Η Ford σχεδιάζει να αρχίσει την κυκλοφορία της νέας σειράς οικονομικών ηλεκτρικών οχημάτων της το 2027, συμπεριλαμβανομένου ενός μεσαίου μεγέθους pickup με στόχο αρχική τιμή τα 30.000 δολάρια, όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα, καθώς επιδιώκει την αποδοτικότητα κόστους των Κινέζων ανταγωνιστών της. Το νέο τετράθυρο pickup μεσαίου μεγέθους θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Λούισβιλ του Κεντάκι. Η Ford επενδύει σχεδόν 2 δισ. δολάρια στο εργοστάσιο, το οποίο σήμερα παράγει τα Escape και Lincoln Corsair, διατηρώντας τουλάχιστον 2.200 θέσεις εργασίας, σύμφωνα με το Reuters.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές, όπως η BYD, έχουν απλοποιήσει την εφοδιαστική αλυσίδα και το παραγωγικό τους σύστημα, ώστε να κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα με κλάσμα του κόστους των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Αν και αυτά τα οχήματα δεν έχουν ακόμη εισέλθει στην αγορά των ΗΠΑ, ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, δήλωσε ότι έχουν θέσει ένα νέο πρότυπο που εταιρείες όπως η Ford πρέπει να φτάσουν.
«Δεν μπορώ να σας πω με 100% βεβαιότητα ότι όλα θα πάνε όπως πρέπει», είπε ο Φάρλεϊ σε εκδήλωση στο εργοστάσιο του Λούισβιλ, σημειώνοντας ότι προηγούμενες προσπάθειες των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών για φθηνά μοντέλα είχαν αποτύχει. «Είναι ένα στοίχημα. Υπάρχει ρίσκο».
Η Ford αναπτύσσει τα οικονομικά της EV μέσω της ομάδας «skunkworks», στην οποία συμμετέχουν στελέχη από Tesla και Rivian. Η ομάδα, με έδρα την Καλιφόρνια και επικεφαλής τον πρώην στέλεχος της Tesla, Άλαν Κλαρκ, λειτουργεί τόσο ανεξάρτητα από τον υπόλοιπο οργανισμό που, όπως είπε ο Φάρλεϊ, για κάποιο διάστημα ούτε το διακριτικό του μπορούσε να του εξασφαλίσει είσοδο στο κτίριό της.
Τα EV στις ΗΠΑ έχουν μέση τιμή 47.000 δολάρια, ενώ τα κινεζικά μοντέλα κυμαίνονται από 10.000 έως 25.000 δολάρια
Τα ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν τον Ιούνιο στις ΗΠΑ σε μέση τιμή περίπου 47.000 δολαρίων, σύμφωνα με την J.D. Power, ενώ πολλά κινεζικά μοντέλα κυμαίνονται από 10.000 έως 25.000 δολάρια. Η προσιτή τιμή είναι βασικό ζητούμενο για τους αγοραστές, και ο ανταγωνισμός για φθηνότερα μοντέλα αυξάνεται διεθνώς.
Η startup Slate, με τη στήριξη του CEO της Amazon, Τζεφ Μπέζος, στοχεύει σε τιμή εκκίνησης στα μέσα των 20.000 δολαρίων για το ηλεκτρικό της pickup. Η Tesla έχει προαναγγείλει φθηνότερο μοντέλο με παραγωγή αργότερα φέτος, ενώ Rivian και Lucid σχεδιάζουν επίσης πιο προσιτές εκδόσεις, αν και με τιμές μεταξύ 40.000 και 50.000 δολαρίων.
Η Ford «παίζει» πιο συνετά στην ηλεκτροκίνηση πλέον
Η Ford, μετά την αρχική της επιθετική στρατηγική για την ηλεκτροκίνηση, έχει περιορίσει τους στόχους της, ακυρώνοντας ένα ηλεκτρικό SUV τριών σειρών και ένα πρόγραμμα νέας ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής. Η εταιρεία υπολόγισε ζημιές έως 5,5 δισ. δολάρια φέτος στο τμήμα EV και λογισμικού, ενώ από το 2023 έως το 2024 έχασε σχεδόν 10 δισ. δολάρια σε αυτούς τους τομείς.
Η μείωση του κόστους των ηλεκτρικών μοντέλων είναι βασικός στόχος του Φάρλεϊ, ο οποίος αναμένει κερδοφορία για τη νέα σειρά EV εντός ενός έτους. Σήμερα η Ford πουλά στις ΗΠΑ τα Mustang Mach-E, E-Transit και F-150 Lightning, με τις πωλήσεις τους να έχουν μειωθεί 12% το πρώτο εξάμηνο σε σχέση με πέρυσι, ενώ τα υβριδικά αυξήθηκαν 27%. Η κατάργηση της φορολογικής έκπτωσης των 7.500 δολαρίων, η χαλάρωση των κανονισμών εκπομπών και η μείωση της χρηματοδότησης υποδομών φόρτισης αναμένεται να μειώσουν περαιτέρω τη ζήτηση.
Ο Φάρλεϊ δήλωσε ότι η αμερικανική αγορά EV φαίνεται να προσανατολίζεται σε μικρά οχήματα για μετακινήσεις εντός πόλης. Αντίθετα, η General Motors έχει ηλεκτροποιήσει όλη της τη γκάμα, από το Hummer έως το Equinox, χτίζοντας εξαρχής πλατφόρμα για EV. Η Ford, αντίθετα, προσαρμόζει υπάρχοντα μοντέλα βενζίνης με μπαταρίες, καθυστερώντας την ανάπτυξη ενιαίας πλατφόρμας, της οποίας παρουσίασε τώρα λεπτομέρειες. Η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP) για τη νέα σειρά EV, που θα παράγονται στο Μάρσαλ του Μίσιγκαν με τεχνολογία της κινεζικής CATL, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους.
Διαβάστε ακόμη