Είναι πιθανό ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) θα καθυστερήσει να ανακοινώσει το επικαιροποιημένο της σχέδιο για τους κλιματικούς στόχους στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανέφεραν την Τετάρτη πηγές του Reuters, μετά τις πιέσεις προς τις Βρυξέλλες να χαλαρώσουν την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης που έχει οριστεί για το 2035.

Η Γερμανία στηρίζει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων

Με τη στήριξη της Γερμανίας, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ασκούν πιέσεις στην Κομισιόν για μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς προσπαθούν να διαχειριστούν το υψηλό κόστος της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό από την Κίνα και πιέσεις στα περιθώρια κέρδους λόγω των δασμών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ, έχει προγραμματίσει για τις 10 Δεκεμβρίου μια ανακοίνωση σχετικά με πακέτο μέτρων στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο περιλαμβάνει ενδεχόμενη αναθεώρηση της ουσιαστικής απαγόρευσης πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Το Reuters αναφέρει πως η συγκεκριμένη ημερομηνία πιθανότατα θα παραταθεί. Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ, Απόστολος Τζιτζικώστας, δήλωσε στην Handelsblatt ότι η ανακοίνωση του πακέτου ενδέχεται να μετατεθεί για τις αρχές Ιανουαρίου.

Τζιτζικώστας: Ανοιχτή σε όλες τις τεχνολογίες η ΕΕ

Υπενθυμίζεται πως στη συνέντευξή του στην εφημερίδα Handelsblatt, ο Απόστολος Τζιτζικώστας απάντησε στο ερώτημα αν η ΕΕ θα επιτρέψει όχι μόνο τα υβριδικά οχήματα αλλά και τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, δηλώνοντας ότι η ΕΕ είναι «ανοιχτή σε όλες τις τεχνολογίες» και ότι η Επιτροπή θα ενσωματώσει «όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις» στους νέους κανονισμούς.

Την περασμένη εβδομάδα, η γερμανική κυβερνητική συμμαχία των κομμάτων CDU/CSU και SPD κατέληξε σε κοινή θέση για την ομοσπονδιακή κυβέρνηση κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης της συμμαχίας: ο καγκελάριος Friedrich Merz (CDU) παρότρυνε την πρόεδρο της Επιτροπής Ursula von der Leyen σε επιστολή του την Παρασκευή να εξετάσει όχι μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, αλλά και τα υβριδικά οχήματα με δυνατότητα φόρτισης, τα οχήματα με επέκταση αυτονομίας και τους «υψηλής απόδοσης» κινητήρες εσωτερικής καύσης στην αναθεώρηση των ορίων του στόλου της ΕΕ από το 2035.

Με τις δηλώσεις του Τζιτζικώστα, οι «υψηλής απόδοσης» κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπορούσαν πράγματι να έχουν μέλλον μετά το 2035, τουλάχιστον αρχικά. Ωστόσο, ο Έλληνας πολιτικός διευκρίνισε γρήγορα ότι η ΕΕ θα αξιολογήσει επίσης «το ρόλο των καυσίμων μηδενικών εκπομπών και χαμηλών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των προηγμένων βιοκαυσίμων». Δύο επιπλέον αξιωματούχοι της Επιτροπής επιβεβαίωσαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στην εφημερίδα Handelsblatt ότι «οι παραδοσιακοί κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επιτρέπονται, υπό την προϋπόθεση ότι θα τροφοδοτούνται αποκλειστικά με βιοκαύσιμα ή ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuels)».

Διαβάστε ακόμη