Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μιλώντας στο ERTnews, παρουσίασε τις βασικές κατευθύνσεις της κυβερνητικής πολιτικής για τον τομέα των μεταφορών και την πράσινη μετάβαση. Στο επίκεντρο των παρεμβάσεων βρίσκονται οι λεωφορειολωρίδες, οι οποίες, όπως τόνισε, πρέπει να επεκταθούν και να βελτιωθούν στα μεγάλα αστικά κέντρα, με στόχο να αυξηθεί η χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών. «Με ταχύτερα και πιο αξιόπιστα δρομολόγια, οι πολίτες θα προτιμούν το λεωφορείο έναντι του ΙΧ», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί τόσο η κυκλοφοριακή συμφόρηση όσο και η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Παράλληλα, ο κ. Κυρανάκης έδωσε έμφαση στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, τονίζοντας πως η εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί βασικό εργαλείο για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Όπως εξήγησε, το υπουργείο εξετάζει την ενίσχυση των υφιστάμενων κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και την ανάπτυξη ενός εκτεταμένου δικτύου φορτιστών, έτσι ώστε η ηλεκτροκίνηση να καταστεί πιο προσιτή και ελκυστική για το ευρύ κοινό.
Κυρανάκης: Έρχεται «κοινωνικό» leasing για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
«Στόχευση του προγράμματος είναι με εισοδηματικά κριτήρια ή κοινωνικά πιο ευάλωτοι να έχουν περισσότερες ευκαιρίες να μπορέσουν να μεταφερθούν με χαμηλότερο κόστος. Ένα από αυτά τα οποία σχεδιάζουμε είναι και το leasing ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χαμηλότερο κόστος», τόνισε.
Υπογράμμισε επίσης ότι η κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη σε μια πολιτική μεταφορών που θα συνδυάζει την τεχνολογία, την ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών και την περιβαλλοντική ευαισθησία. Σύντομα, όπως είπε, οι σχετικές προτάσεις και τα προγράμματα θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση.
Αναφερόμενος στον ΟΠΕΚΕΠΕ, επεσήμανε ότι τα διαθέσιμα κονδύλια θα κατευθυνθούν και σε έργα που βελτιώνουν τις μεταφορές σε αγροτικές περιοχές, αλλά και σε δράσεις ενσωμάτωσης «πράσινων» τεχνολογιών.
Στο πολιτικό πεδίο, ο κ. Κυρανάκης σχολίασε τη συζήτηση γύρω από το άρθρο 86 του Συντάγματος. «Πριν από τη Νέα Δημοκρατία ίσχυε η ευνοϊκή παραγραφή για τους υπουργούς», σημείωσε, προσθέτοντας ότι ο πρωθυπουργός έχει ήδη εκφράσει την πρόθεση για περαιτέρω αναθεώρηση του άρθρου, στο πλαίσιο της επερχόμενης διαδικασίας συνταγματικής αναθεώρησης.
Αναφορικά με τις δηλώσεις της Ευρωπαίας Εισαγγελέως σχετικά με υποθέσεις διαφθοράς, τόνισε ότι «πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η ίδια δηλώνει πως δεν ερευνάται τέτοια υπόθεση». Ωστόσο, αναγνώρισε πως υπήρξαν καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες, που συνέβαλαν σε τραγικά γεγονότα, όπως εκείνο των Τεμπών.
Σε ό,τι αφορά τη σύμβαση 717, κάλεσε τους δημοσιογράφους να αναζητήσουν τα έγγραφα και τις αγωγές που καταγράφουν τους λόγους των καθυστερήσεων. «Να δείτε για παράδειγμα τις δολιοφθορές που έγιναν στο δίκτυο την περίοδο 2015-2017, οι οποίες οδήγησαν σε αναθεωρήσεις τιμών και συμβάσεων», υπογράμμισε, διευκρινίζοντας ότι έχουν ήδη κινηθεί διαδικασίες και έχουν ασκηθεί διώξεις για σχετικά περιστατικά. «Το κράτος πρέπει να τα τιμωρεί όλα», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος, ξεκαθάρισε ότι η σύμβαση 717 δεν αφορούσε αυτόματο σύστημα πέδησης αλλά ζητήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης. «Το 2019 παραλάβαμε το σύστημα να λειτουργεί στο 1% του δικτύου, σήμερα έχουμε 80% στο Αθήνα–Θεσσαλονίκη», ανέφερε. Υπογράμμισε ότι ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης εφαρμόζεται σε ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο, ακόμα και εκεί όπου δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, και πως σταθμάρχες, μηχανοδηγοί και προσωπικό ασφαλείας τηρούν τους κανόνες για την ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των μεταφορών.
Διαβάστε ακόμη