Η γερμανική κυβέρνηση επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να παρατείνει τη φορολογική απαλλαγή για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής πρωτοβουλίας για την ενίσχυση της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς αυτή διέρχεται μια δύσκολη φάση μετάβασης προς την πράσινη τεχνολογία και τη βιώσιμη κινητικότητα. Η απόφαση αυτή εντάσσεται σε μια ευρύτερη προσπάθεια στήριξης της βιομηχανίας που αποτελεί επί δεκαετίες τη ραχοκοκαλιά της γερμανικής οικονομίας.
Ο υπουργός Οικονομικών, Λαρς Κλίνγκμπαϊλ, αναμένεται να παρουσιάσει σύντομα σχέδιο νόμου το οποίο θα παρατείνει τη φοροαπαλλαγή για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2035, σύμφωνα με δήλωση του εκπροσώπου του υπουργείου, Μαξιμίλιαν Καλ, σε συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο. Ο Κλίνγκμπαϊλ, ο οποίος είναι και αντικαγκελάριος, τόνισε ότι «αν θέλουμε να δούμε σημαντικά περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στους γερμανικούς δρόμους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να δημιουργήσουμε τα σωστά κίνητρα από τώρα». Η δήλωσή του επιβεβαιώνει δημοσίευμα του γερμανικού πρακτορείου DPA και υπογραμμίζει τη σημασία της κρατικής στήριξης για την επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης.
Η απόφαση βασίζεται στη συμφωνία του κυβερνητικού συνασπισμού μεταξύ των Χριστιανοδημοκρατών του Καγκελάριου Φρίντριχ Μερτς και των Σοσιαλδημοκρατών του Κλίνγκμπαϊλ, η οποία περιλαμβάνει τη δέσμευση για διατήρηση των φορολογικών κινήτρων έως το 2035. Η επιβεβαίωση έρχεται λίγο πριν από τη λεγόμενη «σύνοδο αυτοκινήτου», η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη στην καγκελαρία, με τη συμμετοχή κυβερνητικών αξιωματούχων, εκπροσώπων της βιομηχανίας και των εργαζομένων. Η συζήτηση θα επικεντρωθεί στα μέτρα ενίσχυσης της αυτοκινητοβιομηχανίας, που αντιμετωπίζει αυξανόμενες πιέσεις λόγω του κινεζικού ανταγωνισμού, των αμερικανικών δασμών και του υψηλού ενεργειακού κόστους.
Οι ελαφρύνσεις στα ηλεκτρικά οχήματα έρχονται σε μια δύσκολη περίοδο για την αυτοκινητοβιομηχανία
Η ανάγκη για στήριξη του κλάδου είναι επιτακτική. Οι πρόσφατες ανακοινώσεις της Volkswagen AG για μείωση παραγωγής και της Robert Bosch GmbH για περικοπή 13.000 θέσεων εργασίας ανέδειξαν το βάθος της κρίσης που βιώνει η μεγαλύτερη βιομηχανική δύναμη της Ευρώπης. Παράλληλα, η ZF Friedrichshafen AG έκανε γνωστό ότι σκοπεύει να περικόψει 7.600 θέσεις στο τμήμα ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων, λόγω μειωμένης ζήτησης και αναδιάρθρωσης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η παράταση της φοροαπαλλαγής αναμένεται να κοστίσει στο γερμανικό κράτος περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ σε διαφυγόντα έσοδα έως το 2029, ωστόσο η κυβέρνηση θεωρεί ότι το όφελος για την οικονομία και την απασχόληση θα είναι πολλαπλάσιο. Ο Καγκελάριος Μερτς έχει ήδη ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση να επανεξετάσει την προγραμματισμένη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, προτείνοντας μια πιο σταδιακή μετάβαση προς την κλιματική ουδετερότητα.
Παρά τις ενστάσεις ορισμένων στελεχών του SPD, το κόμμα αναμένεται να στηρίξει την πρόταση μέσα στην εβδομάδα, με το θέμα να συζητείται στις τακτικές συνομιλίες του συνασπισμού την Τετάρτη στο Βερολίνο. Ο πρωθυπουργός της Κάτω Σαξονίας, Όλαφ Λις, της οποίας η κυβέρνηση κατέχει σημαντικό ποσοστό στη Volkswagen, τόνισε πρόσφατα ότι κύρια προτεραιότητα πρέπει να είναι η προστασία των θέσεων εργασίας και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Με αυτό το μέτρο, η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει όχι μόνο να επιταχύνει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και να στηρίξει έναν κλάδο που απασχολεί εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους και αποτελεί θεμέλιο της εθνικής οικονομίας.
Διαβάστε ακόμη