδύει επίσης στα κερδοφόρα μοντέλα Jeep και Ram.

Οι πωλήσεις της Tesla στις ΗΠΑ υποχώρησαν σε σχεδόν χαμηλό 4 ετών τον Νοέμβριο. Οι πωλήσεις της Tesla στις ΗΠΑ μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τεσσάρων ετών τον Νοέμβριο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Cox Automotive.

Η εταιρεία παρέδωσε περίπου 39.800 οχήματα, μειωμένα κατά 23% από τα 51.513 ένα χρόνο νωρίτερα. Αυτή η πτώση έρχεται παρά το γεγονός ότι η Tesla λάνσαρε φθηνότερες εκδόσεις «Standard» του Model Y SUV και του Model 3 sedan τον Οκτώβριο, μετά το τέλος μιας ομοσπονδιακής φορολογικής πίστωσης 7.500 δολαρίων ΗΠΑ για ηλεκτρικά οχήματα τον Σεπτέμβριο.

Διαβάστε ακόμη