Η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων συνήθως ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς καινούργιων οχημάτων. Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, κάνουν δειλά την εμφάνισή τους και κινεζικές μάρκες, προσθέτοντας μια νέα δυναμική στον χώρο των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV). Αν και προς το παρόν ο όγκος τους παραμένει περιορισμένος, παρατηρείται σημαντική αύξηση στη ζήτηση: στη γερμανική αγορά, για παράδειγμα, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων κινεζικών αυτοκινήτων έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2022, ενώ εξακολουθούν να αποτελούν λιγότερο από το 1% του συνολικού όγκου πωλήσεων.

Τις περισσότερες πωλήσεις πέτυχε η MG, η οποία πλέον ανήκει στην κινεζική εταιρεία SAIC, ενώ μάρκες όπως η Polestar, η DFSK και η Maxus έχουν μικρά ποσοστά. Λίγο καλύτερα από τις τελευταίες πηγαίνουν οι πωλήσεις μοντέλων των BYD και NIO.

Πιο φθηνά τα κινεζικά μεταχειρισμένα EV

Σημειώνεται, ότι τα κινεζικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι φθηνότερα από τον μέσο όρο της τιμής των συμβατικών αυτοκινήτων. Ένα σχετικά νέο MG4 μπορεί κάποιος να το αποκτήσει με 24.900 ευρώ, όταν η μέση τιμή για ένα μεταχειρισμένο όχημα στο Autoscout24 (είναι η εταιρεία που πραγματοποίησε την μελέτη) είναι 27.753 ευρώ. Παρά τις χαμηλότερες τιμές, τα κινεζικά μεταχειρισμένα χρειάζονται 127 ημέρες για να πουληθούν. Χρονικό διάστημα πολύ μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τα χαμηλά ποσοστά πωλήσεων έχουν να κάνουν με την περιορισμένη αναγνωρισιμότητα των σχετικά νέων εμπορικών σημάτων στην αγορά ή λόγω των αμφιβολιών των καταναλωτών σχετικά με τη μακροζωία αυτών των οχημάτων. Φυσικά, σημαντικό ρόλο παίζουν η έλλειψη των υποδομών και η συντήρηση του αυτοκινήτου. Μάλιστα, υπάρχει μεγάλο ποσοστό υποτίμησης των κινεζικών αυτοκινήτων, αφού μέσα σε έναν χρόνο το MG5 έχασε περίπου το 20% της αρχικής αξίας του, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα υπόλοιπα κινεζικά μοντέλα.

Τα κινεζικά αυτοκίνητα βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο στην αγορά και πόσο περνάει ο χρόνιος τόσο έχουν μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα. Άνθρωποι της αγοράς αναφέρουν ότι θα φθάσει στιγμή που η ζήτηση θα ξεπεράσει την προσφορά, ωθώντας τελικά προς τα πάνω τις τιμές στην αγορά των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών κινεζικών αυτοκινήτων στη Γερμανία, αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Διαβάστε ακόμη