Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέλαβαν εκ νέου πάνω από το 10% του μεριδίου της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (EV) τον Ιούνιο του 2025, επιβεβαιώνοντας την πλήρη επιστροφή τους μετά την επιβολή δασμών από την Ε.Ε. το προηγούμενο έτος. Με επικεφαλής την BYD, η οποία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 143% το πρώτο εξάμηνο, οι κινεζικές εταιρείες πέτυχαν ρεκόρ ταξινομήσεων τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικά όσο και σε plug-in υβριδικά μοντέλα.
Οι κατασκευαστές, με επικεφαλής την BYD, κατέκτησαν το 10,6% του συνόλου των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην περιοχή, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας έρευνας Dataforce. Αυτό ήταν το υψηλότερο ποσοστό από το ρεκόρ του 11,1% τον Ιούνιο του περασμένου έτους, όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να εισάγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευασμένα στην Κίνα στην ΕΕ για να αποφύγουν τους δασμούς που επέβαλε η ΕΕ για την αντιμετώπιση των κρατικών ενισχύσεων.
Ρεκόρ πωλήσεων EV στην Ευρώπη
Σε απόλυτους αριθμούς, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πούλησαν ρεκόρ αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις χώρες της ΕΖΕΣ (Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών), που περιλαμβάνουν τη Νορβηγία και την Ελβετία, ωστόσο, η συνολική τους θέση στην Ευρώπη παραμένει μέτρια.
«Στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο ευρωπαϊκός προστατευτισμός λειτούργησε», δήλωσε ο Julian Litzinger, αναλυτής της Dataforce.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προβεί σε μια σειρά προσαρμογών για να συνεχίσουν την επέκτασή τους στην περιοχή, καθώς δημιουργούν τοπική παραγωγική ικανότητα που θα παρακάμπτει τους δασμούς της ΕΕ, οι οποίοι τελικά τέθηκαν σε ισχύ προς το τέλος του 2024. Οι δασμοί ποικίλλουν ανάλογα με τον κατασκευαστή και ισχύουν για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που κατασκευάζονται από τις Tesla Inc., BMW AG και Volkswagen AG.
Η MG, η βρετανική μάρκα που ανήκει στην κρατική κινεζική SAIC Motor Corp., έλαβε τον υψηλότερο δασμολογικό συντελεστή 45%, συμπεριλαμβανομένου του υπάρχοντος εισαγωγικού δασμού 10% της ΕΕ. Έχει απομακρυνθεί από τα καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ αυξάνει τις πωλήσεις υβριδικών και καύσιμων μοντέλων.
Η BYD, εν τω μεταξύ, συνέχισε την προώθηση των ηλεκτρικών οχημάτων, προσθέτοντας παράλληλα υβριδικά οχήματα με δυνατότητα φόρτισης στο χαρτοφυλάκιό της. Το SUV Seal U της εταιρείας την έφερε από το μηδέν στην πρώτη δεκάδα της Ευρώπης στην κατηγορία των υβριδικών οχημάτων με δυνατότητα φόρτισης κατά το πρώτο εξάμηνο.
Τον Ιούνιο, η BYD ηγήθηκε και πάλι των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας σε όλη την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων αυτοκινήτων Jato Dynamics. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 143% το πρώτο εξάμηνο, ενώ η Xpeng Inc. και η Zhejiang Leapmotor Technology Co. σημείωσαν ακόμη μεγαλύτερα κέρδη.
Η BYD ηγείται της ισχυρής απόδοσης των κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων
Η BYD έχει αναπτύξει μια προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική τιμολόγησης, δεδομένου του πλεονεκτήματος που έχει σε σχέση με τους ευρωπαίους ανταγωνιστές της όσον αφορά το κόστος, σύμφωνα με τον αναλυτή της Jato, Felipe Munoz. Η εταιρεία έχει υιοθετήσει μια επιθετική στρατηγική όσον αφορά τα υβριδικά αυτοκίνητα με δυνατότητα φόρτισης, αλλά όσον αφορά τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, «η διαφορά με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές δεν είναι τόσο μεγάλη όσο θα περίμενε κανείς», δήλωσε.
Οι δασμοί που προστίθενται στην τιμή πώλησης είναι ένας από τους λόγους, αλλά η BYD έχει επίσης προβεί σε μια τακτική προσαρμογή. «Δεν θέλουν να ενοχλήσουν τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων και να τους κάνουν να διαμαρτυρηθούν ξανά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή», είπε ο Munoz. «Τώρα είναι πιο προσεκτικοί στο να προσφέρουν πολύ καλές τιμές».
Συνολικά, οι κινεζικοί κατασκευαστές κατέκτησαν ένα ρεκόρ μεριδίου όλων των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στο 5,4% τον Ιούνιο, με βάση τα στοιχεία της Dataforce, και έκαναν ρεκόρ με τα υβριδικά plug-in (13,2%) και όλα τα υβριδικά (PHEV συν mild hybrid) στο 9,4%.
Σίγουρα, οι αποστολές υβριδικών οχημάτων BYD και MG έχουν αυξηθεί λόγω των ταξινομήσεων των αντιπροσώπων και των παραδόσεων σε κανάλια μεγάλου όγκου, όπως οι ενοικιάσεις, που δεν αντανακλούν πάντα την εμπειρική ζήτηση, δήλωσε ο Litzinger της Dataforce.
«Ωθούσαν τις ταξινομήσεις τους σε κάποιο βαθμό», είπε για την BYD.
Διαβάστε ακόμη