Η αμφίδρομη φόρτιση, γνωστή ως V2G, δεν επιβαρύνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπορεί να αποφέρει οικονομικό όφελος που φτάνει έως και τα 600 ευρώ τον χρόνο. Από την άλλη, η έξυπνη φόρτιση (V1G) συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση της φθοράς της μπαταρίας, βελτιώνοντας παράλληλα την αυτονομία του οχήματος. Αυτό προκύπτει από μελέτη του Πανεπιστημίου RWTH Άαχεν σε συνεργασία με την εταιρεία The Mobility House Energy, η οποία ασχολείται με λύσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Η έρευνα είχε ως στόχο να εξετάσει τις ανησυχίες που υπήρχαν σχετικά με πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στη μακροχρόνια απόδοση των μπαταριών και προχώρησε σε σύγκριση ανάμεσα σε τρεις μεθόδους: την άμεση φόρτιση, την έξυπνη φόρτιση (V1G) και την αμφίδρομη φόρτιση (V2G).
Μετά από 10 χρόνια προσομοίωσης φόρτισης, όταν χρησιμοποιήθηκε η έξυπνη φόρτιση υπήρξαν καλύτερα αποτελέσματα στην μπαταρία σε σχέση με την άμεση φόρτιση. Υπήρξε εξοικονόμηση 1,8kWh έως 3,6 kWh στην χωρητικότητα της μπαταρίας σε σχέση με το αν η μπαταρία φόρτιζε με άμεσο τρόπο, βελτιώνοντας την αυτονομία από 10,9 έως 22,5 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η έξυπνη φόρτιση αποφέρει στον κάτοχό του ετήσια έσοδα από 200 έως 400 ευρώ ανάλογα με την τρέχουσα αγορά ενέργειας.
Επίσης, στην ίδια μελέτη η αμφίδρομη φόρτιση συνέβαλλε στη γήρανση των μπαταριών κατά 1,7% – 5,8%. Όσον αφορά τη χωρητικότητα, αυτή αντιστοιχεί σε απώλεια 0,9kWh έως 3,1 kWh, μειώνοντας την αυτονομία κατά 5,8 έως 19,2 χιλιόμετρα. Αυτή η απώλεια αντιστοιχεί σε μείωση της αξίας της μπαταρίας από 100 έως 300 ευρώ, όμως αυτή αντισταθμίζεται από το ετήσιο κέρδος των ιδιοκτητών που είναι συνήθως άνω των 600 ευρώ ετησίως μέσω V2G.
Η άμεση φόρτιση που σημαίνει σύνδεση του ηλεκτρικού οχήματος στην πρίζα χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η κατάσταση είτε της μπαταρίας είτε του δικτύου οδηγεί σε ταχύτερη γήρανση. Αυτό συμβαίνει επειδή η μπαταρία φορτίζεται συχνά έως και το 100% της χωρητικότητάς της, ενώ δεν υπάρχουν έσοδα από τον συγκεκριμένο τρόπο φόρτισης. Όταν η μπαταρία δεν φορτίζεται μέχρι το 100% και η φόρτισή της δεν πέφτει κάτω από το 10% η γήρανση της μπαταρίας είναι μικρότερη. Οι ακραίες καταστάσεις φόρτισης (0% και 100%) θα πρέπει να αποφεύγονται, ενώ οι στρατηγικές φόρτισης που λαμβάνουν υπόψη αυτούς τους παράγοντες μειώνουν τη γήρανση της μπαταρίας και διασφαλίζουν ότι δεν επηρεάζεται η διάρκεια ζωής του οχήματος.
«Η έξυπνη φόρτιση και η σύνδεση Vehicle-to-Grid αλλάζουν τα δεδομένα στην ηλεκτρική κινητικότητα. Η κοινή ανησυχία ότι βλάπτουν την μπαταρία και προκαλούν πρόωρη γήρανση μπορεί να απορριφθεί, εφόσον χρησιμοποιείται η έξυπνη διαχείριση. Οι τεχνολογίες Vehicle-to-Grid είναι το μέλλον του βιώσιμου ενεργειακού εφοδιασμού», ανέφερε ο καθηγητής Dirk Uwe Sauer του Πανεπιστημίου RWTH του ‘Ααχεν.