Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD σημείωσε ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας το 2024 να ξεπεράσει την Tesla και να γίνει ο κορυφαίος πωλητής ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, με τη βοήθεια της κυβερνητικής υποστήριξης, των επιθετικών τιμολογήσεων και της διεθνούς επέκτασης.
Ωστόσο, μετά την έκρηξη αυτή, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας αντιμετωπίζει πλέον μια σοβαρή πραγματικότητα. Από τον Μάιο και μετά, οι εγχώριες πωλήσεις συρρικνώθηκαν, ενώ η αύξηση των εξαγωγών δεν αρκεί για να αντισταθμίσει τη μείωση στην εγχώρια αγορά. Παράλληλα, οι κινεζικές αρχές ενέτειναν την εποπτεία της σφοδρής τιμολογιακής πολιτικής που συνέβαλε στην ταχεία άνοδο της εταιρείας, γράφει το Bloomberg.
Από τον Μάιο έως τον Αύγουστο, οι συνολικές παραδόσεις οχημάτων στην Κίνα μειώθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση, καθώς η BYD δυσκολεύτηκε να ενισχύσει τις εκπτώσεις και να προσελκύσει νέους αγοραστές. Ανταγωνιστές όπως η Geely, η Leapmotor και η Xiaomi κέρδισαν μερίδιο αγοράς, ενώ η εταιρεία ανακοίνωσε για πρώτη φορά σε τρία χρόνια πτώση κερδών κατά 30%, με τις μετοχές της να χάνουν 8% της αξίας τους, αντιστοιχώντας σε περίπου 6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η BYD αναγκάστηκε να μειώσει τους στόχους πωλήσεων για το 2025, από 5,5 εκατομμύρια οχήματα σε περίπου 4,6 εκατομμύρια, ενώ στο εξωτερικό η εταιρεία εξακολουθεί να αποδίδει καλύτερα χάρη στην επιθετική στρατηγική επέκτασης. Ωστόσο, χώρες όπως η Ευρώπη και το Μεξικό προσπαθούν πλέον να περιορίσουν τη γρήγορη διείσδυση των φθηνότερων κινεζικών EV.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης κανονιστικά εμπόδια στην Κίνα, με περιορισμούς στις εκπτώσεις και αυστηρότερη διαχείριση πληρωμών προς προμηθευτές. Παρά τις δυσκολίες, η BYD προσπαθεί να λανσάρει νέα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας το 2026, τα οποία αναμένονται να αναζωογονήσουν τις πωλήσεις και να κρατήσουν την εταιρεία ανταγωνιστική σε μια αγορά που γίνεται ολοένα πιο απαιτητική.
Διαβάστε ακόμη