Στην Ευρώπη, η αγορά νέων αυτοκινήτων σημείωσε τον μεγαλύτερο μηνιαίο ρυθμό αύξησης των τελευταίων 15 μηνών, καθώς οι καταναλωτές προτίμησαν ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, αψηφώντας τις γενικότερες ανησυχίες για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν τον Ιούλιο κατά 5,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, φτάνοντας τα 1,09 εκατ. Πρόκειται για την πιο έντονη άνοδο από τον Απρίλιο του 2024, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η μεγάλη έκπληξη ήρθε από τα plug-in υβριδικά μοντέλα, των οποίων οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν κατά 52%. Οι καταναλωτές δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για οχήματα που προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία σε συνδυασμό με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν πάνω από 33%, σημειώνοντας την καλύτερη επίδοση από τον Ιανουάριο.

Τα στοιχεία προσφέρουν μια… ανάσα στον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτων, μετά την απότομη πτώση του Ιουνίου. Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν: Oι δασμοί που έχει επιβάλει η κυβέρνηση Τραμπ στις ΗΠΑ διαταράσσουν τις εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ οι κινέζικες μάρκες -με ηγέτη την BYD– κερδίζουν διαρκώς έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά λόγω των οικονομικά προσιτών ηλεκτρικών τους μοντέλων.

Το παζάρι ΕΕ με Τραμπ για τους δασμούς στις αυτοκινητοβιομηχανίες

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να πείσει τις ΗΠΑ να μειώσουν τους δασμούς στις εισαγωγές, με φόντο την επιδίωξη για κατάργηση όλων των βιομηχανικών δασμών. Η Ουάσιγκτον έχει συνδέσει το αίτημα με τη μείωση του υψηλού δασμού 27,5% που επιβάλλει στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.

Εν τω μεταξύ, παρά την αυξανόμενη στροφή προς τα EVs, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εκφράζουν ανησυχία για την πλήρη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, θεωρώντας πως δεν είναι ρεαλιστική και επιβαρύνει έναν ήδη εύθραυστο τομέα. Η Κομισιόν, πάντως, έδωσε παράταση τριών ετών για την επίτευξη των αυστηρότερων στόχων εκπομπών CO₂ στην Ευρώπη.

Σημειώνεται ότι τα παραδοσιακά υβριδικά οχήματα (χωρίς plug-in) παραμένουν η κορυφαία επιλογή, κατακτώντας πάνω από το 1/3 της αγοράς. Η Γερμανία και η Ισπανία σημείωσαν ισχυρές επιδόσεις, αντισταθμίζοντας τις μειώσεις σε Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Στο μέτωπο των κατασκευαστών, η Tesla κατέγραψε πτώση πωλήσεων κατά 40%, περιορίζοντας το μερίδιό της μόλις στο 0,8%. Αντίθετα, Volkswagen, BMW και Ford είδαν διψήφια αύξηση, ενώ η κινεζική BYD τριπλασίασε τις παραδόσεις της.

Διαβάστε ακόμη