Περισσότεροι από 150 επικεφαλής της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) υπέγραψαν τη Δευτέρα επιστολή, με την οποία καλούν την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) να παραμείνει πιστή στον στόχο της για μηδενικές εκπομπές από αυτοκίνητα και βαν έως το 2035.

Οι υπογράφοντες, ανάμεσά τους η Volvo Cars και η Polestar, προειδοποίησαν ότι τυχόν καθυστερήσεις στην επίτευξη των στόχων θα σημάνουν στασιμότητα για την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, θα δώσουν πλεονέκτημα στους διεθνείς ανταγωνιστές και θα διαβρώσουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Η κίνηση αυτή ακολουθεί ξεχωριστή επιστολή, στα τέλη Αυγούστου, από επικεφαλής των ενώσεων Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων και προμηθευτών προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στην οποία τονιζόταν ότι ο στόχος για 100% μείωση εκπομπών στα αυτοκίνητα έως το 2035 δεν είναι πλέον εφικτός.

Την επιστολή εκείνη είχε συνυπογράψει και ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Όλα Κέλενιους, γράφει το Reuters.

Στις 12 Σεπτεμβρίου, η φον ντερ Λάιεν αναμένεται να συζητήσει το μέλλον του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας με τους εκπροσώπους της αγοράς, η οποία αντιμετωπίζει τη διπλή πρόκληση του αυξανόμενου ανταγωνισμού από κινεζικές εταιρείες και των αμερικανικών δασμών.

«Η αποδυνάμωση των στόχων τώρα θα έστελνε το μήνυμα ότι η Ευρώπη μπορεί να πειστεί να υπαναχωρήσει από τις δεσμεύσεις της», δήλωσε ο Μίχαελ Λοσέλερ, διευθύνων σύμβουλος της Polestar. «Αυτό δεν θα έβλαπτε μόνο το κλίμα, αλλά και την ικανότητα της Ευρώπης να παραμείνει ανταγωνιστική», πρόσθεσε.

Ο Μίχιελ Λανγκζάαλ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας φορτιστών Fastned, υπογράμμισε τη σαφήνεια που προσέφερε ο στόχος του 2035 και τις επενδύσεις που έχουν ήδη γίνει σε τομείς όπως οι υποδομές φόρτισης και η ανάπτυξη λογισμικού. «Αυτές οι επενδύσεις μπορούν να αποδώσουν μόνο εάν πετύχουμε αυτόν τον στόχο», δήλωσε.

Σύμφωνα με έκθεση της Δευτέρας από την ερευνητική και ακτιβιστική ομάδα T&E, όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές –εκτός της Mercedes-Benz– ήταν σε τροχιά συμμόρφωσης με τους κανονισμούς για τις εκπομπές CO₂ στα αυτοκίνητα και τα βαν για την περίοδο 2025-2027.

Για τη Mercedes, η έκθεση ανέφερε ότι θα χρειαστεί να συγκεντρώσει τις εκπομπές της μαζί με αυτές της Volvo Cars και της Polestar, προκειμένου να αποφύγει πρόστιμα για τη μη επίτευξη των στόχων.

Διαβάστε ακόμη