Η BMW, ένας από τους μεγαλύτερους κολοσσούς της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ετοιμάζεται να λανσάρει μια νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Στην καρδιά της νέας αυτής σειράς, που φέρει την ονομασία Neue Klasse (Νέα Τάξη, Νέα Κατηγορία) βρίσκεται το ηλεκτρικό SUV iX3, το οποίο θα αποτελέσει την πρώτη εφαρμογή μιας εντελώς νέας πλατφόρμας για την εταιρεία.
Η Neue Klasse δεν αφορά μόνο την αντικατάσταση υφιστάμενων μοντέλων, αλλά μια συνολική αλλαγή στην αρχιτεκτονική, τον σχεδιασμό και τα ψηφιακά συστήματα των οχημάτων της BMW, με σκοπό να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς αυτοκινήτων. Με συνολική επένδυση που αγγίζει τα 75 δισεκατομμύρια ευρώ, πρόκειται για τη μεγαλύτερη τεχνολογική μετάβαση της εταιρείας εδώ και πάνω από έναν αιώνα.
Εντείνεται ο ανταγωνισμός στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Η νέα στρατηγική έρχεται σε μια περίοδο πολύ μεγάλου ανταγωνισμού στην παγκόσμια αγορά ηλεκτροκίνησης, όπου κυριαρχούν εταιρείες όπως η Tesla, αλλά και ταχύτατα ανερχόμενοι Κινέζοι κατασκευαστές όπως η BYD και η Xiaomi. Σε αυτό το εύθραυστο τοπίο, στόχος της BMW είναι να ενισχύσει τη θέση της, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για να προσεγγίσει τόσο τους παραδοσιακούς πελάτες της όσο και νέες κατηγορίες αγοραστών.
Με προγραμματισμένη κυκλοφορία το 2025, το iX3 είναι το πρώτο από 40 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα που κατασκευάζονται πάνω στη νέα πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα της BMW. Με αυτονομία έως 800 χιλιόμετρα (497 μίλια) και μέγιστη ισχύ φόρτισης 400 kW – προσφέροντας αρκετή αυτονομία για να οδηγήσει από τη Νέα Υόρκη στην Ουάσιγκτον σε 10 λεπτά – ξεπερνά το Model Y της Tesla, το οποίο προσφέρει αυτονομία 622 χιλιομέτρων και μέγιστη ισχύ φόρτισης 250 kW. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse το αποκαλεί «το σημείο αναφοράς της βιομηχανίας».
Όπως γράφει το Bloomberg, τα νέα ηλεκτρικά οχήματα βασίζονται σε μια ψηφιακή αρχιτεκτονική που υποστηρίζεται από τέσσερις ισχυρούς ενσωματωμένους υπολογιστές – ή «υπερ-εγκεφάλους» – που προσφέρουν 20 φορές μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ από τα προηγούμενα μοντέλα. Αυτοί θα διαχειρίζονται τα πάντα, από τον έλεγχο της κλιματισμού έως την αυτόματη οδήγηση, και θα εγκατασταθούν σε όλα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας του κόστους Μάλιστα, η BMW έχει δημιουργήσει ένα παγκόσμιο δίκτυο λογισμικού με κέντρα ανάπτυξης στην Πορτογαλία, τη Νότια Αφρική, την Κίνα, την Ινδία, τη Ρουμανία και τις ΗΠΑ, απασχολώντας περίπου 5.000 μηχανικούς.
Η τεράστια αυτή επένδυση της BMW έρχεται σε μια περίοδο όπου οι πωλήσεις στην Κίνα -την μεγαλύτερη αγορά της BMW- μειώθηκαν κατά 15% το πρώτο εξάμηνο του 2025, μετά από πτώση 13% το 2024. Ενώ, οι κινεζικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων πλημμυρίζουν την αγορά με μοντέλα σε ανταγωνιστικές τιμές, η BMW αναγνωρίζει ότι υπάρχουν τμήματα της αγοράς όπου «δεν μπορείς να είσαι κερδοφόρος», υπονοώντας πιθανή έξοδο από την αγορά.
Η παραγωγή της νέας σειράς, Neue Klasse θα ξεκινήσει στο νέο εργοστάσιο της BMW στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας στα τέλη του 2025 και θα επεκταθεί αργότερα σε εγκαταστάσεις στην Κίνα, το Μεξικό, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία. Μέχρι το 2027, το εργοστάσιο του Μονάχου θα γίνει πλήρως ηλεκτρικό, τερματίζοντας 75 χρόνια παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Με τη θητεία του CEO Zipse να λήγει το 2026, η επιτυχία της σειράς, Neue Klasse θα καθορίσει την κληρονομιά του – και το μέλλον της BMW. Η εταιρεία στοχεύει τα ηλεκτρικά οχήματα Neue Klasse να αποτελούν το 50% των παγκόσμιων πωλήσεων έως το 2030, ένας τολμηρός στόχος σε μια ολοένα και πιο ταραχώδη αγορά που διαμορφώνεται από την τεχνολογία, τους δασμούς και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών.
Διαβάστε ακόμη