Η BYD Co. ενισχύει την ευρωπαϊκή της επέκταση με νέα μοντέλα και εκθεσιακούς χώρους, εν μέσω ενός σκληρού πολέμου τιμών στην εγχώρια αγορά της Κίνας. Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με εκατοντάδες τοπικούς προμηθευτές και θα διαθέτει περισσότερα από 1.000 καταστήματα σε 32 χώρες σε όλη την Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε τη Δευτέρα η εκτελεστική αντιπρόεδρος Στέλλα Λι στο σαλόνι αυτοκινήτου του Μονάχου. Αυτή τη στιγμή προσφέρει 13 μοντέλα στην περιοχή, από έξι που διέθετε πριν από δύο χρόνια.
Η πιο πρόσφατη προσθήκη της BYD στην Ευρώπη είναι το Seal 6 DM-i Touring, ένα plug-in υβριδικό station wagon με συνδυαστική αυτονομία βενζίνης και μπαταρίας 1.350 χιλιομέτρων. Η BYD, η Xpeng Inc. και η Zhejiang Leapmotor Technology Co. συγκαταλέγονται μεταξύ των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που αξιοποιούν τη φετινή διοργάνωση στη Γερμανία για να παρουσιάσουν τις γκάμες τους, προσπαθώντας να επεκτείνουν τα μερίδια αγοράς που έχουν κερδίσει στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Η πίεση αυτή εντείνεται καθώς ο πόλεμος τιμών στα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζεται στην Κίνα.
Όπως επισημαίνει το Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, αλλά αυτό δεν έχει ανακόψει την άνοδο της BYD και των ανταγωνιστών της. Έχουν προσθέσει περισσότερα υβριδικά και θερμικά μοντέλα που δεν υπόκεινται στους δασμούς, δημιουργούν τοπικές συνεργασίες πωλήσεων και δεσμεύονται να εγκαταστήσουν παραγωγικές μονάδες στην περιοχή. Αυτό αποτελεί απειλή για εταιρείες όπως η Volkswagen AG και η Stellantis NV, οι οποίες μειώνουν τα κόστη τους για να προστατεύσουν τα περιθώρια κέρδους τους σε μια στάσιμη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
Η Volkswagen απαντά με προσπάθειες να προσφέρει πιο προσιτά οχήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρικού Polo που αναμένεται να κοστίζει κάτω από 25.000 ευρώ όταν κυκλοφορήσει το επόμενο έτος, καθώς και μιας ηλεκτροκίνητης έκδοσης του δημοφιλούς T-Cross SUV. Παρουσίασε επίσης νέα μοντέλα από τη φθηνότερη μάρκα Skoda. «Η φιλοδοξία μας είναι να προσφέρουμε τεχνολογία στον κόσμο και αυτό κάνουμε τώρα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εισαγωγικού επιπέδου», δήλωσε τη Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume σε συνέντευξή του στο Bloomberg Television.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Ευρώπης πρέπει επίσης να διαχειριστεί τις εμπορικές κινήσεις του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Ο Blume είπε ότι η συμφωνία ΕΕ-ΗΠΑ για δασμούς 15% δημιουργεί σιγουριά στον προγραμματισμό, αλλά παραμένει βάρος για τον όμιλο, ο οποίος εξάγει Audi και Porsche στη χώρα. Η εταιρεία παραμένει σε διαπραγματεύσεις με την Ουάσιγκτον για να εξασφαλίσει συμφωνία αντιστάθμισης δασμών με αντάλλαγμα τις επενδύσεις της στις ΗΠΑ, πρόσθεσε ο Blume, εκφράζοντας την ελπίδα για μια «γρήγορη λύση» τις επόμενες εβδομάδες.
Με την αγορά των ΗΠΑ ουσιαστικά κλειστή για τις κινεζικές εταιρείες λόγω εμπορικών εμποδίων, τα κινεζικά brands στρέφονται ακόμη πιο δυναμικά στην Ευρώπη. Η Leapmotor σχεδιάζει να διπλασιάσει τις πωλήσεις της στην περιοχή το επόμενο έτος, φτάνοντας έως και τις 120.000 μονάδες, και να τις διπλασιάσει ξανά το 2027, δήλωσε τη Δευτέρα στο Μόναχο ο πρόεδρος Zhu Jiangming. Η τοπική παραγωγή στην Ισπανία θα ξεκινήσει στο δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους, πρόσθεσε.
Διαβάστε ακόμη